اخبار داغ

در نشست بررسی وضعیت آسیب‌های اجتماعی مطرح شد:

انتقاد دادستان تهران از چرخه باطل جمع‌آوری و آزادی معتادان متجاهر

انتقاد دادستان تهران از چرخه باطل جمع‌آوری و آزادی معتادان متجاهر
پنجمین نشست بررسی وضعیت آسیب‌های اجتماعی با موضوع سازماندهی معتادان متجاهر روز چهارشنبه هشتم اسفند با حضور فرماندهان پلیس، تعدادی از معاونان دادستان، دادستان‌های برخی شهرستان‌های تابعه و نمایندگان دستگاه‌های متولی به ریاست جعفری دولت‌آبادی برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ پنجمین نشست بررسی وضعیت آسیب‌های اجتماعی با موضوع سازماندهی معتادان متجاهر روز چهارشنبه هشتم اسفند با حضور فرمانده­هان پلیس، تعدادی از معاونان دادستان، دادستان‌های برخی از شهرستان‌های تابعه و نمایندگان دستگاه‌های متولی به ریاست جعفری دولت‌آبادی برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

* لزوم ساماندهی معتادان متجاهر

, * لزوم ساماندهی معتادان متجاهر, * لزوم ساماندهی معتادان متجاهر,

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دادسرای عمومی و انقلاب تهران، دادستان تهران حضور معتادان متجاهر در معابر و برخی مناطق شهری را از جمله مشکلات اجتماعی کلان­شهرها دانست و گفت: حضور معتادان متجاهر به سبب نوع پوشش و ژولیدگی آنان، عدم رعایت شئونات عرفی در زندگی اجتماعی، رها بودن در سطح شهر و ایجاد مزاحمت برای افراد، وضع ظاهری تهران را با مشکلاتی مواجه ساخته است.

,

وی با تأکید بر این که حضور معتادان در معابر و مناطق شهری زیبنده پایتخت نیست، افزود: اخیرا پلیس و دادستانی تهران با همکاری سایر مسئولان متولی، اقدامات مناسبی در زمینه ساماندهی معتادان متجاهر در جنوب شهر تهران انجام داده­‌اند؛ اما انجام اقدامات بیشتری هم­‌چنان ضروری است.

, مسئولان,

* تکرار چرخه باطل جمع‌آوری معتادان متجاهر

, * تکرار چرخه باطل جمع‌آوری معتادان متجاهر, * تکرار چرخه باطل جمع‌آوری معتادان متجاهر,

جعفری دولت‌آبادی با انتقاد از چرخه باطل جمع‌آوری و آزادی معتادان متجاهر در طول سالیان گذشته، اظهار کرد: بر اثر اعتراضات مردم و یا درخواست مسئولان و مشکلاتی که در این زمینه ایجاد می‌شود، معتادان متجاهر جمع‌آوری شده و برای مدتی از نظرها پنهان می­‌شوند­؛ اما دوباره به شهر باز می‌گردند.

, مسئولان,

دادستان تهران چرخه باطل جمع‌آوری معتادان را مصداق برخورد سطحی با این مشکل دانست و اظهار داشت: صدق عبارت جمع‌آوری در مورد انسان‌هایی که به عمد یا با غفلت دچار آسیب شده­اند، صحیح نبوده و مناسب است از لفظ ساماندهی در مورد آنان استفاده شود تا آثار آن برای این افراد بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

,

جعفری دولت‌آبادی با تأکید بر این که باید برای اشتغال معتادان پس از بهبود برنامه‌ریزی کرد گفت: بازگشت این افراد به زندگی اجتماعی موفقیت بزرگی است و  این چرخه باطل را خنثی می­سازد.

,

* تمرکز بر تغییر رفتار معتادان در ایام نگه­داری

, * تمرکز بر تغییر رفتار معتادان در ایام نگه­داری, * تمرکز بر تغییر رفتار معتادان در ایام نگه­داری,

وی تأکید کرد: باید از زمانی که دستور قضایی برای ساماندهی معتادان متجاهر صادر می‌شود و تا زمانی که در مراکز خاص نگه­داری می­شوند، اقداماتی برای درمان، حرفه­آموزی و آمادگی آنان برای بازگشت به جامعه انجام شود به این چرخه باطل زمانی اصلاح می‌شود که در دوران ساماندهی، تغییر و تحول رفتاری در این افراد رخ دهد به این معنا که از آماج اعتیاد دور شوند و ترک اعتیاد کنند و سرانجام به زندگی اجتماعی باز گردند.

,

جعفری دولت‌آبادی با بیان این موضوع که بازگشت اجتماعی معتادان متجاهر هزینه بردار است، گفت: علیرغم هزینه‌هایی که بازاجتماعی کردن معتادان در برخواهد داشت، سازمان­بهزیستی و دیگر دستگاه‌های فرهنگی و اجتماعی باید در این زمینه اقدامات لازم را برای تأمین سلامت جسمی و روحی این افراد انجام دهند.

, بازاجتماعی,

وی افزود: بازگشت این افراد به جامعه که برچسب‌های مجرمانه‌ای به آن‌ها خورده و جامعه به سادگی آمادگی پذیرش آن‌ها را ندارد، کاری دشوار و هزینه‌­بردار است که مستلزم ایفای نقش بیشتر دستگاه‌های آموزشی و فرهنگی در این زمینه است.

,

وی از مسئولان دستگاه‌ها خواست تا گزارش اقدامات خود در زمینه ساماندهی معتادان متجاهر در حوزه‌­های نگه‌داری، درمان، حرفه­ آموزی و بازگشت به جامعه را به دادستانی تهران ارائه دهند.

, مسئولان,

دادستان تهران اضافه کرد: مطابق گزارش‌­ها مرحله اول به طور مناسب انجام می‌شود؛ ولی سه مرحله دیگر به دشواری پیش می‌رود.

,

* افزایش ظرفیت اماکن نگه­داری معتادان متجاهر

, * افزایش ظرفیت اماکن نگه­داری معتادان متجاهر, * افزایش ظرفیت اماکن نگه­داری معتادان متجاهر,

دادستان تهران از افزایش ظرفیت کمپ‌های نگه­‌داری معتادان متجاهر در تهران خبر داد و گفت: اگر این اتفاق رخ دهد می‌توان معتادان متجاهر را تا شش ماه نگه‌داری کرد و اقدامات درمانی، فرهنگی و حرفه­‌آموزی آنان را در دستور کار قرار داد.

,

جعفری دولت‌آبادی افزود: حضور معتادان متجاهر در شهرها وضع اجتماعی و فرهنگی را با مشکلات مواجه می­سازد؛ این در حالی است که این افراد پس از دستگیری دوباره در دام اعتیاد گرفتار می‌شوند و این چرخه باطل ادامه می‌یابد؛ بنابراین ساماندهی معتادان متجاهر باید با هدف بازگشت واقعی آنان به زندگی اجتماعی مورد توجه قرار گیرد.

,

وی تأکید کرد: مهم‌ترین مساله پس از درمان و بازپروری معتادان، بازگشت آنان به جامعه و پذیرش این افراد توسط عموم است.

, ترین,

* تداوم اجرای طرح ساماندهی منطقه جنوب تهران

, * تداوم اجرای طرح ساماندهی منطقه جنوب تهران, * تداوم اجرای طرح ساماندهی منطقه جنوب تهران,

جعفری دولت‌آبادی افزود: اقداماتی که در منطقه جنوب تهران در مورد معتادان متجاهر انجام شده، قابل تقدیر است.

,

وی گفت: شهرداری تهران، سازمان بهزیستی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باید برای اجرای موفق طرح ساماندهی معتادان متجاهر در جنوب تهران اقدامات جهادی انجام دهند و گزارش تکمیلی اقدامات انجام شده را ارائه دهند تا در جلسه جداگانه‌ای بررسی شود.

,

دادستان تهران خاطر نشان کرد: استفاده از ظرفیت‌های مردمی و خیّرین در ساماندهی معتادان متجاهر مورد تاکید است و از همکاری بسیج در این زمینه تشکر می‌­شود. امیدواریم کارها به صورت انقلابی ادامه پیدا کند.

,

جعفری دولت‌آبادی اظهار داشت: با توجه به فعالیت مجدد برخی مساجد و مدارس در منطقه مذکور انتظار می‌رود مسئولان در جهت رفع مشکلات فرهنگی این منطقه متمرکز شوند.

, مسئولان,

دادستان تهران افزود: فعالیت مراکز کاهش آسیب اعتیاد وزارت بهداشت (DIC) مورد تأیید دادستانی است و باید این مراکز تقویت شوند و در حیطه وظایف خود به فعالیت ادامه دهند.

, مورد تأیید,

به گزارش فارس جعفری دولت‌آبادی ضمن اعلام موافقت با تشکیل کارگروهی متشکل از پلیس، شهرداری، دادستانی و دیگر دستگاه‌های ذیربط، برای تداوم اجرای طرح ساماندهی منطقه جنوب تهران به سرپرستی یکی از معاونان دادستان تهران اظهار داشت؛ کارگروه می‌­بایست متولی پیگیری اجرای طرح در جنوب تهران شود و به عنوان یک کار فوق‌العاده عملیاتی نماید و در این راستا از ظرفیت همه دستگاه‌ها استفاده کند.

, ضمن, کارگروه, العاده,

وی در پایان خاطرنشان کرد: دادستانی تهران در اجرای طرح‌­های مبارزه با آسیب‌های اجتماعی و برخی جرایم مانند سرقت و تشکیل گشت‌های محله­‌محور با دستگاه‌های مربوطه، همکاری می‌نماید.

,

انتهای پیام/

, انتهای]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه