اخبار داغ

نظر امام جمعه مشهد درباره آمار زائران نوروزی

نظر امام جمعه مشهد درباره آمار زائران نوروزی
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: در ایام نوروز هر سال 5 میلیون زائر به مشهد سفر می‌کنند و امسال به دلیل همزمانی با ماه رجب، ممکن است این تعداد بیشتر شود، اقتضا می‌کند برای تأمین مایحتاج مردم، برنامه‌ریزی لازم انجام گیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری آیت‌الله علم‌الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی پیش از ظهر امروز در یک‌صد و بیست و سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی این استان با اشاره به نزدیک بودن تعطیلات نوروزی و افزایش مسافران در خراسان رضوی گفت: سفر نوروزی زائران به استان بسیار مهم است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

نوروز هر سال 5 میلیون زائر به مشهد سفر می‌کنند/ استاندار بخش‌نامه صادر کند تا امکانات تأمین شود

, نوروز هر سال 5 میلیون زائر به مشهد سفر می‌کنند/ استاندار بخش‌نامه صادر کند تا امکانات تأمین شود,

وی با بیان اینکه بیشتر مواجهه مسافران در این ایام با آستان قدس رضوی است، ادامه داد: 80 درصد افراد در این ایام با آستان قدس رضوی ارتباط دارند و این آستان نیز باید خودش را برای پذیرایی از مسافران نوروزی آماده کند.

,

آیت‌الله علم‌الهدی با یادآوری این نکته که در ایام نوروز با دو طیف زائر مواجه هستیم، خاطرنشان کرد: طیف اول زائران نوروزی هستند و دومین طیف زائر، زائران ماه رجب که فیوضات این ماه برای آنان اهمیت دارد.

,

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با تأکید بر اینکه نمی‌شود تنها با یک فرهنگ و سیستم با همه زائران برخورد کرد، افزود: مواجهه باید به‌گونه‌ای باشد که نه در مسئله زائران نوروزی و نه زائران ماه رجب دچار مشکل نشده و عواطف دینی و ارزشی افراد جریحه‌دار نشود.

,

وی با بیان این‌که «مدیریت کشیکی» در ایام عید کارساز نیست، گفت: مدیریت کارها در ایام نوروز با کار کشیکی پیش نمی‌رود، مدیران دستگاه‌ها باید حضور داشته باشند تا در مواقع مورد نیاز تصمیمات لازم را اتخاذ کنند.

,

آیت‌الله علم‌الهدی امکانات مورد نیاز نوروزی زائران را کمتر از نیاز ارزیابی کرد و یادآور شد: همیشه ظرفیت زائر مشهد با ظرفیت مسافر شمال، شیراز و اصفهان متفاوت است، در تأمین امکانات ایام تعطیلات نوروز هر سال به مشکل برخورد کردیم، آقای استاندار باید بخش‌نامه صادر کنند تا امکانات و تجهیزات مورد نیاز تأمین شود.

,

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ضمن ابراز امیدواری از اعمال مدیریت صحیح در حوزه دستگاه‌های اجرایی در ایام نوروز، اظهار کرد: در ایام نوروز هر سال 5 میلیون زائر به مشهد سفر می‌کنند و امسال به دلیل همزمانی با ماه رجب، ممکن است این تعداد بیشتر شود، اقتضا می‌کند برای تأمین مایحتاج مردم، برنامه‌ریزی لازم انجام گیرد.

,

وی متذکر شد: در مظاهر شادی که در مراکز گردشگری انجام می‌شود، ضمن لازم بودن شادی مردم، ارزش‌های ماه رجب نیز حفظ شود و این ارزش‌ها تحت شعاع برخی برنامه‌های حساب نشده قرار نگیرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه