اخبار داغ

در گفتگو با دانا عنوان شد؛

پشت پرده عزل معاون سازمان محیط زیست/ فرشچی: برکناری ام را تایید می کنم/ دلیل برکناری ام را نگفته اند/ از سال 92 با طرح انتقال آب خزر مخالف هستم

پشت پرده عزل معاون سازمان محیط زیست/ فرشچی: برکناری ام را تایید می کنم/ دلیل برکناری ام را نگفته اند/ از سال 92 با طرح انتقال آب خزر مخالف هستم
پروین فرشچی، معاون معزول محیط زیست دریایی سازمان محیط زیست درباره ارتباط برکناری وی با طرح انتقال آب خزر گفت: به من دلیل آن را نگفتند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ خبر برکناری معاون سازمان محیط زیست کشور به دلیل مخالفت با طرح انتقال آب دریای خزر به استان سمنان  توسط خبرگزاری مهر رسانه ای شد. برای روشن شدن این موضوع به سراغ پروین فرشچی، معاون محیط زیست دریایی سازمان محیط زیست کشور رفتیم تا از صحت خبر مطلع شویم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

پروین فرشچی، معاون معزول محیط زیست دریایی سازمان محیط زیست در گفت و گو با شبکه اطلاع رسانی راه دانا با خودداری از بیان علت برکناری خود از این معاونت گفت: علت ندارد، رئیس حق دارد تصمیم بگیرد معاون می خواهد یا نمی خواهد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی در پاسخ به ارتباط برکناری وی با طرح انتقال آب خزر گفت: به من دلیل آن را نگفتند.

,

فرشچی با بیان اینکه از سال 92 جزو مخالفین طرح انتقال بوده و در تمامی جلسات مربوط با طرح آن را صراحتا اعلام کرده است افزود: من به عنوان کارشناس باید نظر تخصصی خود را بدهم، ولی تصمیم گیری درباره آن با رئیس سازمان است.

,

وی در واکنش به اظهارنظر روابط عمومی سازمان درباره رویکرد کارشناسانه در بررسی طرح انتقال آب خزر گفت: ان شاءالله همانطور که گفته اند حتماً نظر کارشناسان را در نظر می گیرند .

,

معاون معزول سازمان محیط زیست درباره دلیل مخالفت خود با طرح انتقال آب خزر افزود: آب شیرین کن ها برای استان های ساحلی شمالی ما و مصرف داخلی استان ضروری و خوب است. از طرفی دلایل علمی مخالفت خود با انتقال بین حوزه ای آب دریای خزر را از سال 92 گفته ام و کاری به این دوره و آن دوره هم ندارم. یک دریای بسته با منابع آبی محدود، اگر بخواهد آبش انتقال پیدا کند، بخشی از جنگ های هیرکانی از بین می رود و به دلیل تفاوت ارتفاع خیلی زیاد، هزینه زیادی دارد و از نظر اقتصادی و اجتماعی واقعاً تبعات فراوانی دارد. البته با انتقال بین حوزه ای آب در جنوب از دریای عمان به دلیل نیاز آبی کشور البته با تمهیدات لازم موافقم اما اینکه رویکرد نهایی سازمان چیست حتما از دیدگاه ها مختلف بررسی می کند. نظر تخصصی من این است که نباید این کار انجام شود.

,

وی با تائید براینکه از امروز معاون محیط زیست دریایی کشور نیستم گفت: تائید می کنم سازمان حفاظت محیط زیست تنها متولی حفظ محیط زیست کشور نیست و من در بخش های دیگر برای حفظ محیط زیست ادامه کار خواهم داد و این مسئله را هم تائید می کنم که رئیس سازمان هرکسی را که دلش بخواهد می تواند به عنوان معاون نگه دارد و اینکه تا کنون بنده را تحمل کردند هم خیلی ممنونم.

,

وی در پاسخ به این سوال که آیا "جانشین برای وی از قبل انتخاب شده بود" گفت: بله آن زمان که قرار بود بنده سفیر ایران در فنلاند شوم مجبور بودند یک نفر را انتخاب کنند.

,

فرشچی با اعلام اینکه پرونده سفیر شدن وی در فنلاند هم بسته شده بیان کرد: این قضیه ربطی به این مسئله ندارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه