اخبار داغ

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی خبر داد؛

برپایی۱۴۳۱ پایگاه جشن نیکوکاری در خراسان جنوبی

برپایی۱۴۳۱ پایگاه جشن نیکوکاری در خراسان جنوبی
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی تعداد پایگاه‌های جشن نیکوکاری را یک هزار و 431 پایگاه در خراسان جنوبی بیان کرد و گفت: از این تعداد یک هزار و 388 پایگاه ثابت و 43 پایگاه سیار خواهد بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، رضا سلم آبادی مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: در سال ۹۷ که شرایط اقتصادی سختی بود و بسیاری از خانواده ها که در ابتدای سال خانواده های نیازمندی نبودند اما همین تکانه های اقتصادی باعث شد که به کمیته امداد مراجعه کنند.

وی با بیان این که یکی از نهادهای حمایتی کمیته امداد است، افزود: ۳ عامل کلی محیطی، اجتماعی و اقتصادی در خراسان جنوبی وجود دارد و باعث فقر شده است.

مدیر کل کمیته امداد خراسان جنوبی گفت: اولین اقدامی که در کشور و به خصوص در خراسان جنوبی شد در بودجه سال ۹۷ و در درآمد از محل یارانه‌ها برای رفع محرومیت اصلاحیه هایی انجام شد.

پرداخت 3300 وام کارگشایی
وی به وام کارگشایی اشاره کرد و افزود: در حوزه وام کارگشایی ۳ هزار و ۳۰۰ وام کارگشایی در صف انتظار بود که برای اولین این تعداد را در آبان و مهر ماه امسال پرداخت شد.

سلم آبادی خاطرنشان کرد: ۱۲ میلیارد تومان منابع وام کارگشایی بود که امسال به ۲۶ میلیارد تومان افزایش پیدا کرد.

وی با اشاره به این که کمک به اجاره و ودیعه مسکن در سال ۹۷ افزایش یافت، افزود: ودیعه مسکن تا سقف ۱۵ میلیون تومان افزایش یافت و در اجاره مسکن نیز با توجه به تورم مکاتباتی انجام شد و امروز کسی نداریم که اجاره مسکن را از ما دریافت نکرده باشد.

سلم آبادی تصریح کرد: کمک به ازدواج و جهیزیه ۳۰۰ بن کارت به مبلغ ۳ میلیون تومان به مستمری بگیران داده شده است.

6 میلیارد و 924 میلیون تومان اعتبار ویژه مناطق حاد خراسان جنوبی
وی اعتبارات ویژه مناطق حاد خراسان جنوبی را 6 میلیارد و 924 میلیون تومان بیان کرد و گفت: مبلغ 3 میلیارد و 623 میلیون تومان به دهستان درح اختصاص پیدا کرد که لوازم ضروری زندگی این هفته تامین خواهد شد و بقیه اعتبار در زمینه احداث مسکن و بهینه سازی مسکن، بسته تشویقی کار محوری، خدمات مشاوره و کمک هزینه تحصیلی  صرف شده است.

مدیر کل کمیته امداد خراسان جنوبی با اشاره به این‌که کمیته امداد به ۱۰۰ درصد جذب منابع دولتی رسیده است، گفت: از محل تبصره ۱۴ سهمیه مستمری ۱۴ هزار خانوار با سرانه ۶۴ هزار تومان بود که در آذر ماه به ۷۶ هزار تومان مستمری رسید و تعداد خانوار نیز به ۱۱ هزار ۴۴۵ خانوار رسید.

سلم‌آبادی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۹ درصد خانوار و ۱۳ درصد جمعیت استان تحت حمایت کمیته امداد و مستمری بگیر هستند.

وی با اشاره به این‌که سال آینده شناسنامه بهداشت و روان برای مددجویان صادر خواهد شد، افزود: خدمات جهادی و انقلابی به صورت ویژه در ۳۰ روستای فاقد برق در ۴ شهرستان انجام گرفت که در تهیه لوازم ضروری زندگی، تامین منبع آب، تعمیر و بازسازی منزل و ساخت سرویس بهداشتی و حمام ۴ میلیارد و ۸۳۴ میلیون ریال اعتبار صرف شده است.

مدیر کل کمیته امداد خراسان جنوبی به روستاهای ضریب 9 اشاره کرد و گفت: در این روستاها تامین لوازم ضروری زندگی، بهسازی سرویس‌های بهداشتی، بسته تشویقی کار محوری و ارائه سبد غذایی و بهداشتی طی سه مرحله با اعتبار یک میلیارد و 690 میلیون تومان انجام گرفته است.

سلم‌آبادی تصریح کرد: در روستاهای جلاران، ذکری و گل‌نی 55 واحد مسکونی با همکاری کمیته امداد، بنیاد مسکن و بهزیستی احداث و همچنین 55 سرویس بهداشتی و حمام ساخته شده که در مجموع یک میلیارد و 128 میلیون تومان اعتبار در این روستاها صرف شده است.

وی افزود: لوازم ضروری منزل برای روستاهای جلاران، ذکری و گل‌نی در حال تامین است و 170 میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

اعتبار 4 میلیارد تومانی فتاح محقق شد
مدیر کل کمیته امداد خراسان جنوبی در پاسخ به سوال خبرنگار خاورستان، مبنی بر این‌که فتاح مدیر کل کمیته امداد آذر ماه به خراسان جنوبی سفر کردند و اعتباراتی را برای خراسان جنوبی درنظر گرفتند آیا این اعتبارات محقق شد؟ گفت: مدیر کل کمیته امداد به 4 شهرستان خراسان جنوبی سفر کرد و 4 میلیارد تومان اعتبار نیز در این سفر به استان تخصیص پیدا کرد که در حال حاضر تمام این اعتبار به حساب کمیته امداد خراسان جنوبی واریز و وصول شده است.

سلم آبادی تصریح کرد: قرار بود اعتبار حاصل از سفر فتاح در بخش‌های فرهنگی، درمان، تامین لوازم زندگی مددجویان، برگزاری اردوهای دانش آموزی تحت حمایت و احداث، تکمیل و بازسازی مسکن مددجویان هزینه شود که در تمام این بخش‌ها به جز ساخت مسکن که زمان‌بر است و در اردیبهشت ماه سال آینده به پایان خواهد رسید، صرف شده است.

جشن نیکوکاری با شعار "عیدی برای همه"
وی به برگزاری بیست و نهمین جشن نیکوکاری در سال 97 اشاره کرد و افزود: جشن نیکوکاری با شعار "عیدی برای همه" در سراسر کشور به طور همزمان برگزار می‌شود.

مدیر کل کمیته امداد خراسان جنوبی گفت: جشن نیکوکاری همزمان با سراسر کشور 15 اسفند ماه در پایگاه‌های مدارس، 16 اسفندماه در مساجد، میادین و معابر و 17 اسفند ماه در مصلی‌های نماز جمعه سراسر استان برگزار خواهد شد.

وی تعداد کل پایگاه‌های جشن نیکوکاری را یک هزار و 431 پایگاه بیان کرد و افزود: از این تعداد یک هزار و 388 پایگاه ثابت و 43 پایگاه سیار خواهد بود.

سلم آبادی تصریح کرد: 50 پایگاه توسط کمیته امداد، 183 پایگاه توسط بسیج، 86 پایگاه توسط مراکز نیکوکاری، 105 پایگاه توسط مساجد، 922 پایگاه در سطح مدارس و 42 پایگاه در مصلی‌های نماز جمعه برپا خواهند شد.

وی افزود: در جشن نیکوکاری سال گذشته تقریبا 4 میلیارد و 200 میلیون تومان جمع‌آوری شد که امیدواریم امسال 30 درصد افزایش پیدا کند.

مدیر کل کمیته امداد خراسان جنوبی گفت: صدا و سیما، آموزش و پرورش، سازمان دانش‌آموزی، بسیج مستضعفین، شوراهای اسلامی، اتاق اصناف، بسیج سازندگی و مرکز رسیدگی به امور مساجد در جشن نیکوکاری با کمیته امداد همکاری دارند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان, خاورستان, خاورستان,
,
,
,
,
,
, پرداخت 3300 وام کارگشایی, پرداخت 3300 وام کارگشایی,
,
,
,
,
,
,
,
,
, 6 میلیارد و 924 میلیون تومان اعتبار ویژه مناطق حاد خراسان جنوبی, 6 میلیارد و 924 میلیون تومان اعتبار ویژه مناطق حاد خراسان جنوبی,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, اعتبار 4 میلیارد تومانی فتاح محقق شد, اعتبار 4 میلیارد تومانی فتاح محقق شد,
,
,
,
,
, جشن نیکوکاری با شعار "عیدی برای همه", جشن نیکوکاری با شعار "عیدی برای همه",
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه