اخبار داغ

مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی مطرح کرد؛

برپایی ۱۰۴ پایگاه جشن نیکوکاری در استان مرکزی/ احسان و نیکوکاری زمینه‌ساز همبستگی اجتماعی

برپایی ۱۰۴ پایگاه جشن نیکوکاری در استان مرکزی/ احسان و نیکوکاری زمینه‌ساز همبستگی اجتماعی
مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی گفت: احسان و نیکوکاری صرف نظر از کمک های مادی که به دست نیازمندان می رسد، کارکردهای دیگری هم دارد؛ از جمله ایجاد همبستگی اجتماعی و آرامش معنوی که خیرین با کمک به دیگران به دست می آورند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ قنبر موسی‌نژاد، مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه پیرامون برنامه های هفته احسان و نیکوکاری گفت: ۲۹ سال است که جشن نیکوکاری در کشور برگزار می شود و استان مرکزی هم تقریبا همزمان با شروع جشن های نیکوکاری و از سال ۶۹ در کشور در این امر خداپسندانه نقش داشته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی با اشاره به اینکه جشن نیکوکاری به عنوان جشن ملی و فرهنگی در تمام نقاط کشور برگزار می شود، تصریح کرد: احسان و نیکوکاری که به عنوان حرکت ملی در کشور اتفاق می افتد به دنبال این است که چهره فقر، نداری و درماندگی را در جامعه کمرنگ کند.

,

وی هدف اصلی جشن های نیکوکاری را کمک به افراد نیازمند، مستمند و آسیب پذیر جامعه دانست و افزود: هر ساله در مسیر این خدمت جلوه های زیادی از نوع دوستی مردم را شاهدیم.

,

موسی نژاد عشق و اکرام نیازمندان را از روحیات دین باوری در جامعه خواند و اظهار کرد: جشن نیکوکاری روز پروانگی و پروانه شدن است. در این جشن تجلی عشق و احترام به نیازمندان در پایگاهها و محله ها و... و فرهنگ احسان و نیکوکاری که مردم با آن انس دارند، به چشم می خورد.

,

وی ادامه داد: احسان و نیکوکاری صرف نظر از کمک های مادی که به دست نیازمندان می رسد، کارکردهای دیگری هم دارد، از جمله آرامش معنوی که خیرین با کمک به دیگران به دست می آورند.

,

مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی یکی دیگر از کارکردهای احسان و نیکوکاری را ایجاد همبستگی اجتماعی عنوان کرد و گفت: این فرهنگی است که در جامعه ما شکل گرفته و ویژه انسانهایی است که در مسیر خداوند متعال قرار گرفته اند؛ افرادی که در این مسیر قدم بر می دارند در حال معامله با خدا هستند.

,

موسی نژاد با اشاره به مباحث انسان شناسی اسلامی بیان کرد: در انسان شناسی اسلامی، اگر انسان سرمایه هستی خود را صرفا در امور دنیوی صرف کند در خسران است، اما اگر بخشی از سرمایه را برای آن دنیا هزینه کند در مسیر رستگاری قدم برداشته است.

,

وی با توضیح اینکه در سال ۹۷ در شرایطی شاهد احسان و نیکوکاری هستیم، که مشکلات معیشتی مردم بیش از سنوات قبل است، افزود: در این شرایط وظیفه و مسئولیت ما و شما برای شاد کردن دل نیازمندان سنگین‌تر است.

,

مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی فقر را غیرقابل انکار دانست و اظهار کرد: هرچند فقر غیرقابل انکار است اما مسئولین و آحاد جامعه باید برای رفع آن تلاش کنند چنانچه حضرت امام خمینی(ره) نیز تنها ۲۲ روز پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن ۵۷ دستور تشکیل کمیته امداد را جهت توجه بیشتر به نیازمندان صادر کرد.

,

وی افزود: خدمات کمیته امداد قابل دفاع است اما مسئولین باید توجه بیشتری به نیازمندان داشته باشند چراکه سرعت تورم از تلاش من و شما و همه افرادی که برای کاهش فقر تلاش می کنند، بیشتر است.

,

موسی نژاد دلیل اصلی افزایش فقر را بی تدبیری و عدم توجه افرادی دانست که نقش اجتماعی خود را به خوبی ایفا نمی کنند و گفت: با بسترسازی فرهنگ احسان و نیکوکاری همه با هم، سال جاری را با نیکی به پایان برسانیم.

,

وی افزود: شعار امسال «عیدی برای همه» است و این شعار محقق نمی شود مگر با مشارکت گروههای اجتماعی و افراد نیکوکار.

,

کمک ۴ میلیارد تومانی مردم استان مرکزی در جشن احسان و نیکوکاری

, کمک ۴ میلیارد تومانی مردم استان مرکزی در جشن احسان و نیکوکاری, کمک ۴ میلیارد تومانی مردم استان مرکزی در جشن احسان و نیکوکاری,

مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی با اشاره به اینکه در سال گذشته مردم استان مرکزی بیش از ۴ میلیارد تومان تنها در جشن نیکوکاری برای کمک به نیازمندان اهدا کردند، گفت: پیش‌بینی ما برای سال جاری رشد ۲۵ درصدی کمکهای مردمی و افزایش کمک های مردمی به ۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان است.

,

۱۰۴ پایگاه ثابت و سیار آماده جمع‌آوری کمک‌های مردمی در جشن نیکوکاری

, ۱۰۴ پایگاه ثابت و سیار آماده جمع‌آوری کمک‌های مردمی در جشن نیکوکاری, ۱۰۴ پایگاه ثابت و سیار آماده جمع‌آوری کمک‌های مردمی در جشن نیکوکاری,

وی در خصوص پایگاههای جمع آوری کمک های مردمی افزود: در حوزه کمیته امدا ۴۴ پایگاه ثابت و ۶۰ پایگاه سیار پیش بینی شده است.

,

موسی نژاد در خصوص تعامل با مساجد و آموزش و پرورش در برگزاری جشن نیکوکاری تصریح کرد: در طرح سفیران نیکوکاری، گروههای مختلف در مدارس حضور می یابند و از ظرفیت مدارس، دانش آموزان و ... استفاده می کنند؛ به این ترتیب در ۱۲۷۰ مدرسه استان جشن نیکوکاری خواهیم داشت.

,

وی ادامه داد: همچنین در ۲۰۰ مسجد در بخش های مختلف استان نیز این جشن برگزار می شود.

,

به گفته مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی ۳۷ پایگاه در مراکز مقاومت بسیج و ۶۶ پایگاه در ۴۰ مرکز نیکوکاری نیز در این زمینه فعالند و در مجموع ۱۶۷۷ پایگاه در سطح استان مرکزی آماده دریافت کمک های مردمی هستند.

,

وی همچنین در خصوص روش های نوین جمع آوری کمک های مردمی، از فعالیت اپلیکیشن کمیته امدا(نرم افزار سنا)، سامانه آسان پرداخت یا USSD تلفن همراه، شماره حساب ها و تلفن گویای کمیته امداد خبر داد و تاکید کرد: نیکوکاران می توانند با ارسال عدد ۳ به ۳۰۰۰۳۳۳۳ سامانه نیکوکاری امداد را دریافت و از طریق آن به نیازمندان کمک کنند. همچنین می توانند از طریق سامانه آسان پرداخت با شماره گیری *۸۸۷۷*۰۸۶# در یاری رسانی به محرومین سهیم شوند.

, USSD,

موسی نژاد در پایان از افتتاح ۱۱۰ واحد سهم استان مرکزی از ۵۰۰۰ واحد ساخته شده برای زلزله زدگان کرمانشاه در روز آتی و با حضور ریاست کمیته امداد امام خمینی(ره) خبر داد و گفت: علاوه بر عملیاتی شدن سهم استان از ساخت واحدهای مسکونی در کرمانشاه ۱۲۵ تخته فرش و ۲۵۰۰ مترمربع موکت نیز توسط خیرین استان برای زلزله زدگان فراهم شده است.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه