اخبار داغ

عضو شورای شهر تهران در گفت و گو با دانا مطرح کرد:

وجود ایرادات اساسی در بودجه پیشنهادی شهرداری/ کاهش بودجه فرهنگی- اجتماعی پایتخت به 5 درصد!/ انتظارات از همراهی دولت بیش از این بوده است

وجود ایرادات اساسی در بودجه پیشنهادی شهرداری/ کاهش بودجه فرهنگی- اجتماعی پایتخت به 5 درصد!/ انتظارات از همراهی دولت بیش از این بوده است
فخاری، نایب رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران درباره دلیل مخالفت با کلیات بودجه 98 شهرداری گفت: بودجه ایرادات اساسی دارد و چون تغییر رویکرد مدیریت شهری اصلا در آن دیده نمی شود پس دلیلی وجود نداشت که کلیات بودجه تصویب شود.
[

الهام فخاری، نایب رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران در گفت و گو با شبکه اطلاع رسانی راه دانا درباره ویژگی های بودجه پیشنهادی 98 شهرداری تهران گفت: این بودجه با رویکرد، برنامه و شعارهایی که مجموعه شورای شهر پنجم داشته و مصوب کرده است، همخوانی ندارد و با توجه به اینکه دومین بودجه ای است که شورای پنجم بررسی می کند انتظار می رفت این بودجه در سال دوم خودش تناسب بیشتری با اهداف و برنامه های مصوب می داشت. در واقع لایحه بودجه 98 شهرداری در رویکرد و مدل بودجه نویسی کاملا پیروی از همان سنت و کلیشه ای است که سالها در بودجه نویسی شهرداری مرسوم بوده است. تغییر رویکرد از ساختمان محوری به انسان محوری در این بودجه که به شورا آمده دیده نمی شود و تغییر رویکردی اصلا وجود ندارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

سهم نصفه و نیمه حوزه فرهنگی اجتماعی در بودجه 98

, سهم نصفه و نیمه حوزه فرهنگی اجتماعی در بودجه 98,

وی درباره سهم حوزه اجتماعی فرهنگی در بودجه پیشنهادی سال آینده شهرداری تهران گفت: به عنوان یک نکته کاملا قابل تامل سهم بودجه حوزه فرهنگی اجتماعی به حدود 5 درصد کاهش پیدا کرده و در مقایسه حتی با بودجه 96 نیست و به نصف رسیده است. چگونه می توانیم بگوییم رویکرد بودجه نویسی  به سمت اجتماعی تر شدن مدیریت شهری رفته است.

,

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر درباره دلیل مخالفت با کلیات بودجه 98 شهرداری گفت: بودجه ایرادات اساسی دارد و حتی اگر دقیقتر بررسی می شد میتوانست کلیات آن رای نیاورد. این بودجه بسیار شبیه بودجه سال 95 و 96 است که صرفا در برخی از درصدها دستکاری شده است. چون تغییر رویکرد مدیریت شهری اصلا در آن دیده نمی شود پس دلیلی وجود نداشت که کلیات بودجه تصویب شود؛ وقتی رویکرد بودجه با برنامه های بالادستی شورا همخوانی ندارد. البته در کمیسیون فرهنگی اجتماعی امیدوار بودیم که کلیات بودجه رای نیاورد و صدای مخالفت با کلیات شنیده شود. برای همین خواهش می کنم که فعالان حوزه مسائل شهری و اهالی رسانه بودجه را نقد و بررسی کنند.

,

وی درباره ادامه روند تصویب بودجه گفت: چون دیگر کلیات رای آورده است باید تلاش کنیم تا ردیف ها تا آنجا که ممکن است اصلاح شود؛ چون مسئله اصلی این است که اثری از برنامه پنج ساله سوم در این بودجه مشهود نیست.

,

اجرای مصوبات شورا، وظیفه قانونی شهرداری

, اجرای مصوبات شورا، وظیفه قانونی شهرداری,

عضو شورای شهر تهران با ابراز اینکه دلیلی برای مجاب شدن شهرداری در برابر اصلاحات مدنظر وجود ندارد گفت: شهرداری موظف و مکلف است که مصوبه شورا را انجام بدهد و مجاب شدن موضوعیت ندارد.

,

وی همه مدیریت شهری اعم از شورا و شهرداری را در برابر بودجه پاسخگو دانست و افزود: اگر اکثریت شورا بخواهد با همین شیوه و منوال رای دادن پیش برود، در کمیسیون فرهنگی تصمیم های بعدی را انجام خواهیم داد. اگر تقسیم کاری در قالب کمیسیون ها در شورا صورت می گیرد این بدان معنا نیست که فقط در مقام پاسخگویی در حوزه مورد نظر باشد بلکه در موقع تصمیم گیری همه جمع باید پاسخگو باشند. در وضعیت فرهنگی و اجتماعی شهر و تحقق برنامه و سهم بودجه شهری همه شورا باید پاسخگو باشد و در حوزه اجرا هم شهردار به معنی مدیریت کلان شهر پاسخگو است.

,

فخاری با بیان اینکه بودجه سالیانه محل ظهور جهت گیری های شورای شهر است گفت: باتوجه به وضعیت موجود، باید همه شورا پاسخگو باشند و ترجیح خواهم داد در موضوعی که وقت و انرژی صرف می کنیم، برنامه مصوب می شود و سعی داریم برنامه ها منطبق با جهت گیری ها و سیاست های برنامه پنج ساله سوم بوده و برنامه ها اصلاح و بهبود پیدا کند. در این مسیر بودجه محل ظهور این جهت گیری است و اگر محقق نشود ما باید در جایگاهی که قرار گرفتیم بازنگری کنیم.

,

مخالفت کمیسیون ربطی به نامه آقای حق شناس ندارد

, مخالفت کمیسیون ربطی به نامه آقای حق شناس ندارد,

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی شورای شهر رای مخالفت اعضای این کمیسیون را بی ارتباط با نامه آقای حق شناس به شهردار دانست و گفت:  موضع ما موضع کمیسیون بوده است با توجه به وظیفه ای که دارد. این مخالفت اصلا بحث شخصی نیست. افراد می توانند مواضع شخصی خودشان را داشته باشند ولی این مسئله مخالفت با بودجه سال 98 موضع هر 5 عضو کمیسیون است.

,

وی در پاسخ به اینکه چرا محسن هاشمی رئیس شورای شهر از عدم رضایت مردم تهران از رای خود به شورا سخن گفته، توضیح داد: مردم رای برای تغییر رویکرد داده اند. اینکه به هرحال تلاشهایی شده،زحمت مدیریت شهری را ارج می نهیم، اما بالاخره انتظار می رفت از شورایی که 21 نفر است، خیلی محرز و مشخص تر خودش را نشان می داد. یکی از نمادهای ظهور رای مردم بودجه است که باید در راستای آن تغییر رویکرد می داد. یک بخشی هم مربوط به تغییر در فرایندهای اداره شهر و چابک تر شدن مدیریت شهری و تسریع روندهای مناسبات بین شورا و شهرداری است. باید داشبوردهای مدیریت رصد و نظارت شهری دقیق تر و شفاف تری داشته باشیم.

,

همراهی ناقص دولت با شورای شهر

, همراهی ناقص دولت با شورای شهر,

فخاری درباره اینکه انتظارات در حوزه مسائل شهری فقط متوجه شهرداری نیست گفت: هم ما مسئولیم و هم شهرداری.

,

وی درباره جهت اصلی گفته رئیس شورا درباره عدم رضایت مردم از نتیجه رای هایشان به شورای شهر جدید گفت: فکر میکنم گفته مهندس هاشمی فراتر از بحث مدیریت شهری بوده است. انتظارات از همراهی و همکاری و عمل به تعهدات دولت بیش از این بوده است.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه