اخبار داغ

شهردار بجنورد اعلام کرد؛

بهسازی معابر بجنورد معطل دریافت سهمیه قیر/ بلاتکلیفی ۷ ماهه بازگشایی خیابان قیام به دلیل ناهماهنگی ها

بهسازی معابر بجنورد معطل دریافت سهمیه قیر/ بلاتکلیفی ۷ ماهه بازگشایی خیابان قیام به دلیل ناهماهنگی ها
شهردار بجنورد با توجه به اینکه بهسازی معابر سطح شهر بجنورد به تامین قیر نیاز دارد، گفت: هنوز سهمیه 10 هزار تنی سال 97 خراسان شمالی به استان اختصاص نیافته است که شهرداری بجنورد نیز بتواند نسبت به بهسازی معابر این شهر اقدام کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر اترک، روح الله براتیان، شهردار بجنورد ظهر امروز در جمع خبرنگاران در این باره اظهار کرد: بهسازی معابر شهری بجنورد معطل تامین و دریافت سهمیه قیر سال 97 از سوی دولت است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از , عصر اترک, ، روح الله براتیان، شهردار بجنورد ظهر امروز در جمع خبرنگاران در این باره اظهار کرد: بهسازی معابر شهری بجنورد معطل تامین و دریافت سهمیه قیر سال 97 از سوی دولت است.,

براتیان با یادآوری این مطلب که در سال 97 اختصاص چهار میلیون و 200 هزار تن قیر به استان های کشور به علت بروز اختلاف میان قوه مجریه و قوه مقننه بلاتکیف باقی مانده بود، هرچند که در حال حاضر این اختلاف رفع شده، عنوان کرد: با این وجود، هنوز سهمیه اشاره شده به استان ها اختصاص نیافته است.

,

وی افزود: سهم خراسان شمالی از این حجم قیر اشاره شده 10 هزار تن است که در صورت اختصاص آن، قیر برای بهسازی معابر شهری بجنورد نیز استفاده خواهد شد.

,

وی در بخشی دیگر از سخن خود درباره اجرای طرح بازآفرینی شهری نیز اظهار کرد: یک سوم از مساحت شهر بجنورد دارای بافت ناکارآمد است که این بافت در محلات حاشیه نشین شهر بجنورد واقع است.

,

براتیان افزود: 77 هزار تن نفر از مردم شهر بجنورد ساکن این محلات حاشیه نشین هستند که این جمعیت، یک سوم از کل جمعیت شهر بجنورد را شامل می شود.

,

وی در ادامه با بیان اینکه دولت، اجرای طرح بازآفرینی شهری در بخش بافت فرسوده، بافت تاریخی و بافت ناکارآمد را در دستور کار خود قرار داده است، عنوان کرد: در شهر بجنورد مساحت هفت میلیون و 700 هزار متر مربع مشمول اجرای این طرح شده است.

,

وی گفت: دولت در سال 97 برای اجرای این طرح در سطح کشور اختصاص یک و نیم میلیارد دلار معادل 15 هزار میلیارد تومان از محل صندوق ذخیره ارزی کشور را تعریف و مصوب کرد و این در حالی است که به پایان سال جاری نزدیک شده ایم اما هنوز اختصاص این اعتبار بلاتکلیف باقی مانده و ابلاغ نشده است.

,

شهردار بجنورد تصریح کرد: این شرایط موجب شده است که شهرداری بجنورد نتواند اسناد مناقصه را برای اجرای این طرح در سال 98 را آماده کند.

,

افزون بر این، براتیان یادآور شد: از سوی دولت تکلیف شده بود که دستگاه های اجرایی مرتبط با موضوع اجرای طرح بازآفرینی شهری، 30 درصد از اعتبارات خود را برای اجرای طرح بازآفرینی شهری اختصاص دهند که در این زمینه تا به این لحظه نیز هیچگونه اختصاص اعتباری صورت نگرفته است.

,

 

,

میدان کارگر الزاما و اجبارا باید اصلاح شود

, میدان کارگر الزاما و اجبارا باید اصلاح شود, میدان کارگر الزاما و اجبارا باید اصلاح شود,

شهردار بجنورد در خصوص اصلاح ساختار میدان کارگر بجنورد و تبدیل آن به چهارراه گفت: این میدان به دلیل عرض کم پاسخگوی ترافیک موجود نیست و الزاما و اجبارا باید تبدیل به چهار راه شود.

,

براتیان تاکید کرد: هم اکنون منتظر تصویب این طرح از سوی شورای همتا هستیم و در صورت موافقت ظرف 48 ساعت این میدان تبدیل به چهارراه خواهد شد.

,

 

,

مشکلی با هیچ یک از اعضای شورا ندارم

, مشکلی با هیچ یک از اعضای شورا ندارم, مشکلی با هیچ یک از اعضای شورا ندارم,

براتیان در ادامه در پاسخ به سئوالی در خصوص حواشی ایجاد شده بین شهردار و یکی از اعضای شورای شهر گفت: با هیچ یک از اعضای شورای شهر مشکلی نداریم.

,

وی اظهارکرد: 9 عضو شورای شهر بجنورد هر کدام نقطه نظر و دیدگاه خود را در مورد مسائل شهری دارند و نظر تک تک آن ها برای ما قابل احترام است اما در نهایت شهردار موظف به اجرای مصوبات شورای شهر است چه با آن موافق باشد چه مخالف باشد.

,

وی با بیان اینکه قانونگذار برای شهردار و اعضای شورای شهر جایگاه قانونی تعیین کرده و طبق آن نیز وظایفی را به هر کدام محول کرده است، گفت: اگر قرار است به موضوعی اعتراض کنیم باید این اقدام از راه قانونی آن انجام شود تا در دستور کار قرار گیرد.

,

وی تصریح کرد: کشاندن موضوعات به فضای مجازی و راه های غیرقانونی حرکتی پوپولیستی برای تحت تاثیر قرار دادن افرادی هست که در جریان تمام مسائل قرار ندارند.

,

 

,

در انتخابات شرکت نمی کنم

, در انتخابات شرکت نمی کنم, در انتخابات شرکت نمی کنم,

شهردار بجنورد در ادامه در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر شایعه حضور وی در انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال 98 گفت: در هیچ انتخاباتی شرکت نمی کنم .

,

براتیان اظهار کرد: طبق ابلاغ وزارت کشور فرمانداران و شهردارانی که قصد کاندیداتوری انتخابات مجلس شورای اسلامی را دارند باید تا پایان فروردین ماه سال 98 از سمت خود استعفا دهند و کسانی که عدم حضورم در انتخابات را قبول ندارند می توانند، اردیبهشت ماه با ادامه کارم در شهرداری بجنورد مطمئن شوند.

,

 

,

بلاتکلیفی 7 ماهه بازگشایی خیابان قیام به دلیل ناهماهنگی ها

, بلاتکلیفی 7 ماهه بازگشایی خیابان قیام به دلیل ناهماهنگی ها, بلاتکلیفی 7 ماهه بازگشایی خیابان قیام به دلیل ناهماهنگی ها,

وی همچنین در خصوص بازگشایی خیابان قیام گفت: بازگشایی خیابان قیام اقدامی فرابخشی است که بخاطر ناهماهنگی ها از مردادماه تا کنون بلاتکلیف مانده است.

,

براتیان افزود: 30 هزار متر زمین در محدوده تعریض این خیابان قرار دارد که با توافقی که با مالکان انجام شد مقرر شد این زمین ها رایگان در اختیار شهرداری قرار بگیرد اما بخاطر عدم همراهی از مردادماه تاکنون در دستگاه مربوطه بلاتکلیف مانده است.

,

وی خاطر نشان کرد: صبح امروز نامه تملک در اختیار شهرداری قرار گرفته است و با اعتباری که از محل ردیف توسعه زیرساخت های ملی فراهم شده بازگشایی در آینده نزدیک انجام خواهد شد.

,

 

,

مشکل استخر بانوان با 40 هزار تومان حل خواهد شد

, مشکل استخر بانوان با 40 هزار تومان حل خواهد شد, مشکل استخر بانوان با 40 هزار تومان حل خواهد شد,

براتیان در خصوص استخر روباز ویژه بانوان در پارک تفریحی بش قارداش هم با اشاره به اینکه برای این پروژه 570 میلیون تومان هزینه شده و سایر گمانه زنی ها در خصوص اعتبار یا درست نیست و یا شامل کل مجموعه تفریحی بش قارداش می شود، بیان کرد: تمام مسائل امنیتی و بهداشتی و سایر دغدغه ها تدبیر شده و بعد از ایام نوروز به بهره برداری می رسد.

, .,

وی ادامه داد: اگر مرجع قانونی اعلام کند که پروژه استخر روباز قابل بهره برداری نیست با 40 هزار تومان که صرف هزینه بنر تغییر نام این استخر از "استخر بانوان" به " استخر برداران" می شود، مشکل حل خواهد شد.

,

 شهردار بجنورد از جمله اقدامات شهرداری برای سال نو را شهرتکانی نمادین در 23 اسفند، اجرای کارناوال گل در 26 اسفند و کاشت 300 هزار گلدان گل در سطح شهر اعلام کرد و افزود: کلیه حفاری ها هم از 15 اسفندماه به بعد ممنوع می شود.

, .,

 وی به اجرای برخی اقدامات در پارک شهر بجنورد اشاره کرد و گفت: اجرای طرح فرش گل و آماده سازی خانه روستایی به متراژ پنج هزار مترمربع به عنوان یک لوکیشن عکاسی برای خانواده ها در ایام نوروز و اجرای طرح هفت سین در این پارک از جمله برنامه هایی است که قرار است به عنوان مرکز تجمع مردم در عید نوروز اجرایی شود.

, .,

براتیان با بیان اینکه امسال توسعه و تکمیل پنج پارک الهیه، آرامش، آسایش و پارک صادقیه در دستور کار قرار گرفت و بیش از 90 درصد پیشرفت فیزیکی آنها را شاهد هستیم، از ساخت و توسعه سه پارک میلاد، پیوند و جاوید در آینده ای نزدیک خبر داد.

, .,

شهردار بجنورد در خاتمه با بیان اینکه شهرداری را با بدهکاری 99 میلیارد تومانی تحویل گرفتم و تاکنون 47 میلیارد آن را پرداخت کرده ایم، افزود: در عین حال 100 میلیارد تومان هم مطالبات داریم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه