اخبار داغ

دانا گزارش می‌دهد؛

دروغ شاخدار رسانه‌های اصلاح طلب درباره «ظریف بمان»/ اعتراف یک مقام مسئول در خبرگزاری دولت به کلاهبرداری رسانه‌ای +عکس

دروغ شاخدار رسانه‌های اصلاح طلب درباره «ظریف بمان»/ اعتراف یک مقام مسئول در خبرگزاری دولت به کلاهبرداری رسانه‌ای +عکس
«پدرام الوندی» معاون خبر خبرگزاری ایرنا در توییتی با توضیح در اینباره نوشت: ‌‎«قصدمان دروغ‌گویی نبود. عدد واقعی را نوشته بودیم اما استنتاج خبرنگار غلط بود که درستش کردیم.»
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اسطوره سازی از جمله حربه‌های رسانه‌ای اصلاح طلبان و جراید حامی دولت است. در این روند اصلاح طلبان آنقدر فردی را تا به حد اسطوره و افسانه بزرگ می کنند و جایگاه قدسی به او می دهند که کسی در حد و وزن انتقاد به آن شخص نشود و به نوعی وی در مقابل انتقادات رویین تن شود و یک مصونیت آهنین بیابد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

, ,
تیترهایی که اصلاح طلبان پس از روز امضای برجام درباره ظریف زدند و تصویرسازی‌های اسطوره‌ای که از وی داشتند گواه این حربه رسانه‌ای است که تا به امروز ادامه دارد. 
,
 
,
از همین روست که «حسام الدین آشنا» مشاور رئیس جمهور در توئیتی در تمجید از ظریف می گوید: «جواد ظریف برای عزت ایران از جان مایه گذاشته و همچون آرش کمانگیر هرگز ایرانیان را مایوس نکرده است.» 
,
 
,
, ,
 
,
درحالی هفته گذشته موضوع استعفای وزیر خارجه ایران آنهم به سبب یک ناهماهنگی از سوی دفتر رئیس جمهور بوجود و هزینه‌های داخلی و بین المللی برای کشور در بر داشت، خبرگزاری دولتی ایرنا سعی کرد در یک دروغ سازی آشکار نشان دهد که ظریف یک محبوبیت بی مانند میان مردم و خصوصا کاربران شبکه اجتماعی توئیتر دارد.
,
 
,
در همین راستا برخی از طرفداران دولت در شبکه اجتماعی توئیتر سعی کردند هشتگ «ظریف بمان» را به عنوان برترین هشتگ فارسی توئیتر پررنگ کنند که این تلاش آنها ثمره قابل توجهی نداشت. در همین راستا برخی از رسانه‌های اصلاح طلب سعی کردند که این نقیصه را با طرح خبر غیر واقعی جبران کنند. 
,
 
,
, ,
 
,
از این رو خبرگزاری دولتی ایرنا در خبری غیرواقعی مطرح کرد که «هشتگ ظریف بمان ترند اول توئیتر شد»؛ اما بعد از انتقاد کاربران توئیتر این خبر را تصحیح کرد.
,
 
,
پس از آنکه کاربران شبکه اجتماعی توییتر به اشتباه بودن ادعای خبرگزاری دولت درباره ترند شدن هشتگ ظریف بمان اعتراض کردند، «پدرام الوندی» معاون خبر خبرگزاری ایرنا در توییتی با توضیح در اینباره نوشت: ‌‎«قصدمان دروغ‌گویی نبود. عدد واقعی را نوشته بودیم اما استنتاج خبرنگار غلط بود که درستش کردیم.»
, ‎«قصدمان دروغ‌گویی نبود. عدد واقعی را نوشته بودیم اما استنتاج خبرنگار غلط بود که درستش کردیم.», ‎«قصدمان دروغ‌گویی نبود. عدد واقعی را نوشته بودیم اما استنتاج خبرنگار غلط بود که درستش کردیم.»,
 
,
در حالی ادعای خبرگزاری دولتی ایرنا مبنی بر اینکه «هشتک ظریف بمان ترند نخست توییتر شد» توسط آمار و مستندات تکذیب شد، همین ادعای دروغ را روز بعد روزنامه آفتاب یزد تکرار کرد.
,
 
,
, ,
 
,
ایرنا پس از این گاف، تیتر خود را از «هشتگ ظریف بمان ترند نخست توییتر فارسی شد» به «توجه کاربران به هشتگ ظریف بمان» تغییر داد و کلیه کلمات ترند را از خبر خود حذف کرد.
,
 
,
, ,
 
,
جالب اینجاست که دست اندرکاران خبرگزاری ایرنا زمانی که با تذکر جدی کاربران شبکه اجتماعی توئیتر روبرو شدند نسبت به این دروغ پردازی اعتراف کردند اما از مردم نسبت به اطلاعات غلطی که داده بودند عذرخواهی نکردند. از سوی دیگر همچنین روزنامه آفتاب یزد بدون توجه به این دروغ رسانه‌ای به دروغ پردازی در این زمینه پرداخت. 
,
 
,
, ,
 
,
در مقابل کاربران هشتگ‌های «فرارظریف»، «دولت ناهماهنگ» و «استعفای ظریف» را به ترندهای نخست و برتر توییتر تبدیل کردند.
,
 
,
انتهای پیام / ح 
,
 
,
 
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه