اخبار داغ

مهدی آباد غرق در انبوهی از معضلات شهری و اجتماعی/ کارتن خوابی معتادان درد بزرگ محله

مهدی آباد غرق در انبوهی از معضلات شهری و اجتماعی/ کارتن خوابی معتادان درد بزرگ محله
«مهدی آباد» در ساوجبلاغ که تا ۲ دهه پیش به عنوان یکی از روستاها و بخشی از مجموعه کشاورزی این شهرستان به شمار می رفت در سال های گذشته دستخوش تغییرات زیادی شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتریک،  و با وجود اینکه در سال 85 به طور رسمی به شهر تبدیل شد اما هنوز با استانداردهای شهری فاصله زیادی دارد. نزدیکی مهدی آباد به زندان قزلحصار و در نتیجه مهاجرت خانواده های زندانیان از شهرهای اطراف به این منطقه و در نتیجه افزایش بی رویه جمعیت بدون تناسب با زیرساخت های شهری و فرهنگی مشکلات و آسیب های اجتماعی زیادی را در این منطقه به وجود آورده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,

علاوه بر مشکلات و کمبودهای شهری در این منطقه، گستردگی اعتیاد، جرم، کارتن خوابی و ... محیطی ناامن را ایجاد کرده که اهالی مهدی آباد بار آن را به دوش می کشند.

به گفته اهالی قدیمی این منطقه فرزندانشان از حداقل امکانات تفریحی و فرهنگی محروم هستند و رشد در محیط آلوده این منطقه که نتیجه عوامل زیادی بوده آینده بیشتر آنها را خراب کرده است.

مهدی آباد در انبوهی از معضلات شهری و اجتماعی/کارتن خوابی معتادان درد بزرگ محله/بهزیستی تنها متولی ساماندهی کارتن خواب ها نیست

 

 

آسفالت نبودن کوچه ها مشکلات زیادی را برای اهالی درست کرده است

یکی از ساکنان خیابان 22 بهمن در محله قائمیه می گوید: خیابان اصلی آسفالت مناسبی ندارد و در بعضی قسمت ها کنده و رها شده است. کوچه های اطراف هم با وجود اینکه همه ساخته شده اما هیچ کدام آسفالت نشده اند و خاکی بودن آن مشکلات زیادی را برای اهالی درست می کند.

«مرتضی خبیری» می افزاید: در تابستان گرد و خاک کوچه ها وارد خانه ها و باعث آزار اهالی می شود و در زمستان هم گل و لای حاصل از بارش رفت و آمد را برای مردم سخت می کند.

 

تیرهای برق لامپ و روشنایی ندارند

خبیری می گوید: یکی دیگر از مشکلات این منطقه نبود روشنایی است و تیرهای برق لامپ ندارند و شب ها محله خیلی تاریک و رفت و آمد را سخت می کند.

وی با اشاره به پیاده رو ها که وضعیت مناسبی ندارند می گوید: تردد برای عابران در این وضعیت پیاده رو راحت نیست و باید از خیابان عبور کنند که آن هم به دلیل خاکی بودن و رفت و آمد خودروها مشکلات خود را دارد.

مهدی آباد در انبوهی از معضلات شهری و اجتماعی/کارتن خوابی معتادان درد بزرگ محله/بهزیستی تنها متولی ساماندهی کارتن خواب ها نیست

 

کمبود پارک و فضای سبز در محله

یکی دیگر از شهروندان این منطقه با بیان اینکه فضای سبز یکی از ضروریات این محل و از مطالبات مردم است می گوید: شهرداری چند قطعه زمین را که به عنوان هیات 7 نفره معروف است سالهاست به بهانه ساخت پارک و فضای سبز اجازه ساخت و ساز نمی دهد و با اینکه قرار بوده یک پارک محلی در آن ساخته شود اما هیچ اقدامی در این مورد نکرده است.

«شهرام قاسمی» می افزاید: نه بچه های محل فضایی برای بازی و تفریح دارند و نه بازنشستگان و کهنسالان جایی برای گذراندن اوقات خود دارند و به ناچار در کوچه و خیابان دور هم می نشینند.

قاسمی با بیان اینکه یک پارک نزدیکی پادگان ساخته شده می گوید: هم به این محل دور است و هم محیط مناسبی برای کودکان و یا بانوان نیست. وجود اراذل و اوباش و معتادان محیط پارک را ناامن کرده است.

 

وجود سگ های ولگرد معضلی دیگر در منطقه

قاسمی با اشاره به سگ هایی که در محل هستند می گوید: وجود سگ های ولگرد یکی دیگر از معضلات این منطقه است که به ویژه در ساعات اولیه صبح و پایان شب رفت و آمد را سخت می کند و اهالی با ترس تردد می کنند.

این شهروند می افزاید: این محله فرهنگسرا یا کتابخانه ندارد تا نوجوانان و جوانان بتوانند از آن استفاده کنند و اوقات خود را در کوچه و خیابان می گذرانند که با توجه به محیط آلوده این منطقه خطر بزرگی برای آنها به شمار می رود.

مهدی آباد در انبوهی از معضلات شهری و اجتماعی/کارتن خوابی معتادان درد بزرگ محله/بهزیستی تنها متولی ساماندهی کارتن خواب ها نیست

 

 

کارتن خوابی معتادان درد بزرگ محله

قاسمی می گوید: سالهاست کارتن خوابی معتادان یکی دیگر از معضلات اجتماعی مهدی آباد است که بسیار ناراحت کننده است. آنها در شرایط خیلی بدی زندگی می کنند، در سرما و گرما، برف و باران در این آلونک ها و یا چادر زندگی می کنند.

وی می گوید: اینها افراد بیماری هستند که به هردلیلی که به این شرایط مبتلا هستند نیاز به رسیدگی دارند. وجود آنها هم مناسب محیط شهر و زندگی نیست و هم تبعات آجتماعی و آسیب های زیادی برای کودکان و جوانان دارد. دیدن این شرایط از کودکی به نوعی آن را عادی و بخشی از زندگی برای کودکان تداعی می کند و قبح این معضلات می ریزد. پس نیاز است مسئولان برای این درد چاره ای بیندیشند تا هم این افراد از ازن وضعیت خارج شوند و هم از آسیب های بعدی جلوگیری شود.

این جوان می افزاید: بین مهدی آباد و شهرک علوی محدوده ای خاکی است که به دلیل وجود گله ای سگ ها و همچنین کارتن خواب هایی که در چادر می مانند به گذری پرخطر تبدیل شده و نیم توان از آن عبور کرد.

مهدی آباد در انبوهی از معضلات شهری و اجتماعی/کارتن خوابی معتادان درد بزرگ محله/بهزیستی تنها متولی ساماندهی کارتن خواب ها نیست

 

کوچه های بدون آسفالت خارج از بافت خدمات شهری قرار دارند

مدیر روابط عمومی شهرداری چهارباغ با بیان اینکه شهرداری سالیانه میلیاردها تومان برای آسفالت خیابان های مهدی آباد و ملک آباد هزینه می کند می گوید: حفاری های شرکت آب و فاضلاب معضل اصلی است که به دلیل ترکیدگی لوله و حوادث آب انجام می شود و آنها آسفالت را کنده و در پایان کار آن را رها می کند.

« هادی پالیزگیر» می افزاید: کوچه هایی که اصلا آسفالت ندارند خارج از بافت بوده و ساخت و سازها به طور غیرمجاز انجام شده است و محله ای در این منطقه نیست که داخل بافت و محدوده خدماتی شهرداری باشد و آسفالت نشده باشد.

پالیزگیر می افزاید: اما برای این کوچه ها هم شورای شهر و شهرداری تصمیم گرفتند که با پیش بینی در بودجه سال آینده و تامین اعتبار برای آسفالت آنها اقدام کنند. ساخت پیاده روهای داخل این کوچه های جدیدالاحداث هم مانند آسفالت پس از تامین اعتبار و بودجه انجام خواهد شد.

مهدی آباد در انبوهی از معضلات شهری و اجتماعی/کارتن خوابی معتادان درد بزرگ محله/بهزیستی تنها متولی ساماندهی کارتن خواب ها نیست

 

 

 

ساخت 10هزارمترمربع پارک با همه امکانات تفریحی و فرهنگی

مدیرروابط عمومی شهرداری چهارباغ با بیان اینکه فضای محدود و معابر مهدی آباد اجازه ساخت پارک محلی را نمی دهد می افزاید: شهرداری در سال 93 با تصویب شورای شهر در خیابان زمزم«پشت پادگان» پارکی به وسعت 10هزار مترمربع ساخته که در آن کتابخانه، پیست اسکیت و دوچرخه سواری، زمین بازی، زمین ورزش و فضای سبز ایجاد شده است که جوابگوی تعداد اهالی مهدی آباد است و تلاش بر این است که کارهای عمرانی بیشتری نیز در آن انجام شود.

 

سگ ها به طور مرتب زنده گیری و عقیم سازی می شوند

پالیزگیر با اشاره به اینکه اطراف مهدی آباد از چهار طرف باز است و این امر باعث وجود همیشگی سگ ها در این منطقه شده می گوید: شهرداری و خدمات شهر به طور مرتب سگ ها را زنده گیری و عقیم سازی می کند و به محل نگهداری سگ ها در حلقه دره منتقل می کند اما به دلیل زاد و ولد آنها و بازبودن محیط دوباره سگ ها به محل می آیند.

 

شهرداری به تنهایی از عهده حل معضل کارتن خواب ها بر نمی آید

وی در مورد معضل کارتن خواب ها با بیان اینکه کمیسیون و کارگروه فرهنگی و آسیب های اجتماعی در شهرداری چهارباغ دایر شده می گوید: با تعامل بهزیستی برای ساماندهی آنها در این مورد به طور مرتب اقدام می کنیم. اما شهرداری به تنهایی از عهده ساماندهی همه این افراد بر نمی آید و ضرورت دارد همه دستگاه های مرتبط و متولی در این امر همکاری کنند.

پالیزگیر می گوید: در ملک آباد یک شلتر برای نگهداری آنها وجود دارد اما این کافی نیست و حل ریشه ای این معضل مستلزم تصمیم و اقدام دسته جمعی است. این افراد شناور هستند، گاهی در ملک آباد و گاهی در مهدی آباد هستند و مدام در مناطق جابجا می شوند.

مهدی آباد در انبوهی از معضلات شهری و اجتماعی/کارتن خوابی معتادان درد بزرگ محله/بهزیستی تنها متولی ساماندهی کارتن خواب ها نیست

 

بهزیستی تنها متولی ساماندهی کارتن خواب ها نیست

معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی البرز با بیان اینکه آمار مشخصی از کارتن خواب در استان وجود ندارد می گوید: با اجرای هر طرح جمع آوری در البرز، تهران و استان های هم جوار این افراد جابجا و در نتیجه تعداد آنها در استان متغیر است.

«مژگان رضا زاده» با تاکید بر اینکه وظیفه سازمان بهزیستی در قبال این افراد کارتن خواب فقط ارائه خدمات کاهش آسیب است می افزاید: متقاضیانی داریم که برای گرفتن مجوز سرپناه شبانه یا مرکز گذری روزانه به ما مراجعه می کنند و ما مجوز این مراکز را به عنوان «شلتر» یا «دی آی سی» به آنها می دهیم و این متقاضیان با توجه به تعداد کارتن خواب های هر منطقه و امکان پیدا کردن مکان برای اینها، محل این مراکز را مشخص می کنند.

رضازاده می گوید: در مناطق مهدی آباد و سهرابیه اکنون یک مرکز سرپناه شبانه داریم که شب ها به این افراد خدمات دهی می کند. یک وعده غذای گرم برای شام، یک وعده صبحانه و امکان استفاده از سرویس های بهداشتی، استحمام و لباس مناسب از خدماتی است که در این شلتر به کارتن خواب ها داده می شود.

معاون پیشگیری بهزیستی البرز اظهار می کند: مشکل عمده ای که در ساماندهی کارتن خواب ها وجود دارد اعتراض مردم محلی نسبت به راه اندازی مراکز سرپناه شبانه یا مراکز نگهداری روزانه است. ما متقاضیان زیادی برای این منطقه داریم که موافقت اصولی هم دارند اما هرچقدر تلاش می کنند نمی توانند مکانی را برای استقرار وخدمات دهی به کارتن خواب های منطقه پیداکنند، برای اینکه اهالی حاضر به اجاره یا فروختن ملک خود به این منظور نیستند.

رضازاده می گوید: برای ساماندهی این افراد و بهبود شرایط منطقه مردم محلی هم باید بخواهند تا این مراکز راه اندازی شود. به عنوان مثال در «ملک آباد» مدام با اعتراضات مردم روبرو هستیم و دلیل آن هدم آگاهی ساکنان محله از فلسفه راه اندازی این مراکز است.

وی ادامه می دهد: هدف از راه اندازی این مراکز کاهش رفتارهای پرخطر ناشی از اعتیاد است. با توجه به اینکه بیشتر کارتن خواب ها مایل به قطع مصرف مواد نیستند ما ناگزیر هستیم برای اینها مکانی را ایجاد کنیم تا با اطلاع از وضعیت آنها، بیماری های جدی و رفتاری مانند اچ آی وی و هپاتیت بتوانیم با کمک به کنترل آن مانع آسیب مردم منطقه شویم.

معاون بهزیستی البرز می گوید: مسئولیت تشکیل گرمخانه یا مراکز نگهداری فقط بر عهده بهزیستی نیست و بودجه کافی برای این کار را ندارد و شهرداری ها و شوراهای شهر هم باید در این زمینه همراهی بیشتری داشته باشند.

مهدی آباد در انبوهی از معضلات شهری و اجتماعی/کارتن خوابی معتادان درد بزرگ محله/بهزیستی تنها متولی ساماندهی کارتن خواب ها نیست

 

پاسخ اداره برق چهارباغ برای مشکل خاموشی محل

مدیر اداره برق منطقه چهارباغ با بیان اینکه به طور مرتب و هر هفته حداقل یک بار در این منطقه روشنایی ایجاد می کنیم می گوید: به دلیل شرایط این منطقه و وجود معتادان، آنها لامپ ها را می شکنند تا محله تاریک باشد و در برخی مواقع هم سارقان لامپ آنها را باز می کنند.

« امیر دانشور» می افزاید: این موضوع را به فرمانده انتظامی چهارباغ نیز اطلاع دادیم اما از آنها هم کاری در این مورد ساخته و مقدور نیست یک مامور به طور مداوم مراقب تیرهای برق باشد تا از این اقدامات جلوگیری شود.

دانشور می گوید: امروز هم در این منطقه رسیدگی و تیرهای روشنایی به لامپ مجهز می شوند و مشکل حل می شود.

مدیر اداره بر چهارباغ می افزاید: در هر منطقه از استان که مردم شاهد خاموشی باشند مراتب را به سامانه 121 اعلام کنند و طبق قانونی که اداره برق البرز به منظور تکریم ارباب رجمع به اجرا گذاشته ماموران منطقه موظف هستند تا 48 ساعت نسبت به رفع خاموشی اعلام شده اقدام کنند و چنانچه این اقدام انجام نشود بعد از 72 ساعت به طور مکانیزه به طور مرتب پیامکآن به مدیران منطقه ارسال و از اضافه کار پرسنل زیرمجموعه و حتی مدیر منطقه کم می شود.

دانشور 6 ساعت پس از دریافت این گزارش و بررسی منطقه تماس گرفت و اعلام کرد مشکل خاموشی خیابان 22 بهمن و کوچه های اطراف با نصب مجدد لامپ برطرف شد و البته این امر از طریق اهالی این محل نیز تایید شد.
 

 
 
مهدی آباد در انبوهی از معضلات شهری و اجتماعی/کارتن خوابی معتادان درد بزرگ محله/بهزیستی تنها متولی ساماندهی کارتن خواب ها نیست
 
مهدی آباد در انبوهی از معضلات شهری و اجتماعی/کارتن خوابی معتادان درد بزرگ محله/بهزیستی تنها متولی ساماندهی کارتن خواب ها نیست
 
مهدی آباد در انبوهی از معضلات شهری و اجتماعی/کارتن خوابی معتادان درد بزرگ محله/بهزیستی تنها متولی ساماندهی کارتن خواب ها نیست

 

خدیجه ستارزاده

انتهای پیام/

 

,

علاوه بر مشکلات و کمبودهای شهری در این منطقه، گستردگی اعتیاد، جرم، کارتن خوابی و ... محیطی ناامن را ایجاد کرده که اهالی مهدی آباد بار آن را به دوش می کشند.

,

به گفته اهالی قدیمی این منطقه فرزندانشان از حداقل امکانات تفریحی و فرهنگی محروم هستند و رشد در محیط آلوده این منطقه که نتیجه عوامل زیادی بوده آینده بیشتر آنها را خراب کرده است.

,
مهدی آباد در انبوهی از معضلات شهری و اجتماعی/کارتن خوابی معتادان درد بزرگ محله/بهزیستی تنها متولی ساماندهی کارتن خواب ها نیست
, مهدی آباد در انبوهی از معضلات شهری و اجتماعی/کارتن خوابی معتادان درد بزرگ محله/بهزیستی تنها متولی ساماندهی کارتن خواب ها نیست,

 

,

 

,

آسفالت نبودن کوچه ها مشکلات زیادی را برای اهالی درست کرده است

,

یکی از ساکنان خیابان 22 بهمن در محله قائمیه می گوید: خیابان اصلی آسفالت مناسبی ندارد و در بعضی قسمت ها کنده و رها شده است. کوچه های اطراف هم با وجود اینکه همه ساخته شده اما هیچ کدام آسفالت نشده اند و خاکی بودن آن مشکلات زیادی را برای اهالی درست می کند.

,

«مرتضی خبیری» می افزاید: در تابستان گرد و خاک کوچه ها وارد خانه ها و باعث آزار اهالی می شود و در زمستان هم گل و لای حاصل از بارش رفت و آمد را برای مردم سخت می کند.

,

 

,

تیرهای برق لامپ و روشنایی ندارند

,

خبیری می گوید: یکی دیگر از مشکلات این منطقه نبود روشنایی است و تیرهای برق لامپ ندارند و شب ها محله خیلی تاریک و رفت و آمد را سخت می کند.

,

وی با اشاره به پیاده رو ها که وضعیت مناسبی ندارند می گوید: تردد برای عابران در این وضعیت پیاده رو راحت نیست و باید از خیابان عبور کنند که آن هم به دلیل خاکی بودن و رفت و آمد خودروها مشکلات خود را دارد.

,
مهدی آباد در انبوهی از معضلات شهری و اجتماعی/کارتن خوابی معتادان درد بزرگ محله/بهزیستی تنها متولی ساماندهی کارتن خواب ها نیست
, مهدی آباد در انبوهی از معضلات شهری و اجتماعی/کارتن خوابی معتادان درد بزرگ محله/بهزیستی تنها متولی ساماندهی کارتن خواب ها نیست,

 

,

کمبود پارک و فضای سبز در محله

,

یکی دیگر از شهروندان این منطقه با بیان اینکه فضای سبز یکی از ضروریات این محل و از مطالبات مردم است می گوید: شهرداری چند قطعه زمین را که به عنوان هیات 7 نفره معروف است سالهاست به بهانه ساخت پارک و فضای سبز اجازه ساخت و ساز نمی دهد و با اینکه قرار بوده یک پارک محلی در آن ساخته شود اما هیچ اقدامی در این مورد نکرده است.

,

«شهرام قاسمی» می افزاید: نه بچه های محل فضایی برای بازی و تفریح دارند و نه بازنشستگان و کهنسالان جایی برای گذراندن اوقات خود دارند و به ناچار در کوچه و خیابان دور هم می نشینند.

,

قاسمی با بیان اینکه یک پارک نزدیکی پادگان ساخته شده می گوید: هم به این محل دور است و هم محیط مناسبی برای کودکان و یا بانوان نیست. وجود اراذل و اوباش و معتادان محیط پارک را ناامن کرده است.

,

 

,

وجود سگ های ولگرد معضلی دیگر در منطقه

,

قاسمی با اشاره به سگ هایی که در محل هستند می گوید: وجود سگ های ولگرد یکی دیگر از معضلات این منطقه است که به ویژه در ساعات اولیه صبح و پایان شب رفت و آمد را سخت می کند و اهالی با ترس تردد می کنند.

,

این شهروند می افزاید: این محله فرهنگسرا یا کتابخانه ندارد تا نوجوانان و جوانان بتوانند از آن استفاده کنند و اوقات خود را در کوچه و خیابان می گذرانند که با توجه به محیط آلوده این منطقه خطر بزرگی برای آنها به شمار می رود.

,
مهدی آباد در انبوهی از معضلات شهری و اجتماعی/کارتن خوابی معتادان درد بزرگ محله/بهزیستی تنها متولی ساماندهی کارتن خواب ها نیست
, مهدی آباد در انبوهی از معضلات شهری و اجتماعی/کارتن خوابی معتادان درد بزرگ محله/بهزیستی تنها متولی ساماندهی کارتن خواب ها نیست,

 

,

 

,

کارتن خوابی معتادان درد بزرگ محله

,

قاسمی می گوید: سالهاست کارتن خوابی معتادان یکی دیگر از معضلات اجتماعی مهدی آباد است که بسیار ناراحت کننده است. آنها در شرایط خیلی بدی زندگی می کنند، در سرما و گرما، برف و باران در این آلونک ها و یا چادر زندگی می کنند.

,

وی می گوید: اینها افراد بیماری هستند که به هردلیلی که به این شرایط مبتلا هستند نیاز به رسیدگی دارند. وجود آنها هم مناسب محیط شهر و زندگی نیست و هم تبعات آجتماعی و آسیب های زیادی برای کودکان و جوانان دارد. دیدن این شرایط از کودکی به نوعی آن را عادی و بخشی از زندگی برای کودکان تداعی می کند و قبح این معضلات می ریزد. پس نیاز است مسئولان برای این درد چاره ای بیندیشند تا هم این افراد از ازن وضعیت خارج شوند و هم از آسیب های بعدی جلوگیری شود.

,

این جوان می افزاید: بین مهدی آباد و شهرک علوی محدوده ای خاکی است که به دلیل وجود گله ای سگ ها و همچنین کارتن خواب هایی که در چادر می مانند به گذری پرخطر تبدیل شده و نیم توان از آن عبور کرد.

,
مهدی آباد در انبوهی از معضلات شهری و اجتماعی/کارتن خوابی معتادان درد بزرگ محله/بهزیستی تنها متولی ساماندهی کارتن خواب ها نیست
, مهدی آباد در انبوهی از معضلات شهری و اجتماعی/کارتن خوابی معتادان درد بزرگ محله/بهزیستی تنها متولی ساماندهی کارتن خواب ها نیست,

 

,

کوچه های بدون آسفالت خارج از بافت خدمات شهری قرار دارند

,

مدیر روابط عمومی شهرداری چهارباغ با بیان اینکه شهرداری سالیانه میلیاردها تومان برای آسفالت خیابان های مهدی آباد و ملک آباد هزینه می کند می گوید: حفاری های شرکت آب و فاضلاب معضل اصلی است که به دلیل ترکیدگی لوله و حوادث آب انجام می شود و آنها آسفالت را کنده و در پایان کار آن را رها می کند.

,

« هادی پالیزگیر» می افزاید: کوچه هایی که اصلا آسفالت ندارند خارج از بافت بوده و ساخت و سازها به طور غیرمجاز انجام شده است و محله ای در این منطقه نیست که داخل بافت و محدوده خدماتی شهرداری باشد و آسفالت نشده باشد.

,

پالیزگیر می افزاید: اما برای این کوچه ها هم شورای شهر و شهرداری تصمیم گرفتند که با پیش بینی در بودجه سال آینده و تامین اعتبار برای آسفالت آنها اقدام کنند. ساخت پیاده روهای داخل این کوچه های جدیدالاحداث هم مانند آسفالت پس از تامین اعتبار و بودجه انجام خواهد شد.

,
مهدی آباد در انبوهی از معضلات شهری و اجتماعی/کارتن خوابی معتادان درد بزرگ محله/بهزیستی تنها متولی ساماندهی کارتن خواب ها نیست
, مهدی آباد در انبوهی از معضلات شهری و اجتماعی/کارتن خوابی معتادان درد بزرگ محله/بهزیستی تنها متولی ساماندهی کارتن خواب ها نیست,

 

,

 

,

 

,

ساخت 10هزارمترمربع پارک با همه امکانات تفریحی و فرهنگی

,

مدیرروابط عمومی شهرداری چهارباغ با بیان اینکه فضای محدود و معابر مهدی آباد اجازه ساخت پارک محلی را نمی دهد می افزاید: شهرداری در سال 93 با تصویب شورای شهر در خیابان زمزم«پشت پادگان» پارکی به وسعت 10هزار مترمربع ساخته که در آن کتابخانه، پیست اسکیت و دوچرخه سواری، زمین بازی، زمین ورزش و فضای سبز ایجاد شده است که جوابگوی تعداد اهالی مهدی آباد است و تلاش بر این است که کارهای عمرانی بیشتری نیز در آن انجام شود.

,

 

,

سگ ها به طور مرتب زنده گیری و عقیم سازی می شوند

,

پالیزگیر با اشاره به اینکه اطراف مهدی آباد از چهار طرف باز است و این امر باعث وجود همیشگی سگ ها در این منطقه شده می گوید: شهرداری و خدمات شهر به طور مرتب سگ ها را زنده گیری و عقیم سازی می کند و به محل نگهداری سگ ها در حلقه دره منتقل می کند اما به دلیل زاد و ولد آنها و بازبودن محیط دوباره سگ ها به محل می آیند.

,

 

,

شهرداری به تنهایی از عهده حل معضل کارتن خواب ها بر نمی آید

,

وی در مورد معضل کارتن خواب ها با بیان اینکه کمیسیون و کارگروه فرهنگی و آسیب های اجتماعی در شهرداری چهارباغ دایر شده می گوید: با تعامل بهزیستی برای ساماندهی آنها در این مورد به طور مرتب اقدام می کنیم. اما شهرداری به تنهایی از عهده ساماندهی همه این افراد بر نمی آید و ضرورت دارد همه دستگاه های مرتبط و متولی در این امر همکاری کنند.

,

پالیزگیر می گوید: در ملک آباد یک شلتر برای نگهداری آنها وجود دارد اما این کافی نیست و حل ریشه ای این معضل مستلزم تصمیم و اقدام دسته جمعی است. این افراد شناور هستند، گاهی در ملک آباد و گاهی در مهدی آباد هستند و مدام در مناطق جابجا می شوند.

,
مهدی آباد در انبوهی از معضلات شهری و اجتماعی/کارتن خوابی معتادان درد بزرگ محله/بهزیستی تنها متولی ساماندهی کارتن خواب ها نیست
, مهدی آباد در انبوهی از معضلات شهری و اجتماعی/کارتن خوابی معتادان درد بزرگ محله/بهزیستی تنها متولی ساماندهی کارتن خواب ها نیست,

 

,

بهزیستی تنها متولی ساماندهی کارتن خواب ها نیست

,

معاون پیشگیری اداره کل بهزیستی البرز با بیان اینکه آمار مشخصی از کارتن خواب در استان وجود ندارد می گوید: با اجرای هر طرح جمع آوری در البرز، تهران و استان های هم جوار این افراد جابجا و در نتیجه تعداد آنها در استان متغیر است.

,

«مژگان رضا زاده» با تاکید بر اینکه وظیفه سازمان بهزیستی در قبال این افراد کارتن خواب فقط ارائه خدمات کاهش آسیب است می افزاید: متقاضیانی داریم که برای گرفتن مجوز سرپناه شبانه یا مرکز گذری روزانه به ما مراجعه می کنند و ما مجوز این مراکز را به عنوان «شلتر» یا «دی آی سی» به آنها می دهیم و این متقاضیان با توجه به تعداد کارتن خواب های هر منطقه و امکان پیدا کردن مکان برای اینها، محل این مراکز را مشخص می کنند.

,

رضازاده می گوید: در مناطق مهدی آباد و سهرابیه اکنون یک مرکز سرپناه شبانه داریم که شب ها به این افراد خدمات دهی می کند. یک وعده غذای گرم برای شام، یک وعده صبحانه و امکان استفاده از سرویس های بهداشتی، استحمام و لباس مناسب از خدماتی است که در این شلتر به کارتن خواب ها داده می شود.

,

معاون پیشگیری بهزیستی البرز اظهار می کند: مشکل عمده ای که در ساماندهی کارتن خواب ها وجود دارد اعتراض مردم محلی نسبت به راه اندازی مراکز سرپناه شبانه یا مراکز نگهداری روزانه است. ما متقاضیان زیادی برای این منطقه داریم که موافقت اصولی هم دارند اما هرچقدر تلاش می کنند نمی توانند مکانی را برای استقرار وخدمات دهی به کارتن خواب های منطقه پیداکنند، برای اینکه اهالی حاضر به اجاره یا فروختن ملک خود به این منظور نیستند.

,

رضازاده می گوید: برای ساماندهی این افراد و بهبود شرایط منطقه مردم محلی هم باید بخواهند تا این مراکز راه اندازی شود. به عنوان مثال در «ملک آباد» مدام با اعتراضات مردم روبرو هستیم و دلیل آن هدم آگاهی ساکنان محله از فلسفه راه اندازی این مراکز است.

,

وی ادامه می دهد: هدف از راه اندازی این مراکز کاهش رفتارهای پرخطر ناشی از اعتیاد است. با توجه به اینکه بیشتر کارتن خواب ها مایل به قطع مصرف مواد نیستند ما ناگزیر هستیم برای اینها مکانی را ایجاد کنیم تا با اطلاع از وضعیت آنها، بیماری های جدی و رفتاری مانند اچ آی وی و هپاتیت بتوانیم با کمک به کنترل آن مانع آسیب مردم منطقه شویم.

,

معاون بهزیستی البرز می گوید: مسئولیت تشکیل گرمخانه یا مراکز نگهداری فقط بر عهده بهزیستی نیست و بودجه کافی برای این کار را ندارد و شهرداری ها و شوراهای شهر هم باید در این زمینه همراهی بیشتری داشته باشند.

,
مهدی آباد در انبوهی از معضلات شهری و اجتماعی/کارتن خوابی معتادان درد بزرگ محله/بهزیستی تنها متولی ساماندهی کارتن خواب ها نیست
, مهدی آباد در انبوهی از معضلات شهری و اجتماعی/کارتن خوابی معتادان درد بزرگ محله/بهزیستی تنها متولی ساماندهی کارتن خواب ها نیست,

 

,

پاسخ اداره برق چهارباغ برای مشکل خاموشی محل

,

مدیر اداره برق منطقه چهارباغ با بیان اینکه به طور مرتب و هر هفته حداقل یک بار در این منطقه روشنایی ایجاد می کنیم می گوید: به دلیل شرایط این منطقه و وجود معتادان، آنها لامپ ها را می شکنند تا محله تاریک باشد و در برخی مواقع هم سارقان لامپ آنها را باز می کنند.

,

« امیر دانشور» می افزاید: این موضوع را به فرمانده انتظامی چهارباغ نیز اطلاع دادیم اما از آنها هم کاری در این مورد ساخته و مقدور نیست یک مامور به طور مداوم مراقب تیرهای برق باشد تا از این اقدامات جلوگیری شود.

,

دانشور می گوید: امروز هم در این منطقه رسیدگی و تیرهای روشنایی به لامپ مجهز می شوند و مشکل حل می شود.

,

مدیر اداره بر چهارباغ می افزاید: در هر منطقه از استان که مردم شاهد خاموشی باشند مراتب را به سامانه 121 اعلام کنند و طبق قانونی که اداره برق البرز به منظور تکریم ارباب رجمع به اجرا گذاشته ماموران منطقه موظف هستند تا 48 ساعت نسبت به رفع خاموشی اعلام شده اقدام کنند و چنانچه این اقدام انجام نشود بعد از 72 ساعت به طور مکانیزه به طور مرتب پیامکآن به مدیران منطقه ارسال و از اضافه کار پرسنل زیرمجموعه و حتی مدیر منطقه کم می شود.

,

دانشور 6 ساعت پس از دریافت این گزارش و بررسی منطقه تماس گرفت و اعلام کرد مشکل خاموشی خیابان 22 بهمن و کوچه های اطراف با نصب مجدد لامپ برطرف شد و البته این امر از طریق اهالی این محل نیز تایید شد.
 

,
,
 
 
مهدی آباد در انبوهی از معضلات شهری و اجتماعی/کارتن خوابی معتادان درد بزرگ محله/بهزیستی تنها متولی ساماندهی کارتن خواب ها نیست
 
مهدی آباد در انبوهی از معضلات شهری و اجتماعی/کارتن خوابی معتادان درد بزرگ محله/بهزیستی تنها متولی ساماندهی کارتن خواب ها نیست
 
مهدی آباد در انبوهی از معضلات شهری و اجتماعی/کارتن خوابی معتادان درد بزرگ محله/بهزیستی تنها متولی ساماندهی کارتن خواب ها نیست

 

,
 
,
 
,
مهدی آباد در انبوهی از معضلات شهری و اجتماعی/کارتن خوابی معتادان درد بزرگ محله/بهزیستی تنها متولی ساماندهی کارتن خواب ها نیست
, مهدی آباد در انبوهی از معضلات شهری و اجتماعی/کارتن خوابی معتادان درد بزرگ محله/بهزیستی تنها متولی ساماندهی کارتن خواب ها نیست,
 
,
مهدی آباد در انبوهی از معضلات شهری و اجتماعی/کارتن خوابی معتادان درد بزرگ محله/بهزیستی تنها متولی ساماندهی کارتن خواب ها نیست
, مهدی آباد در انبوهی از معضلات شهری و اجتماعی/کارتن خوابی معتادان درد بزرگ محله/بهزیستی تنها متولی ساماندهی کارتن خواب ها نیست,
 
,
مهدی آباد در انبوهی از معضلات شهری و اجتماعی/کارتن خوابی معتادان درد بزرگ محله/بهزیستی تنها متولی ساماندهی کارتن خواب ها نیست
, مهدی آباد در انبوهی از معضلات شهری و اجتماعی/کارتن خوابی معتادان درد بزرگ محله/بهزیستی تنها متولی ساماندهی کارتن خواب ها نیست,

 

,

خدیجه ستارزاده

, خدیجه ستارزاده,

انتهای پیام/

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه