اخبار داغ

آشفته بازار شب عید:

نوروز و زخم عمیق تورم!/ مردم چهارمحال وبختیاری تصمیم به برپایی عید بدون آجیل گرفتند

نوروز و زخم عمیق تورم!/ مردم چهارمحال وبختیاری تصمیم به برپایی عید بدون آجیل گرفتند
با توجه به افزایش قیمت آجیل در بازار اکثر مردم چهارمحال وبختیاری تصمیم به برپایی عید بدون آجیل گرفتند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  جهانبین نیوز، هرساله  با نزدیک شدن به ایام عید نوروز در ایران بازار خانه تکانی و خرید برای شب عید و نو نوار شدن برای شروع سالی جدید داغ می‌شود و شهر شور و حال خاصی به خود می گیرد، اما این روزها که در بازار تاب می خوریم، دیگر حال و هوای مردم خوب نیست، در چهره‌ها غمی خاص وجود دارد مادران و پدرانی وجود دارند که از کنار مغازه ها رد شده و توانایی خرید برای فرزند دلبندشان ندارند و شرمنده خانواده می شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین,
 
واحدهای صنفی نیز یا خالی شده‌اند و فروشندگان دیگر قادر به تحمل ضرر و زیان نبوده و یا بیشتر واحدها اجاره داده می‌شوند، درحالی‌که در گذشته پیدا کردن واحدهای تجاری برای اجاره بسیار مشکل بود و حتی آن تعداد معدودی از مغازه‌ها که در حال فعالیت هستند نیز به زور سرپا ایستاده‌اند.
 
آنچه این روزها شاهد هستیم هزینه های گزاف و قیمت های متفاوت در بازار میوه، آجیل و شیرینی فروشی بوده که شیرینی این شب را به کام خانواده ها تلخ کرده است.
 

آنچه مسلم است چندسالی است که گرانی و بالارفتن قیمت‌ها در ایام عید را شاهد هستیم؛ سال گذشته نیز قیمت ها بالا رفته و شاهد رکود در بازار و خرید مردم بودیم به طور مثال قیمت پسته درجه یک 60 هزار تومان بود و مردم قدرت خرید آنچنانی نداشتند، اما امسال این هزینه ها به صورت گزاف و بی رویه بالارفته و آرزوی قیمت های سال گذشته، به حسرتی در دل خانواده ها مبدل شده است.
 
مردم دیگر توانایی خرید گوشت و مواد اولیه خود را هم ندارند، چه برسد به آجیل شب عید... .
 

امسال می خواهیم عید بدون آجیل را تجربه کنیم

خانم رحیمی یکی از شهروندان شهرکردی در گفت‌وگو با جهانبین نیوز، با بیان اینکه هر سال توانایی خرید آجیل حتی بیش از نیاز خود را داشتم و به راحتی خرید می کردم گفت: امسال نه تنها توانایی خرید نداریم بلکه تصمیم گرفتیم برای پایین آوردن  چشم و هم چشمی و کمک به همه اقشار جامعه آجیل را از سفره های عید خود حذف کنیم.

 
وی از اختلاف قیمت ها گلایه داشت و گفت: برخی از کاسبان منصف بوده اما بیشتر کسبه با شعار اینکه اگر امروز نخرید فردا مجبور به خرید همین اجناس با قیمت های بیشتر هستید، مردم را  وادار به خرید کرده و اجناس را روز به روز گران تر می فروشند.
 
این شهروند شهرکردی با بیان اینکه به نظر من، خود مردم هم می توانند بازار را کنترل کنند، اظهار کرد: اگر فرهنگِ عدم خرید در گرانی ها ایجاد شود می توانیم امیدوار باشیم برخی افراد که اخلال گر در نظم بازار هستند رسوا شده و نتوانند به کار خود ادامه دهند.
 
از خرید اقلام غیر ضروری اجتناب کرده تا بازار کنترل شود

وی با اشاره به لزوم خرید برخی اجناس لازم و ضروری در زندگی تصریح کرد: نمی توانیم همه کالاها را از سبد خانواده ها حذف کنیم و یا خودمان را ملزم به نخریدن در گرانی ها کنیم، اما باید تلاش کنیم از خرید اقلام غیرضروری اجتناب کرده تا بازار کنترل شود.
 
رحیمی با اشاره به اینکه اجناسی مثل تلفن همراه، طلا، ماشین جزء کالاهای اساسی و الزامی مردم نیستند، گفت: در ایامی که این اجناس گران تر می شوند هجوم مردم برای خرید بالارفته و این یک فرهنگ غلط است؛ مردم اگر از خرید این نوع اقلام در گرانی ها خودداری کنند ناخودآگاه درکاهش قیمت ها کمک می کنند.

بانوی شهرکردی نظارت نادرست را عامل ایجاد کننده این گرانی ها دانست و اطرنشان کرد: قانون برای اخلال گران و مفسدان اقتصادی باید بسیار سخت باشد تا هم اخلال گران به خود بیایند و هم بازار را کنترل کنند.
 
وی به بازارا شهرکرد اشاره و بیان داشت: کنترل بازارهایی مشابه بازار شهرکرد کارسختتی نیست؛ عده ای یا نمی خواهند یا درد مردم برایشان مهم نیست که هیچ اقدامی نمی کنند.
 
رحیمی از افزایش قیمت در بازار میوه و شیرینی هم ابراز ناراحتی کرد و تاکید کرد: مساله اساسی ناهماهنگی در قیمت هاست و این موضوع بیشتر آزار دهنده است.

وی نبود ثبات در بازارها را مشکل اصلی جامعه فعلی عنوان و بیان کرد:  در بازار قیمت ها ثابت نیست دو فروشنده در یک منطقه، قیمت های متفاوتی ارائه می دهند.

رحیمی برچسب زدن بر روی کالاها را الزامی دانست و اضافه کرد: چرا کسی نظارت نمی کند که همه کالاها بر اساس تعرفه های مشخص دارای برچسب باشند تا مشکلی پیش نیاید.
 

صعود قیمت ها ترمز ماشین زندگی مردم را بریده است

یکی از دانشجویان کارشناسی ارشد در شهرکرد در گفت‌وگو با جهانبین نیوز، اظهار کرد: قیمت آجیل هم مثل قیمت سایر اقلام و اجناس سرسام آور بوده و مردم به جایی رسیدند که به جای شادی عید و دید و بازدید، خرج و مخارج عید باستانیتبدیل به دغدغه‌ای برایشان شده است.
 
وی دلیل این همه نابسامانی و عدم تثبیت قیمت، را بی توجهی دولت به وضعیت معیشت مردم دانست و ادامه داد:  با تاسف فراوان روند رو به صعود قیمت ها ترمز ماشین زندگی مردم را بریده و هر آن انتظار می رود زندگی ساده مردمی از بین برود.

این دانشجوی شهرکردی استواری ملت برای این انقلاب، را یکی از شاخصه های اصلی مردم دانست و گفت: مردم جمهوری اسلامی ایران همه جوره پای انقلابشان ایستادند و نگذاشتند بیگانگان به اهدافشان برسند؛ این وضعیت جواب این همه ایثار و از خودگذشتگی نیست.

وی به ناتوانی دولت برای کنترل قیمت ها اشاره کرد و بیان داشت:  از آنجایی که دولت در کنترل قیمت ها ناتوان مانده باز هم این ملت  است که با تدبیر و هوشیاری باید جلوی خطر را بگیرند.
 
وی از مردم خواست برای کنترل قیمت ها از خرید اجناس اضافی خودداری کرده و تصریح کرد: نخریدن اقلام گران و هجوم نبردن به بازار می تواند یکی از کلیدهای کنترل قیمت باشد.
 

این دانشجوی شهرکردی از بی نظارتی ها شکایت کرده و گفت: واقعا مردم در تنگنا هستند و توانایی خرید مایحتاجشان را ندارند؛ اگر وضعیت این چنین ادامه پیداکنند جامعه ما دچار انواع فسادها و جرایم‌های بیشماری خواهد شد.

وی عید امسال را عید بدون آجیل خواند و تاکید کرد: امسال ناخودآگاه مردم به سمت نخریدن آجیل می روند؛ چراکه وقتی گوشت کیلویی 100 هزار تومان بوده و پسته 200 هزار تومان باشد مردم ترجیح می دهند حداقل گوشت خانواده خود را تامین کنند گرچه همین گوشت را هم به سختی و به مقدار کمتر می خرند.

دولت به فکر معیشت مردم نیست

این دانشجوی شهرکردی با بیان اینکه دولت به فکر معیشت مردم نیست، گفت: چرا دولت سکوت کرده و هیچ نظارتی ندارد مگر جزاین است که در زمان انتخابات وعده های بسیاری به مردم دادند اما در شرایط فعلی مردم را رها کردند.
 
 

وضعیت فعلی ما را نیز سردرگم کرده/دیگر توانایی خرید اجناس را نداریم

علی کریم زاده یکی از فروشنده های شهرکردی نیز در گفت‌وگو با جهانبین نیوز، از وضعیت نابسامان بازار گلایه کرد و بیان داشت: برخی از مردم فکر می کنند این وضعیت گرانی به نفع ما کاسبان است اما واقعیت این است که ما هم دیگر توان خرید اجناس را نداریم و مشتری های خود را از دست داده ایم.

وی با بیان اینکه ما نیز از خود مردم هستیم، افزود: هر کاسب یک شهروند است و برای مایحتاج خود به سایر کاسبان مراجعه میکند، وضعیت فعلی ما رانیز سردرگم کرده و شرمنده خانواده خودهستیم.

کریم زاده با اشاره به اینکه هیچ گونه نظارتی بر روی قیمت ها وجود ندارد؛ خاطرنشان کرد: جامعه ما تبدیل به یک جامعه کسبه محور شده است و هر کاسبی هر قیمتی می خواهد تعریف میکند.

وی با بیان اینکه مردم در هر شرایطی مجبور به خرید هستند یادآور شد: برخی اقلام برای خانواده ها ضروری است؛ که در حال حاضر با دوسه برابر قیمت در بازار عرضه می شود و این یعنی توان خرید مردم حتی برای اقلام ضروری هم کاهش یافته است.

نخرید، تا ارزان شود

کریم زاده شعار نخرید تا ارزان شود را شعاری درست عنوان و تاکید کرد: متاسفانه مردم ما برعکس این شعار عمل میکنند و با یک زمزمه کوچک از گرانی فلان جنس، برای خرید آن هجوم می آورند.

وی به‌عنوان یک کسبه از دولت درخواست رسیدگی به این وضعیت کرد و گفت: دولت باید تمام تلاش خود را برای کنترل قیمت ها و بعد از آن هم کاهش قیمت ها کند.

کریم زاده از بازار نابسمان آجیل فروشی ها اعلام نارضایتی کرد و بیان داشت: من به‌عنوان فروشنده هم از این وضعیت ناراضی هستم چراکه رضایت مشتری برایم مهم بوده و نمی خواهم مشتری های خود را از دست بدهم.
 

اظهار بی‌اطلاعی رئیس اتاق اصناف شهرکرد از قیمت اجناس در آشفته‌بازار این روزها

نجف کریمی رئیس اتاق اصناف شهرکرد در گفت وگو با جهانبین نیوز، با بیان اینکه هیچ گونه نظارتی بر روی قیمت ها وجود ندارد خاطرنشان کرد: کسبه بر اساس میزان خرید خود قیمت گذاری میکند هیچ گونه قیمتی از سوی اتاق اصناف برای کاسبان صادر نمی شود!!!

وی نبود ثبات برای خرید اجناس را عامل این ناهماهنگی ها دانست و گفت: بازار بر اساس تعرفه های روز پیش می رود! نمی توانیم بگوییم برچسبی واحد بر روی قیمت ها بگذارند.

کریمی از قیمت ها در بازار اظهار بی اطلاعی کرد و گفت : ما قیمتی نداریم چراکه قیمت ها به روز به دست کسبه می رسد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا نظارتی بر روی قیمت هاست اظهار بی اطلاعی کرد و یادآور شد: تنها خواسته ما از کاسبان تخفیف دادن به مشتریان بوده و هیچ قیمتی برایشان تعیین نشده است.

رئیس اتاق اصناف شهرکرد تنها اقدام خود را برگزاری نمایشگاه عنوان و گفت: حتی در این نمایشگاه هم قیمت ها بدست فروشنده است.

وی در پایان تاکید کرد: ما در مورد محصولات تره بار هم نمی توانیم قیمت‌گذاری کنیم چه برسد به آجیل فروش ها، تنها فاکتور معتبر از سوی فروشنده مورد قبول است.

به گزارش جهانبین نیوز، آشفتگی‌های اخیر به شکل ملموسی بر زندگی روزمره مردم تاثیر گذاشته و افزایش روز به روز قیمت‌ها موجب سردرگمی آنها شده است.

مردم به شدت از عملکرد ضعیف دولت در بخش اقتصادی و نبود ثبات در جامعه و عدم نظارت بر روی قیمت‌ ناراضی هستند.

مساله اساسی و مهم رکود در بازار و کسب و کار است اگر وضعیت معیشت مردم به این سبک ادامه پیدا کند نه تنها توانایی خرید نداشته بلکه روز به روز جامعه فقیر تر و انواع فساد ها بیشتر خواهد شد.

اگردولت که تمام توان خود را در بحث های بین المللی گذاشته؛ نگاهی نیز به داخل کشور داشته باشد وسیاست های اقتصادی مقاومتی که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده است را در دستور کار خود قرار داده و  از ظرفیت های درونی حاکم بر جامعه استفاده کند هم می تواند قیمت ها را کنترل کرده و جامعه پویایی داشته باشیم و هم برای جوانان و مشکل کار و معیشتشان قدمی برداریم.


انتهای پیام/
,
 
واحدهای صنفی نیز یا خالی شده‌اند و فروشندگان دیگر قادر به تحمل ضرر و زیان نبوده و یا بیشتر واحدها اجاره داده می‌شوند، درحالی‌که در گذشته پیدا کردن واحدهای تجاری برای اجاره بسیار مشکل بود و حتی آن تعداد معدودی از مغازه‌ها که در حال فعالیت هستند نیز به زور سرپا ایستاده‌اند.
 
آنچه این روزها شاهد هستیم هزینه های گزاف و قیمت های متفاوت در بازار میوه، آجیل و شیرینی فروشی بوده که شیرینی این شب را به کام خانواده ها تلخ کرده است.
 

آنچه مسلم است چندسالی است که گرانی و بالارفتن قیمت‌ها در ایام عید را شاهد هستیم؛ سال گذشته نیز قیمت ها بالا رفته و شاهد رکود در بازار و خرید مردم بودیم به طور مثال قیمت پسته درجه یک 60 هزار تومان بود و مردم قدرت خرید آنچنانی نداشتند، اما امسال این هزینه ها به صورت گزاف و بی رویه بالارفته و آرزوی قیمت های سال گذشته، به حسرتی در دل خانواده ها مبدل شده است.
 
مردم دیگر توانایی خرید گوشت و مواد اولیه خود را هم ندارند، چه برسد به آجیل شب عید... .
 

امسال می خواهیم عید بدون آجیل را تجربه کنیم

خانم رحیمی یکی از شهروندان شهرکردی در گفت‌وگو با جهانبین نیوز، با بیان اینکه هر سال توانایی خرید آجیل حتی بیش از نیاز خود را داشتم و به راحتی خرید می کردم گفت: امسال نه تنها توانایی خرید نداریم بلکه تصمیم گرفتیم برای پایین آوردن  چشم و هم چشمی و کمک به همه اقشار جامعه آجیل را از سفره های عید خود حذف کنیم.

 
وی از اختلاف قیمت ها گلایه داشت و گفت: برخی از کاسبان منصف بوده اما بیشتر کسبه با شعار اینکه اگر امروز نخرید فردا مجبور به خرید همین اجناس با قیمت های بیشتر هستید، مردم را  وادار به خرید کرده و اجناس را روز به روز گران تر می فروشند.
 
این شهروند شهرکردی با بیان اینکه به نظر من، خود مردم هم می توانند بازار را کنترل کنند، اظهار کرد: اگر فرهنگِ عدم خرید در گرانی ها ایجاد شود می توانیم امیدوار باشیم برخی افراد که اخلال گر در نظم بازار هستند رسوا شده و نتوانند به کار خود ادامه دهند.
 
از خرید اقلام غیر ضروری اجتناب کرده تا بازار کنترل شود

وی با اشاره به لزوم خرید برخی اجناس لازم و ضروری در زندگی تصریح کرد: نمی توانیم همه کالاها را از سبد خانواده ها حذف کنیم و یا خودمان را ملزم به نخریدن در گرانی ها کنیم، اما باید تلاش کنیم از خرید اقلام غیرضروری اجتناب کرده تا بازار کنترل شود.
 
رحیمی با اشاره به اینکه اجناسی مثل تلفن همراه، طلا، ماشین جزء کالاهای اساسی و الزامی مردم نیستند، گفت: در ایامی که این اجناس گران تر می شوند هجوم مردم برای خرید بالارفته و این یک فرهنگ غلط است؛ مردم اگر از خرید این نوع اقلام در گرانی ها خودداری کنند ناخودآگاه درکاهش قیمت ها کمک می کنند.

بانوی شهرکردی نظارت نادرست را عامل ایجاد کننده این گرانی ها دانست و اطرنشان کرد: قانون برای اخلال گران و مفسدان اقتصادی باید بسیار سخت باشد تا هم اخلال گران به خود بیایند و هم بازار را کنترل کنند.
 
وی به بازارا شهرکرد اشاره و بیان داشت: کنترل بازارهایی مشابه بازار شهرکرد کارسختتی نیست؛ عده ای یا نمی خواهند یا درد مردم برایشان مهم نیست که هیچ اقدامی نمی کنند.
 
رحیمی از افزایش قیمت در بازار میوه و شیرینی هم ابراز ناراحتی کرد و تاکید کرد: مساله اساسی ناهماهنگی در قیمت هاست و این موضوع بیشتر آزار دهنده است.

وی نبود ثبات در بازارها را مشکل اصلی جامعه فعلی عنوان و بیان کرد:  در بازار قیمت ها ثابت نیست دو فروشنده در یک منطقه، قیمت های متفاوتی ارائه می دهند.

رحیمی برچسب زدن بر روی کالاها را الزامی دانست و اضافه کرد: چرا کسی نظارت نمی کند که همه کالاها بر اساس تعرفه های مشخص دارای برچسب باشند تا مشکلی پیش نیاید.
 

صعود قیمت ها ترمز ماشین زندگی مردم را بریده است

یکی از دانشجویان کارشناسی ارشد در شهرکرد در گفت‌وگو با جهانبین نیوز، اظهار کرد: قیمت آجیل هم مثل قیمت سایر اقلام و اجناس سرسام آور بوده و مردم به جایی رسیدند که به جای شادی عید و دید و بازدید، خرج و مخارج عید باستانیتبدیل به دغدغه‌ای برایشان شده است.
 
وی دلیل این همه نابسامانی و عدم تثبیت قیمت، را بی توجهی دولت به وضعیت معیشت مردم دانست و ادامه داد:  با تاسف فراوان روند رو به صعود قیمت ها ترمز ماشین زندگی مردم را بریده و هر آن انتظار می رود زندگی ساده مردمی از بین برود.

این دانشجوی شهرکردی استواری ملت برای این انقلاب، را یکی از شاخصه های اصلی مردم دانست و گفت: مردم جمهوری اسلامی ایران همه جوره پای انقلابشان ایستادند و نگذاشتند بیگانگان به اهدافشان برسند؛ این وضعیت جواب این همه ایثار و از خودگذشتگی نیست.

وی به ناتوانی دولت برای کنترل قیمت ها اشاره کرد و بیان داشت:  از آنجایی که دولت در کنترل قیمت ها ناتوان مانده باز هم این ملت  است که با تدبیر و هوشیاری باید جلوی خطر را بگیرند.
 
وی از مردم خواست برای کنترل قیمت ها از خرید اجناس اضافی خودداری کرده و تصریح کرد: نخریدن اقلام گران و هجوم نبردن به بازار می تواند یکی از کلیدهای کنترل قیمت باشد.
 

این دانشجوی شهرکردی از بی نظارتی ها شکایت کرده و گفت: واقعا مردم در تنگنا هستند و توانایی خرید مایحتاجشان را ندارند؛ اگر وضعیت این چنین ادامه پیداکنند جامعه ما دچار انواع فسادها و جرایم‌های بیشماری خواهد شد.

وی عید امسال را عید بدون آجیل خواند و تاکید کرد: امسال ناخودآگاه مردم به سمت نخریدن آجیل می روند؛ چراکه وقتی گوشت کیلویی 100 هزار تومان بوده و پسته 200 هزار تومان باشد مردم ترجیح می دهند حداقل گوشت خانواده خود را تامین کنند گرچه همین گوشت را هم به سختی و به مقدار کمتر می خرند.

دولت به فکر معیشت مردم نیست

این دانشجوی شهرکردی با بیان اینکه دولت به فکر معیشت مردم نیست، گفت: چرا دولت سکوت کرده و هیچ نظارتی ندارد مگر جزاین است که در زمان انتخابات وعده های بسیاری به مردم دادند اما در شرایط فعلی مردم را رها کردند.
 
 

وضعیت فعلی ما را نیز سردرگم کرده/دیگر توانایی خرید اجناس را نداریم

علی کریم زاده یکی از فروشنده های شهرکردی نیز در گفت‌وگو با جهانبین نیوز، از وضعیت نابسامان بازار گلایه کرد و بیان داشت: برخی از مردم فکر می کنند این وضعیت گرانی به نفع ما کاسبان است اما واقعیت این است که ما هم دیگر توان خرید اجناس را نداریم و مشتری های خود را از دست داده ایم.

وی با بیان اینکه ما نیز از خود مردم هستیم، افزود: هر کاسب یک شهروند است و برای مایحتاج خود به سایر کاسبان مراجعه میکند، وضعیت فعلی ما رانیز سردرگم کرده و شرمنده خانواده خودهستیم.

کریم زاده با اشاره به اینکه هیچ گونه نظارتی بر روی قیمت ها وجود ندارد؛ خاطرنشان کرد: جامعه ما تبدیل به یک جامعه کسبه محور شده است و هر کاسبی هر قیمتی می خواهد تعریف میکند.

وی با بیان اینکه مردم در هر شرایطی مجبور به خرید هستند یادآور شد: برخی اقلام برای خانواده ها ضروری است؛ که در حال حاضر با دوسه برابر قیمت در بازار عرضه می شود و این یعنی توان خرید مردم حتی برای اقلام ضروری هم کاهش یافته است.

نخرید، تا ارزان شود

کریم زاده شعار نخرید تا ارزان شود را شعاری درست عنوان و تاکید کرد: متاسفانه مردم ما برعکس این شعار عمل میکنند و با یک زمزمه کوچک از گرانی فلان جنس، برای خرید آن هجوم می آورند.

وی به‌عنوان یک کسبه از دولت درخواست رسیدگی به این وضعیت کرد و گفت: دولت باید تمام تلاش خود را برای کنترل قیمت ها و بعد از آن هم کاهش قیمت ها کند.

کریم زاده از بازار نابسمان آجیل فروشی ها اعلام نارضایتی کرد و بیان داشت: من به‌عنوان فروشنده هم از این وضعیت ناراضی هستم چراکه رضایت مشتری برایم مهم بوده و نمی خواهم مشتری های خود را از دست بدهم.
 

اظهار بی‌اطلاعی رئیس اتاق اصناف شهرکرد از قیمت اجناس در آشفته‌بازار این روزها

نجف کریمی رئیس اتاق اصناف شهرکرد در گفت وگو با جهانبین نیوز، با بیان اینکه هیچ گونه نظارتی بر روی قیمت ها وجود ندارد خاطرنشان کرد: کسبه بر اساس میزان خرید خود قیمت گذاری میکند هیچ گونه قیمتی از سوی اتاق اصناف برای کاسبان صادر نمی شود!!!

وی نبود ثبات برای خرید اجناس را عامل این ناهماهنگی ها دانست و گفت: بازار بر اساس تعرفه های روز پیش می رود! نمی توانیم بگوییم برچسبی واحد بر روی قیمت ها بگذارند.

کریمی از قیمت ها در بازار اظهار بی اطلاعی کرد و گفت : ما قیمتی نداریم چراکه قیمت ها به روز به دست کسبه می رسد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا نظارتی بر روی قیمت هاست اظهار بی اطلاعی کرد و یادآور شد: تنها خواسته ما از کاسبان تخفیف دادن به مشتریان بوده و هیچ قیمتی برایشان تعیین نشده است.

رئیس اتاق اصناف شهرکرد تنها اقدام خود را برگزاری نمایشگاه عنوان و گفت: حتی در این نمایشگاه هم قیمت ها بدست فروشنده است.

وی در پایان تاکید کرد: ما در مورد محصولات تره بار هم نمی توانیم قیمت‌گذاری کنیم چه برسد به آجیل فروش ها، تنها فاکتور معتبر از سوی فروشنده مورد قبول است.

به گزارش جهانبین نیوز، آشفتگی‌های اخیر به شکل ملموسی بر زندگی روزمره مردم تاثیر گذاشته و افزایش روز به روز قیمت‌ها موجب سردرگمی آنها شده است.

مردم به شدت از عملکرد ضعیف دولت در بخش اقتصادی و نبود ثبات در جامعه و عدم نظارت بر روی قیمت‌ ناراضی هستند.

مساله اساسی و مهم رکود در بازار و کسب و کار است اگر وضعیت معیشت مردم به این سبک ادامه پیدا کند نه تنها توانایی خرید نداشته بلکه روز به روز جامعه فقیر تر و انواع فساد ها بیشتر خواهد شد.

اگردولت که تمام توان خود را در بحث های بین المللی گذاشته؛ نگاهی نیز به داخل کشور داشته باشد وسیاست های اقتصادی مقاومتی که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده است را در دستور کار خود قرار داده و  از ظرفیت های درونی حاکم بر جامعه استفاده کند هم می تواند قیمت ها را کنترل کرده و جامعه پویایی داشته باشیم و هم برای جوانان و مشکل کار و معیشتشان قدمی برداریم.


انتهای پیام/
,
 
واحدهای صنفی نیز یا خالی شده‌اند و فروشندگان دیگر قادر به تحمل ضرر و زیان نبوده و یا بیشتر واحدها اجاره داده می‌شوند، درحالی‌که در گذشته پیدا کردن واحدهای تجاری برای اجاره بسیار مشکل بود و حتی آن تعداد معدودی از مغازه‌ها که در حال فعالیت هستند نیز به زور سرپا ایستاده‌اند.
 
آنچه این روزها شاهد هستیم هزینه های گزاف و قیمت های متفاوت در بازار میوه، آجیل و شیرینی فروشی بوده که شیرینی این شب را به کام خانواده ها تلخ کرده است.
 

آنچه مسلم است چندسالی است که گرانی و بالارفتن قیمت‌ها در ایام عید را شاهد هستیم؛ سال گذشته نیز قیمت ها بالا رفته و شاهد رکود در بازار و خرید مردم بودیم به طور مثال قیمت پسته درجه یک 60 هزار تومان بود و مردم قدرت خرید آنچنانی نداشتند، اما امسال این هزینه ها به صورت گزاف و بی رویه بالارفته و آرزوی قیمت های سال گذشته، به حسرتی در دل خانواده ها مبدل شده است.
 
مردم دیگر توانایی خرید گوشت و مواد اولیه خود را هم ندارند، چه برسد به آجیل شب عید... .
 

امسال می خواهیم عید بدون آجیل را تجربه کنیم

خانم رحیمی یکی از شهروندان شهرکردی در گفت‌وگو با جهانبین نیوز، با بیان اینکه هر سال توانایی خرید آجیل حتی بیش از نیاز خود را داشتم و به راحتی خرید می کردم گفت: امسال نه تنها توانایی خرید نداریم بلکه تصمیم گرفتیم برای پایین آوردن  چشم و هم چشمی و کمک به همه اقشار جامعه آجیل را از سفره های عید خود حذف کنیم.

 
وی از اختلاف قیمت ها گلایه داشت و گفت: برخی از کاسبان منصف بوده اما بیشتر کسبه با شعار اینکه اگر امروز نخرید فردا مجبور به خرید همین اجناس با قیمت های بیشتر هستید، مردم را  وادار به خرید کرده و اجناس را روز به روز گران تر می فروشند.
 
این شهروند شهرکردی با بیان اینکه به نظر من، خود مردم هم می توانند بازار را کنترل کنند، اظهار کرد: اگر فرهنگِ عدم خرید در گرانی ها ایجاد شود می توانیم امیدوار باشیم برخی افراد که اخلال گر در نظم بازار هستند رسوا شده و نتوانند به کار خود ادامه دهند.
 
از خرید اقلام غیر ضروری اجتناب کرده تا بازار کنترل شود

وی با اشاره به لزوم خرید برخی اجناس لازم و ضروری در زندگی تصریح کرد: نمی توانیم همه کالاها را از سبد خانواده ها حذف کنیم و یا خودمان را ملزم به نخریدن در گرانی ها کنیم، اما باید تلاش کنیم از خرید اقلام غیرضروری اجتناب کرده تا بازار کنترل شود.
 
رحیمی با اشاره به اینکه اجناسی مثل تلفن همراه، طلا، ماشین جزء کالاهای اساسی و الزامی مردم نیستند، گفت: در ایامی که این اجناس گران تر می شوند هجوم مردم برای خرید بالارفته و این یک فرهنگ غلط است؛ مردم اگر از خرید این نوع اقلام در گرانی ها خودداری کنند ناخودآگاه درکاهش قیمت ها کمک می کنند.

بانوی شهرکردی نظارت نادرست را عامل ایجاد کننده این گرانی ها دانست و اطرنشان کرد: قانون برای اخلال گران و مفسدان اقتصادی باید بسیار سخت باشد تا هم اخلال گران به خود بیایند و هم بازار را کنترل کنند.
 
وی به بازارا شهرکرد اشاره و بیان داشت: کنترل بازارهایی مشابه بازار شهرکرد کارسختتی نیست؛ عده ای یا نمی خواهند یا درد مردم برایشان مهم نیست که هیچ اقدامی نمی کنند.
 
رحیمی از افزایش قیمت در بازار میوه و شیرینی هم ابراز ناراحتی کرد و تاکید کرد: مساله اساسی ناهماهنگی در قیمت هاست و این موضوع بیشتر آزار دهنده است.

وی نبود ثبات در بازارها را مشکل اصلی جامعه فعلی عنوان و بیان کرد:  در بازار قیمت ها ثابت نیست دو فروشنده در یک منطقه، قیمت های متفاوتی ارائه می دهند.

رحیمی برچسب زدن بر روی کالاها را الزامی دانست و اضافه کرد: چرا کسی نظارت نمی کند که همه کالاها بر اساس تعرفه های مشخص دارای برچسب باشند تا مشکلی پیش نیاید.
 

صعود قیمت ها ترمز ماشین زندگی مردم را بریده است

یکی از دانشجویان کارشناسی ارشد در شهرکرد در گفت‌وگو با جهانبین نیوز، اظهار کرد: قیمت آجیل هم مثل قیمت سایر اقلام و اجناس سرسام آور بوده و مردم به جایی رسیدند که به جای شادی عید و دید و بازدید، خرج و مخارج عید باستانیتبدیل به دغدغه‌ای برایشان شده است.
 
وی دلیل این همه نابسامانی و عدم تثبیت قیمت، را بی توجهی دولت به وضعیت معیشت مردم دانست و ادامه داد:  با تاسف فراوان روند رو به صعود قیمت ها ترمز ماشین زندگی مردم را بریده و هر آن انتظار می رود زندگی ساده مردمی از بین برود.

این دانشجوی شهرکردی استواری ملت برای این انقلاب، را یکی از شاخصه های اصلی مردم دانست و گفت: مردم جمهوری اسلامی ایران همه جوره پای انقلابشان ایستادند و نگذاشتند بیگانگان به اهدافشان برسند؛ این وضعیت جواب این همه ایثار و از خودگذشتگی نیست.

وی به ناتوانی دولت برای کنترل قیمت ها اشاره کرد و بیان داشت:  از آنجایی که دولت در کنترل قیمت ها ناتوان مانده باز هم این ملت  است که با تدبیر و هوشیاری باید جلوی خطر را بگیرند.
 
وی از مردم خواست برای کنترل قیمت ها از خرید اجناس اضافی خودداری کرده و تصریح کرد: نخریدن اقلام گران و هجوم نبردن به بازار می تواند یکی از کلیدهای کنترل قیمت باشد.
 

این دانشجوی شهرکردی از بی نظارتی ها شکایت کرده و گفت: واقعا مردم در تنگنا هستند و توانایی خرید مایحتاجشان را ندارند؛ اگر وضعیت این چنین ادامه پیداکنند جامعه ما دچار انواع فسادها و جرایم‌های بیشماری خواهد شد.

وی عید امسال را عید بدون آجیل خواند و تاکید کرد: امسال ناخودآگاه مردم به سمت نخریدن آجیل می روند؛ چراکه وقتی گوشت کیلویی 100 هزار تومان بوده و پسته 200 هزار تومان باشد مردم ترجیح می دهند حداقل گوشت خانواده خود را تامین کنند گرچه همین گوشت را هم به سختی و به مقدار کمتر می خرند.

دولت به فکر معیشت مردم نیست

این دانشجوی شهرکردی با بیان اینکه دولت به فکر معیشت مردم نیست، گفت: چرا دولت سکوت کرده و هیچ نظارتی ندارد مگر جزاین است که در زمان انتخابات وعده های بسیاری به مردم دادند اما در شرایط فعلی مردم را رها کردند.
 
 

وضعیت فعلی ما را نیز سردرگم کرده/دیگر توانایی خرید اجناس را نداریم

علی کریم زاده یکی از فروشنده های شهرکردی نیز در گفت‌وگو با جهانبین نیوز، از وضعیت نابسامان بازار گلایه کرد و بیان داشت: برخی از مردم فکر می کنند این وضعیت گرانی به نفع ما کاسبان است اما واقعیت این است که ما هم دیگر توان خرید اجناس را نداریم و مشتری های خود را از دست داده ایم.

وی با بیان اینکه ما نیز از خود مردم هستیم، افزود: هر کاسب یک شهروند است و برای مایحتاج خود به سایر کاسبان مراجعه میکند، وضعیت فعلی ما رانیز سردرگم کرده و شرمنده خانواده خودهستیم.

کریم زاده با اشاره به اینکه هیچ گونه نظارتی بر روی قیمت ها وجود ندارد؛ خاطرنشان کرد: جامعه ما تبدیل به یک جامعه کسبه محور شده است و هر کاسبی هر قیمتی می خواهد تعریف میکند.

وی با بیان اینکه مردم در هر شرایطی مجبور به خرید هستند یادآور شد: برخی اقلام برای خانواده ها ضروری است؛ که در حال حاضر با دوسه برابر قیمت در بازار عرضه می شود و این یعنی توان خرید مردم حتی برای اقلام ضروری هم کاهش یافته است.

نخرید، تا ارزان شود

کریم زاده شعار نخرید تا ارزان شود را شعاری درست عنوان و تاکید کرد: متاسفانه مردم ما برعکس این شعار عمل میکنند و با یک زمزمه کوچک از گرانی فلان جنس، برای خرید آن هجوم می آورند.

وی به‌عنوان یک کسبه از دولت درخواست رسیدگی به این وضعیت کرد و گفت: دولت باید تمام تلاش خود را برای کنترل قیمت ها و بعد از آن هم کاهش قیمت ها کند.

کریم زاده از بازار نابسمان آجیل فروشی ها اعلام نارضایتی کرد و بیان داشت: من به‌عنوان فروشنده هم از این وضعیت ناراضی هستم چراکه رضایت مشتری برایم مهم بوده و نمی خواهم مشتری های خود را از دست بدهم.
 

اظهار بی‌اطلاعی رئیس اتاق اصناف شهرکرد از قیمت اجناس در آشفته‌بازار این روزها

نجف کریمی رئیس اتاق اصناف شهرکرد در گفت وگو با جهانبین نیوز، با بیان اینکه هیچ گونه نظارتی بر روی قیمت ها وجود ندارد خاطرنشان کرد: کسبه بر اساس میزان خرید خود قیمت گذاری میکند هیچ گونه قیمتی از سوی اتاق اصناف برای کاسبان صادر نمی شود!!!

وی نبود ثبات برای خرید اجناس را عامل این ناهماهنگی ها دانست و گفت: بازار بر اساس تعرفه های روز پیش می رود! نمی توانیم بگوییم برچسبی واحد بر روی قیمت ها بگذارند.

کریمی از قیمت ها در بازار اظهار بی اطلاعی کرد و گفت : ما قیمتی نداریم چراکه قیمت ها به روز به دست کسبه می رسد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا نظارتی بر روی قیمت هاست اظهار بی اطلاعی کرد و یادآور شد: تنها خواسته ما از کاسبان تخفیف دادن به مشتریان بوده و هیچ قیمتی برایشان تعیین نشده است.

رئیس اتاق اصناف شهرکرد تنها اقدام خود را برگزاری نمایشگاه عنوان و گفت: حتی در این نمایشگاه هم قیمت ها بدست فروشنده است.

وی در پایان تاکید کرد: ما در مورد محصولات تره بار هم نمی توانیم قیمت‌گذاری کنیم چه برسد به آجیل فروش ها، تنها فاکتور معتبر از سوی فروشنده مورد قبول است.

به گزارش جهانبین نیوز، آشفتگی‌های اخیر به شکل ملموسی بر زندگی روزمره مردم تاثیر گذاشته و افزایش روز به روز قیمت‌ها موجب سردرگمی آنها شده است.

مردم به شدت از عملکرد ضعیف دولت در بخش اقتصادی و نبود ثبات در جامعه و عدم نظارت بر روی قیمت‌ ناراضی هستند.

مساله اساسی و مهم رکود در بازار و کسب و کار است اگر وضعیت معیشت مردم به این سبک ادامه پیدا کند نه تنها توانایی خرید نداشته بلکه روز به روز جامعه فقیر تر و انواع فساد ها بیشتر خواهد شد.

اگردولت که تمام توان خود را در بحث های بین المللی گذاشته؛ نگاهی نیز به داخل کشور داشته باشد وسیاست های اقتصادی مقاومتی که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده است را در دستور کار خود قرار داده و  از ظرفیت های درونی حاکم بر جامعه استفاده کند هم می تواند قیمت ها را کنترل کرده و جامعه پویایی داشته باشیم و هم برای جوانان و مشکل کار و معیشتشان قدمی برداریم.


انتهای پیام/
,
 
,
واحدهای صنفی نیز یا خالی شده‌اند و فروشندگان دیگر قادر به تحمل ضرر و زیان نبوده و یا بیشتر واحدها اجاره داده می‌شوند، درحالی‌که در گذشته پیدا کردن واحدهای تجاری برای اجاره بسیار مشکل بود و حتی آن تعداد معدودی از مغازه‌ها که در حال فعالیت هستند نیز به زور سرپا ایستاده‌اند.
 
,
,
آنچه این روزها شاهد هستیم هزینه های گزاف و قیمت های متفاوت در بازار میوه، آجیل و شیرینی فروشی بوده که شیرینی این شب را به کام خانواده ها تلخ کرده است.
,
 
,
, ,

آنچه مسلم است چندسالی است که گرانی و بالارفتن قیمت‌ها در ایام عید را شاهد هستیم؛ سال گذشته نیز قیمت ها بالا رفته و شاهد رکود در بازار و خرید مردم بودیم به طور مثال قیمت پسته درجه یک 60 هزار تومان بود و مردم قدرت خرید آنچنانی نداشتند، اما امسال این هزینه ها به صورت گزاف و بی رویه بالارفته و آرزوی قیمت های سال گذشته، به حسرتی در دل خانواده ها مبدل شده است.
 
,
,
,
مردم دیگر توانایی خرید گوشت و مواد اولیه خود را هم ندارند، چه برسد به آجیل شب عید... .
,
 
,
, ,

امسال می خواهیم عید بدون آجیل را تجربه کنیم

خانم رحیمی یکی از شهروندان شهرکردی در گفت‌وگو با جهانبین نیوز، با بیان اینکه هر سال توانایی خرید آجیل حتی بیش از نیاز خود را داشتم و به راحتی خرید می کردم گفت: امسال نه تنها توانایی خرید نداریم بلکه تصمیم گرفتیم برای پایین آوردن  چشم و هم چشمی و کمک به همه اقشار جامعه آجیل را از سفره های عید خود حذف کنیم.

 
وی از اختلاف قیمت ها گلایه داشت و گفت: برخی از کاسبان منصف بوده اما بیشتر کسبه با شعار اینکه اگر امروز نخرید فردا مجبور به خرید همین اجناس با قیمت های بیشتر هستید، مردم را  وادار به خرید کرده و اجناس را روز به روز گران تر می فروشند.
 
این شهروند شهرکردی با بیان اینکه به نظر من، خود مردم هم می توانند بازار را کنترل کنند، اظهار کرد: اگر فرهنگِ عدم خرید در گرانی ها ایجاد شود می توانیم امیدوار باشیم برخی افراد که اخلال گر در نظم بازار هستند رسوا شده و نتوانند به کار خود ادامه دهند.
 
از خرید اقلام غیر ضروری اجتناب کرده تا بازار کنترل شود

وی با اشاره به لزوم خرید برخی اجناس لازم و ضروری در زندگی تصریح کرد: نمی توانیم همه کالاها را از سبد خانواده ها حذف کنیم و یا خودمان را ملزم به نخریدن در گرانی ها کنیم، اما باید تلاش کنیم از خرید اقلام غیرضروری اجتناب کرده تا بازار کنترل شود.
 
رحیمی با اشاره به اینکه اجناسی مثل تلفن همراه، طلا، ماشین جزء کالاهای اساسی و الزامی مردم نیستند، گفت: در ایامی که این اجناس گران تر می شوند هجوم مردم برای خرید بالارفته و این یک فرهنگ غلط است؛ مردم اگر از خرید این نوع اقلام در گرانی ها خودداری کنند ناخودآگاه درکاهش قیمت ها کمک می کنند.

بانوی شهرکردی نظارت نادرست را عامل ایجاد کننده این گرانی ها دانست و اطرنشان کرد: قانون برای اخلال گران و مفسدان اقتصادی باید بسیار سخت باشد تا هم اخلال گران به خود بیایند و هم بازار را کنترل کنند.
 
وی به بازارا شهرکرد اشاره و بیان داشت: کنترل بازارهایی مشابه بازار شهرکرد کارسختتی نیست؛ عده ای یا نمی خواهند یا درد مردم برایشان مهم نیست که هیچ اقدامی نمی کنند.
 
رحیمی از افزایش قیمت در بازار میوه و شیرینی هم ابراز ناراحتی کرد و تاکید کرد: مساله اساسی ناهماهنگی در قیمت هاست و این موضوع بیشتر آزار دهنده است.

وی نبود ثبات در بازارها را مشکل اصلی جامعه فعلی عنوان و بیان کرد:  در بازار قیمت ها ثابت نیست دو فروشنده در یک منطقه، قیمت های متفاوتی ارائه می دهند.

رحیمی برچسب زدن بر روی کالاها را الزامی دانست و اضافه کرد: چرا کسی نظارت نمی کند که همه کالاها بر اساس تعرفه های مشخص دارای برچسب باشند تا مشکلی پیش نیاید.
 
,
, امسال می خواهیم عید بدون آجیل را تجربه کنیم,
,
, جهانبین,
,
,
,
,
,
,
, از خرید اقلام غیر ضروری اجتناب کرده تا بازار کنترل شود,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, , ,

صعود قیمت ها ترمز ماشین زندگی مردم را بریده است

یکی از دانشجویان کارشناسی ارشد در شهرکرد در گفت‌وگو با جهانبین نیوز، اظهار کرد: قیمت آجیل هم مثل قیمت سایر اقلام و اجناس سرسام آور بوده و مردم به جایی رسیدند که به جای شادی عید و دید و بازدید، خرج و مخارج عید باستانیتبدیل به دغدغه‌ای برایشان شده است.
 
وی دلیل این همه نابسامانی و عدم تثبیت قیمت، را بی توجهی دولت به وضعیت معیشت مردم دانست و ادامه داد:  با تاسف فراوان روند رو به صعود قیمت ها ترمز ماشین زندگی مردم را بریده و هر آن انتظار می رود زندگی ساده مردمی از بین برود.

این دانشجوی شهرکردی استواری ملت برای این انقلاب، را یکی از شاخصه های اصلی مردم دانست و گفت: مردم جمهوری اسلامی ایران همه جوره پای انقلابشان ایستادند و نگذاشتند بیگانگان به اهدافشان برسند؛ این وضعیت جواب این همه ایثار و از خودگذشتگی نیست.

وی به ناتوانی دولت برای کنترل قیمت ها اشاره کرد و بیان داشت:  از آنجایی که دولت در کنترل قیمت ها ناتوان مانده باز هم این ملت  است که با تدبیر و هوشیاری باید جلوی خطر را بگیرند.
 
وی از مردم خواست برای کنترل قیمت ها از خرید اجناس اضافی خودداری کرده و تصریح کرد: نخریدن اقلام گران و هجوم نبردن به بازار می تواند یکی از کلیدهای کنترل قیمت باشد.
 
,
, صعود قیمت ها ترمز ماشین زندگی مردم را بریده است,
,
, جهانبین,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, ,

این دانشجوی شهرکردی از بی نظارتی ها شکایت کرده و گفت: واقعا مردم در تنگنا هستند و توانایی خرید مایحتاجشان را ندارند؛ اگر وضعیت این چنین ادامه پیداکنند جامعه ما دچار انواع فسادها و جرایم‌های بیشماری خواهد شد.

وی عید امسال را عید بدون آجیل خواند و تاکید کرد: امسال ناخودآگاه مردم به سمت نخریدن آجیل می روند؛ چراکه وقتی گوشت کیلویی 100 هزار تومان بوده و پسته 200 هزار تومان باشد مردم ترجیح می دهند حداقل گوشت خانواده خود را تامین کنند گرچه همین گوشت را هم به سختی و به مقدار کمتر می خرند.

دولت به فکر معیشت مردم نیست

این دانشجوی شهرکردی با بیان اینکه دولت به فکر معیشت مردم نیست، گفت: چرا دولت سکوت کرده و هیچ نظارتی ندارد مگر جزاین است که در زمان انتخابات وعده های بسیاری به مردم دادند اما در شرایط فعلی مردم را رها کردند.
,
,
,
,
,
, دولت به فکر معیشت مردم نیست,
,
,
 
,
 
,
, ,

وضعیت فعلی ما را نیز سردرگم کرده/دیگر توانایی خرید اجناس را نداریم

علی کریم زاده یکی از فروشنده های شهرکردی نیز در گفت‌وگو با جهانبین نیوز، از وضعیت نابسامان بازار گلایه کرد و بیان داشت: برخی از مردم فکر می کنند این وضعیت گرانی به نفع ما کاسبان است اما واقعیت این است که ما هم دیگر توان خرید اجناس را نداریم و مشتری های خود را از دست داده ایم.

وی با بیان اینکه ما نیز از خود مردم هستیم، افزود: هر کاسب یک شهروند است و برای مایحتاج خود به سایر کاسبان مراجعه میکند، وضعیت فعلی ما رانیز سردرگم کرده و شرمنده خانواده خودهستیم.

کریم زاده با اشاره به اینکه هیچ گونه نظارتی بر روی قیمت ها وجود ندارد؛ خاطرنشان کرد: جامعه ما تبدیل به یک جامعه کسبه محور شده است و هر کاسبی هر قیمتی می خواهد تعریف میکند.

وی با بیان اینکه مردم در هر شرایطی مجبور به خرید هستند یادآور شد: برخی اقلام برای خانواده ها ضروری است؛ که در حال حاضر با دوسه برابر قیمت در بازار عرضه می شود و این یعنی توان خرید مردم حتی برای اقلام ضروری هم کاهش یافته است.

نخرید، تا ارزان شود

کریم زاده شعار نخرید تا ارزان شود را شعاری درست عنوان و تاکید کرد: متاسفانه مردم ما برعکس این شعار عمل میکنند و با یک زمزمه کوچک از گرانی فلان جنس، برای خرید آن هجوم می آورند.

وی به‌عنوان یک کسبه از دولت درخواست رسیدگی به این وضعیت کرد و گفت: دولت باید تمام تلاش خود را برای کنترل قیمت ها و بعد از آن هم کاهش قیمت ها کند.

کریم زاده از بازار نابسمان آجیل فروشی ها اعلام نارضایتی کرد و بیان داشت: من به‌عنوان فروشنده هم از این وضعیت ناراضی هستم چراکه رضایت مشتری برایم مهم بوده و نمی خواهم مشتری های خود را از دست بدهم.
,
, وضعیت فعلی ما را نیز سردرگم کرده/دیگر توانایی خرید اجناس را نداریم,
,
, جهانبین,
,
,
,
,
,
,
,
, نخرید، تا ارزان شود,
,
,
,
,
,
,
 
,
, ,

اظهار بی‌اطلاعی رئیس اتاق اصناف شهرکرد از قیمت اجناس در آشفته‌بازار این روزها

نجف کریمی رئیس اتاق اصناف شهرکرد در گفت وگو با جهانبین نیوز، با بیان اینکه هیچ گونه نظارتی بر روی قیمت ها وجود ندارد خاطرنشان کرد: کسبه بر اساس میزان خرید خود قیمت گذاری میکند هیچ گونه قیمتی از سوی اتاق اصناف برای کاسبان صادر نمی شود!!!

وی نبود ثبات برای خرید اجناس را عامل این ناهماهنگی ها دانست و گفت: بازار بر اساس تعرفه های روز پیش می رود! نمی توانیم بگوییم برچسبی واحد بر روی قیمت ها بگذارند.

کریمی از قیمت ها در بازار اظهار بی اطلاعی کرد و گفت : ما قیمتی نداریم چراکه قیمت ها به روز به دست کسبه می رسد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا نظارتی بر روی قیمت هاست اظهار بی اطلاعی کرد و یادآور شد: تنها خواسته ما از کاسبان تخفیف دادن به مشتریان بوده و هیچ قیمتی برایشان تعیین نشده است.

رئیس اتاق اصناف شهرکرد تنها اقدام خود را برگزاری نمایشگاه عنوان و گفت: حتی در این نمایشگاه هم قیمت ها بدست فروشنده است.

وی در پایان تاکید کرد: ما در مورد محصولات تره بار هم نمی توانیم قیمت‌گذاری کنیم چه برسد به آجیل فروش ها، تنها فاکتور معتبر از سوی فروشنده مورد قبول است.

به گزارش جهانبین نیوز، آشفتگی‌های اخیر به شکل ملموسی بر زندگی روزمره مردم تاثیر گذاشته و افزایش روز به روز قیمت‌ها موجب سردرگمی آنها شده است.

مردم به شدت از عملکرد ضعیف دولت در بخش اقتصادی و نبود ثبات در جامعه و عدم نظارت بر روی قیمت‌ ناراضی هستند.

مساله اساسی و مهم رکود در بازار و کسب و کار است اگر وضعیت معیشت مردم به این سبک ادامه پیدا کند نه تنها توانایی خرید نداشته بلکه روز به روز جامعه فقیر تر و انواع فساد ها بیشتر خواهد شد.

اگردولت که تمام توان خود را در بحث های بین المللی گذاشته؛ نگاهی نیز به داخل کشور داشته باشد وسیاست های اقتصادی مقاومتی که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده است را در دستور کار خود قرار داده و  از ظرفیت های درونی حاکم بر جامعه استفاده کند هم می تواند قیمت ها را کنترل کرده و جامعه پویایی داشته باشیم و هم برای جوانان و مشکل کار و معیشتشان قدمی برداریم.


انتهای پیام/
,
, اظهار بی‌اطلاعی رئیس اتاق اصناف شهرکرد از قیمت اجناس در آشفته‌بازار این روزها,
,
, جهانبین,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, جهانبین,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه