اخبار داغ

رئیس ستاد مشترک و معاون هماهنگ‌کننده ارتش در تبریز مطرح کرد؛

استعمار فرانو یعنی تغییر فکر و رفتار/ خرج دلارهای آمریکایی در جهت سلب امنیت ایران

استعمار فرانو یعنی تغییر فکر و رفتار/ خرج دلارهای آمریکایی در جهت سلب امنیت ایران
سیاری گفت:دشمن برای سلب امنیت کشور ما سرمایه‌گذاری چند میلیارد دلاری انجام می‌دهند و برخی همسایگان ما می‌خواهند این ناامنی به داخل کشور ما نفوذ کند زیرا امنیت بسیار مهم و ارزشمند است؛ حافظان امنیت مردم‌اند و خط مقدم شما نیز ارگان‌هایی که در امنیت کار می‌کنند اما اگر حمایت مردم نباشد این امنیت نمی‌تواند پایدار باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج،  امیر دریادار حبیب‌الله سیاری در همایش گام دوم انقلاب در سالن شایانمهر دانشگاه علوم پزشکی تبریز اظهار داشت: برای پرداخت به گام دوم انقلاب بهتر است از جغرافی و تاریخ شروع کنیم و به سابقه کشورمان نگاه کنیم که چه مسیر پرپیچ و خمی را طی کرده‌ایم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

وی ادامه داد: در حالی که دشمنان تهدید می‌کردند که شما چهل سالگی انقلاب را نمی‌بینید و تابستانی داغ خواهید داشت اما در چنین وضعیتی رهبر انقلاب بیانیه گام دوم را صادر می‌کنند که نشان‌دهنده قدرت ماست.

,

رئیس ستاد مشترک و معاون هماهنگ‌کننده ارتش گفت: در نقشه نگاه کنید که موقعیت ما کجاست؟ موقعیت جغرافیایی ما در جایی است که به چهارراه جهان مشهور است و از شرق و غرب جایگاه ویژه‌ای دارد.

,

وی افزود: در جنگ اول و دوم علی‌رغم اعلام بی طرفی کشور ما اشغال شد و علت آن موقعیت جغرافیایی ما و تسلط غرب بر شرق از طرف سرزمین ما بود و به همین دلیل کشور ما را پل پیروزی نامیدند و به دلیل همین موقعیت استراتژیک جهانخواران همواره به کشور ما چشم داشتند.

,

دریادار سیاری با اشاره به ذخایر انرژی در کشور ما عنوان کرد: تا زمانی که انرژی در جهان اهمیت دارد بیضی انرژی که شامل چندین کشور خاورمیانه است نیز اهمیت دارد، ایران قلب این بیضی است و به همین دلیل نگاه غرب به کشور ما نگاه طمع ورزی است.

,

وی ادامه داد: از صدسال پیش تاکنون که نفت در مسجد سلیمان کشف و تا پیروزی انقلاب اسلامی نگاه جهانخواران به کشور ما چگونه بود؟ تا پیش از انقلاب آنها حتی برای ما تعیین می‌کردند که چقدر نفت تولید، به چه کشوری با چه قیمتی صادر شود و حتی پول فروش نفت را صرف خرید چه کنیم، اینها بخشی از منافع متعدد غربی‌ها بود.

,

رئیس ستاد مشترک و معاون هماهنگ‌کننده ارتش تشریح کرد: علاوه بر آن هدف شوروی تسلط بر افغانستان، پاکستان و ایران و دسترسی به آب‌های گرم جنوب و گسترش کمونیسم بود و از سوی دیگر نیز غرب با بستن پیمان سنتو خط دفاعی با به کارگیری موقعیت کشور ما برای مقابله با کمونیسم ایجاد کرده بود.

,

وی گفت: زمانیکه آنها دیدند از نظر جغرافیایی و خط دفاعی چه منافعی در این کشور برای آنان وجود دارد از شاه حمایت می‌کردند، زیرا تمام تصمیم گیری‌ها در واشنگتن گرفته شده و اینجا اجرا شد و به همین دلیل بعد از انقلاب فکرشان شکست انقلاب بود و تصور می‌کردند که با جنگ می‌توان انقلاب ما را شکست داد اما نمی‌دانستند انقلاب ما با فرهنگ به پیش می‌رود.

,

دریادار سیاری با اشاره به نقشه‌های دشمن برای شکست انقلاب اسلامی توضیح داد: اولین کاری که غرب کرد به راه انداختن اختلافات قومی بود تا جدایی به وجود بیاورند اما این استراتژی با آگاهی مردم با شکست روبرو شد، بعد از آن به اختلافات مذهبی روی آوردند که این موضوع نیز با شکست آنان مواجه شد. 

,

وی ادامه داد: بعد از آن هشت سال جنگ را به ما تحمیل کردند و صدام دیوانه را به میدان فرستادند و در پیمان نامبارکی غرب و شرق برای شکست انقلاب ایران از او حمایت کردند و سپس طبس اتفاق افتاد؛ در کل همه راه‌ها را رفتند و موفق نشدند اما امروز مشغول چه هستند؟

,

این یادگار دوران دفاع مفدس ابراز داشت: راهبرد جنگ نرم و جنگ اقتصادی دیگر راه‌هایی است که دشمن امروز آن را دنبال می‌کند؛ جنگ نرم موریانه‌ای است، تخریب تاسیسات ندارد و سرباز و اسلحه ندارد و طرف حساب را نمی‌شناسی مانند گذشته لشکرکشی و استعمار نو را که عده‌ای سیاست‌های شما را عملی کند ندارد بلکه استعمار امروز فرانو است یعنی فکر و رفتار شما را تغییر می‌دهند.

,

وی ادامه داد: پس اینجاست که نباید بگذاریم مغز جوانان را بگیرند و تبلیغات 24 ساعته‌شان علیه ارزش‌های ما کارساز شود البته جوانان ما آگاه و بابصیرت هستند و معنی اسنقلال و مستعمره بودن را می‌دانند؛ راهبرد مقابله با جنگ نرم نیز داشتن بصیرت و آگاهی است.

,

سیاری با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور عنوان کرد: در جنگ اقتصادی کمبود‌ها و مشکلات وجود دارد و برخی‌ها نیز در داخل به غرب کمک می‌کنند اما ما همه اینها را دیده‌ایم و به اصطلاح گرگ باران دیده‌ایم؛ برای حل مشکلات اقتصادی اندکی پای کار بودن و اتحاد لازم است و در این صورت قطعا دشمن همانند گذشته شکست خواهد خورد.

,

وی در خصوص تامین امنیت کشور امنیت نیز یادآور شد: امنیت این کشور به این راحتی به دست نیامده و از همان ۲۲ بهمن ۵۷ دشمن به دنبال سلب امنیت ما بود، به کشورهای اطراف نگاه کنید وقتی امنیت نباشد چه می‌شود؟ اگر امنیت پایدار نباشد هیچ پیشرفت علمی و صنعتی به دست نمی‌آید و هیچ رشدی نیست و همه اینها زیر سایه امنیتی است که دشمن می‌خواهد از ما بگیرد.

,

سیاری ادامه داد: دشمن برای سلب امنیت کشور ما سرمایه‌گذاری چند میلیارد دلاری انجام می‌دهند و برخی همسایگان ما می‌خواهند این ناامنی به داخل کشور ما نفوذ کند زیرا امنیت بسیار مهم و ارزشمند است؛ حافظان امنیت مردم‌اند و خط مقدم شما نیز ارگان‌هایی که در امنیت کار می‌کنند اما اگر حمایت مردم نباشد این امنیت نمی‌تواند پایدار باشد.

,

وی خاطرنشان کرد: اگر پبشرفت، توسعه علم و دانش می‌خواهیم باید به امنیت توجه ویژه داشته باشیم، دشمن جوانان با بصیرت ما را مورد هدف قرار گرفته و همین شهدای هسته‌ای نیز نتیجه حمایت جوانان ما از امنیت کشور هستند.

,

رئیس ستاد مشترک و معاون هماهنگ‌کننده ارتش در پایان با اشاره سفرهای راهیان نور گفت: در این ایام که به مناطق جنگی می‌روید خوب به آنجا و یادگارهای هشت سال دفاع جنگ نگاه کنید که چه چوانانی برای حفظ خاکشان، جانشان را کف دست گذاشتند؛ شاید اگر سفرهای راهیان نور در گرماثی مرداد ماه بود حال رزمندگان هشت سال دفاع مقدس را بهتر درک می‌کردید.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه