اخبار داغ

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی:

جذب ۶۰ میلیارد تومان اعتبار ملی برای محورهای مواصلاتی استان/طرح ۵۵ متری هر چه سریعتر باید تعیین تکلیف شود

جذب ۶۰ میلیارد تومان اعتبار ملی برای محورهای مواصلاتی استان/طرح ۵۵ متری هر چه سریعتر باید تعیین تکلیف شود
مدیرکل راه و شهرسازی گفت: در دوسال گذشته ۶۰ میلیارد تومان اعتبار ملی برای اجرای طرح‌های راه و شهرسازی استان جذب شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از دیار آفتاب؛ احمد مرزبان، مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی در صحن رسمی شورای اسلامی کلانشهر اراک ضمن تعاملی دانستن سیاست های این اداره کل در ارتباط با دیگر ارگان ها گفت: در تمام این زمینه‌ها آماده همکاری با شهرداری و همه دستگاه های دولتی و خصوصی هستیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

مرزبان درخصوص محورهای استان مرکزی عنوان کرد: در سنوات گذشته حدود ۲۸ کیلومتر از محور اراک فرمهین به طول ۴۲ کیلومتر به بهره برداری رسید و با حضور وزیر راه و شهرسازی ۱۰ کیلومتر دیگر آن در این دوره مورد بهره‌برداری قرار گرفت؛ همچنین قراردادی برای احداث پل زیرگذر شهرک صنعتی ایبک‌آباد در حال انعقاد هستیم.

جذب ۶۰ میلیارد تومان اعتبار ملی برای محورهای استان

وی افتتاح تقاطع غیرهمسطح فرمهین را یکی از پروژه‌های مورد بهره برداری در دو ماه گذشته دانست و  ادامه داد: کارهای بسیار بزرگی طی دوسال گذشته در حوزه راه سازی انجام شده است. در دوسال گذشته ۶۰ میلیارد تومان اعتبار ملی جذب کردیم و سعی شده که تمام توانمان را در جذب اعتبارات ملی منسجم کنیم تا بتوانیم راه های استان را با حداقل امکانات ایمنی به روز رسانی کنیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی به دستور وزیر راه و شهرسازی مبنی بر تشکیل کارگروهی ویژه رسیدگی به محورهای استان مرکزی اشاره کرد و افزود: رفع نقاط پرحادثه جزو وظایف اداره کل راهداری و حمل‌و نقل جاده‌ای است.

وی درخصوص طرح جامع شهر اراک گفت: خیابان موسوم به بزرگراه امیرکبیر به طول ۱۸۰۰ متر و عرض ۵۵ متر در قالب طرح جامع شهر اراک در سال ۸۱ توسط شورای عالی شهرسازی و معماری ایران مصوب و به شهرداری اراک ابلاغ شد. از آن زمان تا به امروز شهرداری بارها برای مشارکت با بخش های خصوصی بومی و غیربومی که این طرح را اجرایی کنند، تصمیم گرفته است اما به دلایل مالی، فنی و اجرایی تا به امروز موفق نشدند.

مرزبان ادامه داد: این بلاتکلیفی املاکِ واقع در مسیر طرح و طرفین آن باعث شده تا این مسئله در سال های اخیر به یک موضوع اجتماعی تبدیل شود. در این حوزه پیگیری هایی انجام شده و یکی از اولویت های کاری اداره کل طرح جامع اراک است.

وی بیان کرد: طی جلسه ای در تهران مقرر شد که مشاور، طرح را دوباره بررسی کند تا ببینیم به چه نتیجه ای می رسیم. در این حوزه نظر همه مردم و شورای شهر برای ما مهم است و به دنبال این قضیه هستیم. همچنین طرح جامع در اولویت شهرسازی و معماری است و مرتبا هم آن را پیگیری می کنیم.

طرح ۵۵ متری هر چه سریعتر باید تعیین تکلیف شود

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی افزود: حالا که این طرح تا به اینجا طول کشیده باید یک تصمیم عاقلانه گرفته شود و بایستی واقعی فکر کرد که با حذف یا اجرای این طرح چه تبعاتی برای خود شهرداری به وجود می آید و به سوالاتی نیز باید پاسخ داد. مردم در روز سفر وزیر نیز حاضر شدند و با وزیر درد و دل کردند و وزیر حرف مردم را شنید و دستور داد که این طرح هر چه سریعتر باید تعیین تکلیف شود، طرح جامع با توجه به حرف مردم بررسی و به نتیجه نهایی برسد.

وی تصریح کرد: بایستی هرچه سریعتر طرح جامع را به شورای عالی شهرسازی و معماری ایران ارسال کنیم و تصمیم نهایی با آنها است و در حیطه اختیارات استان و هیچ شخص دیگری نیست و بایستی همه باهم تلاش کنیم تا این طرح هر چه سریعتر به شورای عالی شهرسازی ارسال شود.

۳۶ درصد جمعیت استان مرکزی در سکونتگاه‌های غیر رسمی زندگی می‌کنند

مرزبان در حوزه اعتبارات بازآفرینی گفت: درخصوص بازآفرینی شهری همه ما تلاش‌مان بر این است که ارتقاء سطح کیفی زندگی پایدار شهری را داشته باشیم. دو شهر اراک و ساوه در سکونتگاه های غیررسمی بیشترین حضور مردم را دارند که ۲۳ درصد جمعیت اراک در ۱۳ محله و ۱۹ درصد جمعیت ساوه در ۱۷ سکونتگاه غیررسمی زندگی می کنند. وظیفه همه ما این است که زندگی را برای آنها هم آسان کنیم و اداره کل برای انجام پروژه ها در کنار شهرداری است.

وی تشریح کرد: مبلغ اختصاص یافته به استان در بحث بازآفرینی شهری ۳۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای اقدام مشترک با دستگاه های عضو ستاد بازآفرینی شهری و ۴۱ میلیارد تومان هم تسهیلات ارزان قیمت برای بافت های فرسوده به ازای هر واحد ۴۰ میلیون تومان است که به هر حال زمان خوبی است تا بتوانیم از این فرصت استفاده کنیم.

مدیرکل راه وشهرسازی استان مرکزی درخصوص ساماندهی صنوف آلاینده گفت: مقرر شده بود که ۹۰ هکتار به صورت مشارکتی در اختیار شهرداری قرار گیرد و مجددا و بعد از توافق، شهرداری با نامه‌ای تقاضای ۴۶ هکتار از ۹۰ هکتار را داشت. از شهرداری خواستیم که ۲۰ درصد را نقد بدهید و مابقی را در اقساط سه ساله پرداخت کنید ولی متاسفانه تاریخ کارشناسی باطل شد و پرداختی صورت نگرفت و مجددا باید به کارشناسی برود. درخواستم این است که تقاضا را دوباره بنویسید تا مرحله کارشناسی آغاز شود. البته از تهران با تهاتر عوارض ساخت ساختمانی از راه و شهرسازی در سطح شهر با قیمت زمین اصناف مخالفت شد.

۹۰ درصد املاک کوی امام علی (ع) در اراضی دولتی ساخته شده است

وی به سندهای مالکیتی کوی امام علی (ع) اشاره کرد و افزود: در دوسه ماه گذشته تلاش بسیار زیادی کردیم و حدود ۱۲۰ سند برای منطقه کوی امام علی (ع) صادر شد و به دنبال این هستیم تا به کمک دو کارگزار که کارهای نقشه برداری را انجام می دهند، روز به روز این قضیه را افزایش دهیم تا انگیزه ای برای مردم باشد و به دنبال سند گرفتن برای خانه هایشان باشند.

مرزبان ادامه داد: ۹۰ درصد املاک احداثی در این کوی در اراضی دولتی است و خودمان نیز به دنبال این هستیم که این قضیه هر چه زودتر تعیین تکلیف شود.

وی عنوان کرد: به نظرم به وضعیت راه های استان نمی توان گفت عقب مانده، زیرا آسفالت راه های روستایی ۱۳ درصد از میانگین کشوری بالاتر است. همچنین در مورد اتوبان تهران_ قم سه طرح وجود دارد که در حال بررسی است و در کارگروه ویژه ای که توسط وزیر شکل گرفته طی هفته آینده مطرح خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی در خصوص پل سنجان بیان کرد: اواخر سال ۹۲ تفاهمنامه ای بین شهرداری و وزارت راه وشهرسازی و استاندار وقت منعقد شد و اواخر سال ۹۳ این اداره کل برای اجرای طرح زیرگذر قراردادی را با پیمانکار بر اساس مصوبه شورای ترافیک کرد. بعد از اعلام آمادگی پیمانکار طرح برای اجرا به پل روگذر تغییر کرد و مقرر شد در دو لاین اجرایی شود. از این رو طرح بلاتکلیف رها شد تا اینکه معاون عمرانی استاندار مرکزی این طرح را به یک پل روگذر در تک باند تغییر داد و طی قراردادی با پیمانکار در اواخر سال ۹۳ ساخت روگذر در یک لاین توافق شد. اجرای نهایی این طرح برای مردم سنجان که قصد رفتن به آرامستان این شهر را دارند مشکلاتی خواهد داشت که این مشکلات به وزیر منتقل شد.

وی خاطرنشان کرد: بلاتکلیفی ها باعث شده است که عقب بیفتیم و وزیر دستور دادند که طرحی که تا به اینجا آمده را حتما اجرا کنید و دستورات لازم را برای تامین اعتبار دادند اما چیزی که جلوی کار را گرفته تملکاتی است که در محدوده کارگاه اجرا وجود دارد و حتما باید تملکات انجام و کارگاه آزاد شود.

انتهای پیام/

,

مرزبان درخصوص محورهای استان مرکزی عنوان کرد: در سنوات گذشته حدود ۲۸ کیلومتر از محور اراک فرمهین به طول ۴۲ کیلومتر به بهره برداری رسید و با حضور وزیر راه و شهرسازی ۱۰ کیلومتر دیگر آن در این دوره مورد بهره‌برداری قرار گرفت؛ همچنین قراردادی برای احداث پل زیرگذر شهرک صنعتی ایبک‌آباد در حال انعقاد هستیم.

,

جذب ۶۰ میلیارد تومان اعتبار ملی برای محورهای استان

, جذب ۶۰ میلیارد تومان اعتبار ملی برای محورهای استان, جذب ۶۰ میلیارد تومان اعتبار ملی برای محورهای استان,

وی افتتاح تقاطع غیرهمسطح فرمهین را یکی از پروژه‌های مورد بهره برداری در دو ماه گذشته دانست و  ادامه داد: کارهای بسیار بزرگی طی دوسال گذشته در حوزه راه سازی انجام شده است. در دوسال گذشته ۶۰ میلیارد تومان اعتبار ملی جذب کردیم و سعی شده که تمام توانمان را در جذب اعتبارات ملی منسجم کنیم تا بتوانیم راه های استان را با حداقل امکانات ایمنی به روز رسانی کنیم.

,

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی به دستور وزیر راه و شهرسازی مبنی بر تشکیل کارگروهی ویژه رسیدگی به محورهای استان مرکزی اشاره کرد و افزود: رفع نقاط پرحادثه جزو وظایف اداره کل راهداری و حمل‌و نقل جاده‌ای است.

,

وی درخصوص طرح جامع شهر اراک گفت: خیابان موسوم به بزرگراه امیرکبیر به طول ۱۸۰۰ متر و عرض ۵۵ متر در قالب طرح جامع شهر اراک در سال ۸۱ توسط شورای عالی شهرسازی و معماری ایران مصوب و به شهرداری اراک ابلاغ شد. از آن زمان تا به امروز شهرداری بارها برای مشارکت با بخش های خصوصی بومی و غیربومی که این طرح را اجرایی کنند، تصمیم گرفته است اما به دلایل مالی، فنی و اجرایی تا به امروز موفق نشدند.

,

مرزبان ادامه داد: این بلاتکلیفی املاکِ واقع در مسیر طرح و طرفین آن باعث شده تا این مسئله در سال های اخیر به یک موضوع اجتماعی تبدیل شود. در این حوزه پیگیری هایی انجام شده و یکی از اولویت های کاری اداره کل طرح جامع اراک است.

,

وی بیان کرد: طی جلسه ای در تهران مقرر شد که مشاور، طرح را دوباره بررسی کند تا ببینیم به چه نتیجه ای می رسیم. در این حوزه نظر همه مردم و شورای شهر برای ما مهم است و به دنبال این قضیه هستیم. همچنین طرح جامع در اولویت شهرسازی و معماری است و مرتبا هم آن را پیگیری می کنیم.

,

طرح ۵۵ متری هر چه سریعتر باید تعیین تکلیف شود

, طرح ۵۵ متری هر چه سریعتر باید تعیین تکلیف شود, طرح ۵۵ متری هر چه سریعتر باید تعیین تکلیف شود,

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی افزود: حالا که این طرح تا به اینجا طول کشیده باید یک تصمیم عاقلانه گرفته شود و بایستی واقعی فکر کرد که با حذف یا اجرای این طرح چه تبعاتی برای خود شهرداری به وجود می آید و به سوالاتی نیز باید پاسخ داد. مردم در روز سفر وزیر نیز حاضر شدند و با وزیر درد و دل کردند و وزیر حرف مردم را شنید و دستور داد که این طرح هر چه سریعتر باید تعیین تکلیف شود، طرح جامع با توجه به حرف مردم بررسی و به نتیجه نهایی برسد.

,

وی تصریح کرد: بایستی هرچه سریعتر طرح جامع را به شورای عالی شهرسازی و معماری ایران ارسال کنیم و تصمیم نهایی با آنها است و در حیطه اختیارات استان و هیچ شخص دیگری نیست و بایستی همه باهم تلاش کنیم تا این طرح هر چه سریعتر به شورای عالی شهرسازی ارسال شود.

,

۳۶ درصد جمعیت استان مرکزی در سکونتگاه‌های غیر رسمی زندگی می‌کنند

, ۳۶ درصد جمعیت استان مرکزی در سکونتگاه‌های غیر رسمی زندگی می‌کنند, ۳۶ درصد جمعیت استان مرکزی در سکونتگاه‌های غیر رسمی زندگی می‌کنند,

مرزبان در حوزه اعتبارات بازآفرینی گفت: درخصوص بازآفرینی شهری همه ما تلاش‌مان بر این است که ارتقاء سطح کیفی زندگی پایدار شهری را داشته باشیم. دو شهر اراک و ساوه در سکونتگاه های غیررسمی بیشترین حضور مردم را دارند که ۲۳ درصد جمعیت اراک در ۱۳ محله و ۱۹ درصد جمعیت ساوه در ۱۷ سکونتگاه غیررسمی زندگی می کنند. وظیفه همه ما این است که زندگی را برای آنها هم آسان کنیم و اداره کل برای انجام پروژه ها در کنار شهرداری است.

,

وی تشریح کرد: مبلغ اختصاص یافته به استان در بحث بازآفرینی شهری ۳۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای اقدام مشترک با دستگاه های عضو ستاد بازآفرینی شهری و ۴۱ میلیارد تومان هم تسهیلات ارزان قیمت برای بافت های فرسوده به ازای هر واحد ۴۰ میلیون تومان است که به هر حال زمان خوبی است تا بتوانیم از این فرصت استفاده کنیم.

,

مدیرکل راه وشهرسازی استان مرکزی درخصوص ساماندهی صنوف آلاینده گفت: مقرر شده بود که ۹۰ هکتار به صورت مشارکتی در اختیار شهرداری قرار گیرد و مجددا و بعد از توافق، شهرداری با نامه‌ای تقاضای ۴۶ هکتار از ۹۰ هکتار را داشت. از شهرداری خواستیم که ۲۰ درصد را نقد بدهید و مابقی را در اقساط سه ساله پرداخت کنید ولی متاسفانه تاریخ کارشناسی باطل شد و پرداختی صورت نگرفت و مجددا باید به کارشناسی برود. درخواستم این است که تقاضا را دوباره بنویسید تا مرحله کارشناسی آغاز شود. البته از تهران با تهاتر عوارض ساخت ساختمانی از راه و شهرسازی در سطح شهر با قیمت زمین اصناف مخالفت شد.

,

۹۰ درصد املاک کوی امام علی (ع) در اراضی دولتی ساخته شده است

, ۹۰ درصد املاک کوی امام علی (ع) در اراضی دولتی ساخته شده است, ۹۰ درصد املاک کوی امام علی (ع) در اراضی دولتی ساخته شده است,

وی به سندهای مالکیتی کوی امام علی (ع) اشاره کرد و افزود: در دوسه ماه گذشته تلاش بسیار زیادی کردیم و حدود ۱۲۰ سند برای منطقه کوی امام علی (ع) صادر شد و به دنبال این هستیم تا به کمک دو کارگزار که کارهای نقشه برداری را انجام می دهند، روز به روز این قضیه را افزایش دهیم تا انگیزه ای برای مردم باشد و به دنبال سند گرفتن برای خانه هایشان باشند.

,

مرزبان ادامه داد: ۹۰ درصد املاک احداثی در این کوی در اراضی دولتی است و خودمان نیز به دنبال این هستیم که این قضیه هر چه زودتر تعیین تکلیف شود.

,

وی عنوان کرد: به نظرم به وضعیت راه های استان نمی توان گفت عقب مانده، زیرا آسفالت راه های روستایی ۱۳ درصد از میانگین کشوری بالاتر است. همچنین در مورد اتوبان تهران_ قم سه طرح وجود دارد که در حال بررسی است و در کارگروه ویژه ای که توسط وزیر شکل گرفته طی هفته آینده مطرح خواهد شد.

,

مدیرکل راه و شهرسازی در خصوص پل سنجان بیان کرد: اواخر سال ۹۲ تفاهمنامه ای بین شهرداری و وزارت راه وشهرسازی و استاندار وقت منعقد شد و اواخر سال ۹۳ این اداره کل برای اجرای طرح زیرگذر قراردادی را با پیمانکار بر اساس مصوبه شورای ترافیک کرد. بعد از اعلام آمادگی پیمانکار طرح برای اجرا به پل روگذر تغییر کرد و مقرر شد در دو لاین اجرایی شود. از این رو طرح بلاتکلیف رها شد تا اینکه معاون عمرانی استاندار مرکزی این طرح را به یک پل روگذر در تک باند تغییر داد و طی قراردادی با پیمانکار در اواخر سال ۹۳ ساخت روگذر در یک لاین توافق شد. اجرای نهایی این طرح برای مردم سنجان که قصد رفتن به آرامستان این شهر را دارند مشکلاتی خواهد داشت که این مشکلات به وزیر منتقل شد.

,

وی خاطرنشان کرد: بلاتکلیفی ها باعث شده است که عقب بیفتیم و وزیر دستور دادند که طرحی که تا به اینجا آمده را حتما اجرا کنید و دستورات لازم را برای تامین اعتبار دادند اما چیزی که جلوی کار را گرفته تملکاتی است که در محدوده کارگاه اجرا وجود دارد و حتما باید تملکات انجام و کارگاه آزاد شود.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه