اخبار داغ

محسن رضایی در نشست خبری:

رفتار اروپا در تصمیم‌گیری مجمع تشخیص برای FATF تاثیر دارد/عده ای نگران نظارت مجمع هستند

رفتار اروپا در تصمیم‌گیری مجمع تشخیص برای FATF تاثیر دارد/عده ای نگران نظارت مجمع هستند
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه در سال جدید بررسی دو لایحه پالرمو و CFT را در دستور کار قرار می‌دهیم، گفت: هر چه رفتار FATF سازنده باشد در نظر مجمع تاثیر دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در نشست خبری روز شنبه یازدهم اسفند پس از جلسه مجمع تشخیص اظهار کرد: تا کنون چندین جلسه در مجمع تشخیص مصلحت نظام درخصوص بررسی لایحه پیوستن ایران به کنوانسیون پالرمو، که از سوی مجلس به مجمع تشخیص آمده، برگزار شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
وی افزود: در این جلسات نسبت به ابعاد مختلف امنیتی و اقتصادی در مورد پالرمو بحث کردیم و اعضای مجمع و نمایندگان دولت هم نظرات خود را اعلام کردند.
,
 
,
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطر نشان کرد: پس از آنکه مصوبه CFT به مجمع رسید و به دلیل همپوشانی و ملاحظاتی که بین دو لایحه پالرمو و CFT وجود دارد، مقرر شد بررسی لایحه پالرمو با تاخیر صورت بگیرد تا کارشناسان مربوط به CFT هم حضور داشته باشند، بنابراین نمایندگان دولت و مجلس هم موافق تاخیر در رسیدگی به پالرمو بودند.
,
 
,
رضایی افزود: در سال جدید بررسی دو لایحه را در دستور کار قرار می دهیم و در این میان رفتار FATF هم مورد توجه است زیرا از سوئی اقدامات ایران را تحسین کرده و از سوی دیگر ابهاماتی داشته است. هر چه رفتار FATF سازنده باشد در نظر مجمع تاثیر دارد.
,
 
,
وی در ادامه به رفتار اروپایی‌ها اشاره کرد و گفت: رفتار اروپایی‌ها در تصمیم مجمع تاثیر دارد چراکه در برجام از آنها راضی نیستیم.
,
 
,
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام درخصوص اظهار نظرها در خصوص تاخیرهای بررسی مجمع در پیوستن به پالرمو، تاکید کرد: لازم است به دیپلماسی فرصت داده شود و از سوی دیگر باید طرف مقابل هم ضمانت‌هایی به ایران بدهد.
,
 
,
رضایی خاطر نشان کرد: هر موضوعی که مربوط به معیشت و اقتصاد مردم باشد در اولویت مجمع تشخیص مصلحت نظام است.
,
 
,
وی درپاسخ به پرسشی مبنی بر مانور رسانه‌های بیگانه درباره FATF گفت: شرایط ما با دیگر کشورها یکی نیست و باید همه کارشناسان نظر دهند. شاید اگر ما هم تحریم نبودیم به شکل دیگری کار کارشناسی درخصوص FATF انجام می دادیم.
,
 
,
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص رای گیری عمومی از مردم درخصوص پیوستن به FATF ، گفت: قانون اساسی راهکار برون رفت از بن‌بست‌های سیاسی را مشخص کرده و هرکسی غیر از این را بگوید خلاف قانون صحبت کرده است.
,
 
,
رضایی در مورد فشارهایی که به مجمع درخصوص لایحه پالرمو وارد می‌شود، گفت: فضایی درست کردند تا مجمع بدون کار کارشناسی بررسی‌ها را انجام دهد. عده ای نگران نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام هستند. اگر نظارت مجمع قوی‌تر باشد بسیاری از تخلفات میلیاردی نخواهیم بود.
,
 
,
وی با بیان اینکه فشارها به مجمع طی یکسال اخیر و از زمان تشکیل هیئت عالی نظارت افزایش یافته است، گفت: نظارت‌های مجمع می‌تواند جلوی تخلفات از اقتصاد مقاومتی و سیاست‌های کلی نظام را بگیرد.
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه