اخبار داغ

هانی زاده در گفتگو با دانا مطرح کرد؛

ناکامی آمریکا در سلسله نشست های ضد ایرانی/ سازمان همکاری اسلامی با نفوذ عربستان به یک نهاد بی خاصیت و فلج تبدیل شد/ نگاه آمریکا به کشورهای حوزه خلیج فارس در حد یک عابر بانک منطقه ای است

ناکامی آمریکا در سلسله نشست های ضد ایرانی/ سازمان همکاری اسلامی با نفوذ عربستان به یک نهاد بی خاصیت و فلج تبدیل شد/ نگاه آمریکا به کشورهای حوزه خلیج فارس در حد یک عابر بانک منطقه ای است
هانی زاده با اشاره به نشست سازمان همکاری اسلامی گفت: بیانیه های صادر شده و سخنرانی هایی که در جریان این کنفرانس علیه ایران صورت گرفت، بدون اشاره به شرایط فلسطین و تنها با هدف انزوای ایران صورت گرفت، فاقد ارزش است.
[

حسن هانی زاده، کارشناس مسائل منطقه در تشریح نشست سازمان همکاری اسلامی که به میزبانی ابوظبی تشکیل شد به شبکه اطلاع رسانی راه دانا گفت: نشست وزرای خارجه سازمان همکاری اسلامی در ابوظبی در ادامه سلسله کنفرانس های ورشو و شرم الشیخ بود که این کنفرانس ها برای جریان سازی علیه ایران با شکست مواجه شدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 

,

وی اظهار داشت: سازمان همکاری اسلامی که در سال 1969 و متعاقب آتش سوزی مسجدالاقصی تشکیل شد، در طول سال های اخیر به دلیل نفوذ عربستان و اینکه دبیرخانه سازمان همکاری اسلامی در جده عربستان قرار دارد، به یک نهاد بی خاصیت و فلج تبدیل شد و از اهداف خودش در رابطه با دفاع از مقدسات اسلامی در فلسطین دور شد.

,

 

,

کارشناس مسائل منطقه تصریح کرد: نشست وزرای خارجه کشورهای سازمان همکاری اسلامی در ابوظبی در واقع با هدف جریان سازی علیه ایران و دور کردن جهان اسلام از جنایت های عربستان علیه مردم یمن و جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین برگزار شد.

,

 

,

بیانیه های صادر شده در این نشست فاقد ارزش و اعتبار است

, بیانیه های صادر شده در این نشست فاقد ارزش و اعتبار است,

هانی زاده افزود: سازمان همکاری اسلامی جایگاه و مشروعیت خودش را در میان ملت های اسلامی از دست داده است، بر همین اساس بیانیه های صادر شده و سخنرانی هایی که در جریان این کنفرانس علیه ایران صورت گرفت، بدون اشاره به شرایط فلسطین و تنها با هدف انزوای ایران صورت گرفت، فاقد ارزش است.

,

 

,

وی خاطر نشان کرد: ملت های اسلامی در حال حاضر دریافتند که جمهوری اسلامی ایران تنها کشور اسلامی است که از ملت فلسطین دفاع می کند.

,

 

,

این کارشناس با اشاره به همسویی امارات، بحرین و عربتسان با رژیم صهیونیستی، گفت: تلاش کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس برای برقراری رابطه علنی با اسرائیل، در حقیقت جایگاه این کشورها را به شدت متزلزل کرده است و این کشورها هیچگونه ارزشی از نظر ملت های اسلامی ندارند.

,

 

,

هانی زاده در پاسخ به این سوال که "چرا آمریکایی ها برای مقابله با ایران به کشور های عربی متوسل شده اند؟" گفت: نگاه آمریکا به کشورهای حوزه خلیج فارس در حد یک عابر بانک منطقه ای است.

,

 

,

وی ادامه داد: عربستان سعودی و امارات به دلیل داشتن توان مالی بالا هزینه های ماجراجویی و جریان سازی های آمریکا علیه ایران را پرداخت می کنند.

,

 

,

کارشناس مسائل منطقه اشاره کرد: عربستان و امارت درصدد این هستند که کشورهای عربی را به برقراری ارتباط با اسرائیل تشویق کنند، بنابراین از آنجایی که آمریکایی ها به شدت نیازمند کمک مالی عربستان و امارات برای جریان سازی علیه ایران و ماجراجویی در منطقه هستند، لذا این کشورها را به شدت تحت فشار قرار می دهند که به نیابت از لابی صهیونیستی اسرائیل و آمریکا علیه ایران عمل کنند.

,

 

,

حسن هانی زاده خاطر نشان کرد: امارات، بحرین و عربستان به دلیل همسویی باسیاست ها آمریکا و رژیم صهیونیستی  به شدت از نظر افکار عمومی منفور شده اند، مخصوصاً عربستان که با قتل کودکان یمنی و کشتن روزنامه نگار سعودی به شدت دچار انزوای سیاسی شده است.

,

 

,

وی در تشریح تاثیر برگزاری نشست هایی مثل ورشو و شرم الشیخ بر حضور ایران در منطقه، بیان داشت: نشست و کنفرانس شرم الشیخ با شکست مواجه شد و از طرفی نیز هدف کشورهای اروپایی استفاده از ظرفیت مالی و اقتصادی کشورهای عرب منطقه است.

,

 

,

کارشناس مسائل منطقه افزود: هدف از برگزاری کنفرانس شرم الشیخ، غارت ثروت های ملت های عرب است و در حقیقت کشورهای اروپایی به شدت دنبال این هستند که آمریکایی به تنهایی از ثروت های خاورمیانه استفاده نکنند بلکه خود اروپایی ها هم بتوانند از این سفره گسترده استفاده و بهره برداری کنند.

,

 

,

هانی زاده در پایان گفت: کنفرانس ورشو با شکست مواجه شد و نتوانست جریان سازی هایی علیه ایران انجام دهد و همچنین کنفرانس همکاری اسلامی که در امارات تشکیل شد با صدور بیانیه های بی خاصیت سعی می کرد ایران را دچار انزوا کند ولی ایران کشور تاثیر گذاری است و جایگاه بسیار مهمی نزد ملت های اسلامی و عربی دارد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه