اخبار داغ

با حضور معاون رئیس جمهور؛

بزرگترین مزرعه پرورش مرغ مادر تخم گذار کشور در زنجان افتتاح شد

بزرگترین مزرعه پرورش مرغ مادر تخم گذار کشور در زنجان افتتاح  شد
با حضور حجت الاسلام محمدعلی شهیدی محلاتی، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید کشور در روستای دوسنگان سلطانیه، بزرگترین مزرعه پرورش مرغ مادر تخم گذار کشور در زنجان افتتاح شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از موج رسا; شرکت مرغک وابسته به گروه سرمایه گذاری کشاورزی کوثر در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و اجرای منویات مقام معظم رهبری در تأمین ایمنی و امنیت غذایی کشور و با هدف مقابله با تهدیدهای خارجی و تحریم های ظالمانه، گسترش فعالیت های مولد و محرومیت زدایی، پروژه مزرعه پرورش مرغ مادر تخمگذار کشور را در منطقه سلطانیه زنجان افتتاح کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

مدیرعامل شرکت مرغک در این مراسم اظهار داشت: همه مراحل طراحی و ساخت این پروژه ملی، به دست پُرتوان کارشناسان و متخصصان سازمان اقتصادی کوثر و شرکت مرغک صورت گرفته و در ساخت آن، تمامی پارامترهای اقتصادی و موازین بهداشتی به دقت مورد توجه قرار گرفته است.

,

وی گفت: در راستای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی و حمایت از کالای ایرانی، در تجهیز بخش های مختلف این مجموعه از ظرفیت های داخلی و با هم افزایی با سایر شرکت های تابعه سازمان اقتصادی کوثر از توانمندی و امکانات این شرکت ها  بهره گرفته شده است.

,

این مسئول خاطرنشان کرد: این پروژه در زمینی به مساحت 92 هزار متر مربع و با مجموع سرمایه گذاری 250 میلیارد ریال بنا شده و قادر است با پرورش 80 هزار قطعه مرغ مادر در هر دوره، 10 میلیون قطعه جوجه یکروزه تخم گذار معادل 25 درصد از نیاز بازار این صنعت را تأمین کرده و علاوه بر آن، ظرفیت های صادراتی کشور در این حوزه را ارتقاء بخشد.

,

, ,

بهراد زندیه ادامه داد: مزرعه پرورش مرغ مادر تخم گذار سلطانیه زنجان دارای 8 سالن با دیواره ها و سقف های عایق و با مساحت هر کدام 900 متر مربع و ظرفیت 10 هزار مرغ مادر تخم گذار است و همچنین برخورداری از کارخانه اختصاصی ساخت دان به مساحت 540 متر مربع، ساختمان اداری، دوش ها، ساختمان تأسیسات گرید تخم مرغ و اتاق ژنراتور مجموعاً به مساحت 500 متر مربع از دیگر مشخصات این مزرعه است.

,

مدیرعامل شرکت مرغک با تأکید بر این که این شرکت با بیش از 4 دهه خدمتگذاری به صنعت مرغ تخم گذار ایران، تولیدکننده 65 درصد جوجه یک روزه مادر تخم گذار و بیش از50 درصد جوجه تخم گذار تجاری کشور است؛ افزود: مفتخریم که با بهره برداری از این پروژه ملی ضمن ایجاد اشتغال مستقیم برای 40 نفر و اشتغالزایی غیرمستقیم برای2 هزار نفر، گام بلند دیگری برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی که همانا ایجاد اشتغال مولد و پایدار و زدودن غبار محرومیت از چهره مناطق کمتر برخوردار کشور است، برداریم.

,

"فرامرز نیک سرشت" معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان  نیز در آئین افتتاح این مزرعه اظهار داشت: استان زنجان به لحاظ شاخص‌ های مهم یک استان امن محسوب می شود که زیرساخت‌های آن موجب شده که موفقیت‌های بسیاری در حوزه‌های دیگر کسب شود.

,

وی با اشاره به حجم عظیم سرمایه‌گذاری در استان در حوزه‌های مختلف،افزود: در سال جاری بیش از ۴۵۰ هزار تن خرید گندم در استان زنجان شده است.

,

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان به اجرای طرح نهضت دیدار با ۳ هزار خانواده شهید در استان زنجان اشاره کرد و گفت: هدف از اجرای این طرح حل مشکلات خانواده‌های شهدا است.

,

نیک سرشت با تقدیر از سرمایه‌ گذاری انجام شده در این شرکت، گفت: ما نیز تلاش کردیم همراه خوبی برای این شرکت باشیم و از آنها حمایت کنیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه