اخبار داغ

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی:

خادمان مساجد میراث‌دار انبیای الهی هستند/لزوم شفاف سازی قانون برای تعیین سازمان متولی مساجد

خادمان مساجد میراث‌دار انبیای الهی هستند/لزوم شفاف سازی قانون برای تعیین سازمان متولی مساجد
نماینده مجلس شورای اسلامی گفت:مردم باید مسجد را اداره و هزینه مسجد را تامین کنند حال چه ارگانی باید به این نقش مردم رسمیت دهد بنابراین قانون باید شفاف سازی شود .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از راه آرمان ؛ تطهیر خانه خدا افتخاری است که انبیای الهی داشتند و بعد از آن ها نیز خادمان مساجد میراث‌دار انبیای الهی هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان, راه آرمان,

خادم مساجد به جای صاحب خانه از مهمانان خانه خدا پذیرایی می کند و این کار بسیار بزرگی است ؛ کار خادمی مسجد به همان اندازه که منزلتش بالا است مسئولیتش هم سنگین و خطیر می باشد ولی صاحبان این شغل با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم می کنند که این موضوع را از عضو کمیسیون فرهنگی مجلس جویا شده ایم .

,

محمد اسماعیل سعیدی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار راه آرمان در این رابطه اظهار داشت : افراد از قدیم در مساجد به صورت افتخاری و یا با انتخاب هیئت امناء به عنوان خادم خدمتگزاری می کردند.

,

وی گفت : تعدادی افراد خود را از لحاظ اعتقادی ملزم می دانستند تا در انجام کارهای مسجد کمک کنند و مسئولیت کارهای مسجد را به صورت افتخاری بر عهده می گرفتند .

,

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد : تعداد دیگری از افراد نیز بودند که توسط هیئت امناء یا ریش سفیدان مساجد به کارگیری می شدند و یک قرارداد و تعهد بین طرفین ایجاد می شد و فرد می پذیرفت تا در مقابل هزینه ای که به او می دهند به امورات مسجد رسیدگی کند .

,

سعیدی با بیان این که در حال حاضر باید مساجد متولی داشته باشند ؛ عنوان داشت : شکی نیست که اداره مسجد باید با مشارکت مردم صورت گیرد و دیگر مانند زمان قبل نیست که بگوییم مردم تنها متولیان مساجد هستند .

,

وی ادامه داد : این که مردم باید چگونه در مساجد مشارکت داشته باشند و چه کسی متولی ساماندهی مردم است و چه دستگاه هایی باید پاسخگو باشند؛همه این ها موضوعاتی هستند که در قالب طرح ساماندهی امور مساجد در مسجد مطرح شد تا دستگاه متولی مشخص شود.

,

نماینده مجلس شورای اسلامی افزود : مردم باید مسجد را اداره و هزینه مسجد را تامین کنند حال چه ارگانی باید به این نقش مردم رسمیت دهد بنابراین قانون باید شفاف شود .

,

سعیدی با اشاره به این که طرح آماده و در مجلس تصویب شده است ، یادآور شد : متاسفانه شورای نگهبان به این طرح ایراد گرفت و فعلا در حال رفع اشکالات و ایرادات در مجلس هستیم ؛ حال اگر این طرح تایید شود مطمئنا می توان بخش عمده ای از مشکل را حل کرد.

,

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد : بایستی در ابتدا سازوکارها ، ملاک ها و معیارهایی را از نظر قانونی مشخص کنیم و بعد در قالب این چارچوب ها وضعیت خادمین مساجد و هزینه ها مشخص می شود و این مشکلات قابل حل است .

,

وی بیان کرد : به طور کلی هیئت امناء مساجد با مشارکت مردم و با نظر اوقاف تعیین می شوند و همه مسائل در مسجد توسط هیئت امنا تصمیم گرفته می شوند و اوقاف به نوعی نقش نظارت حاکمیتی دارد .

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه