اخبار داغ

تایید خبر دانا در مورد استعفانامه ظریف

تایید خبر دانا در مورد استعفانامه ظریف
کاظم جلالی در گفتگو با یک رسانه اصلاح طلب اصالت متن استعفانامه ظریف که در شبکه اطلاع رسانی راه دانا منتشر شده است را تایید کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ استعفای یک روزه «محمد جواد ظریف» یکی از رخدادهای معماگونه‌ای است که برخی از رسانه‌ها بخشی از ابعاد آن را واکاوی کردند. ابهامات این موضوع نیز به علت آن است که وزارت خارجه سعی کرده اخبار مربوط به علت استعفا را تکذیب و در پاسخ گویی به این امر با کلی گویی مسئله را رفع و رجوع کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
در این مدت رسانه‌های جریان اصلاحات نیز سعی کردند که با شاخ و برگ دادن به آن و همچنین اسطوره سازی از وزیر امور خارجه کشورمان اذهان عمومی را درباره علت این استعفا و هزینه‌ای که به کشور تحمیل کرد، منحرف سازند. 
,
 
,
در این رابطه، «شبکه اطلاع رسانی دانا» بخشی از متن استعفانامه ظریف را منتشر کرد اما وزارت خارجه سعی کرد این متن را مخدوش شده و همچنین غیرواقعی توصیف کند. اما «کاظم جلالی» عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفتگو با روزنامه اصلاح طلب اعتماد اصالت متن استعفانامه ظریف که در دانا منتشر شده است را تایید کرد.(اینجا)
, در این رابطه، «شبکه اطلاع رسانی دانا» بخشی از متن استعفانامه ظریف را منتشر کرد اما وزارت خارجه سعی کرد این متن را مخدوش شده و همچنین غیرواقعی توصیف کند. , در این رابطه، «شبکه اطلاع رسانی دانا» بخشی از متن استعفانامه ظریف را منتشر کرد اما وزارت خارجه سعی کرد این متن را مخدوش شده و همچنین غیرواقعی توصیف کند. , «کاظم جلالی» عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفتگو با روزنامه اصلاح طلب اعتماد اصالت متن استعفانامه ظریف که در دانا منتشر شده است را تایید کرد., «کاظم جلالی» عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفتگو با روزنامه اصلاح طلب اعتماد اصالت متن استعفانامه ظریف که در دانا منتشر شده است را تایید کرد., (اینجا), (اینجا),
 
,
, ,
 
,
جلالی در پاسخ به این سئوال که « متن استعفا احیانا همان متنی است که بخش‌هایی از آن در فضای رسانه‌ای نیز منتشر شد و به فاصله‌ اندک ساختمان وزارت خارجه و محل دیدار با بشار اسد، رییس‌جمهوری سوریه اشاره داشت؟» گفت: «فکر می‌کنم همان باشد. بله، که گفته بودند حدود 5 دقیقه با محل مذاکره فاصله داشته و اگر به او اطلاع داده می‌شد، خود را می‌رساند. به هر حال، از همان زمانی که پیامک آقای ظریف را دریافت کردم، موضوع را جدی‌تر پیگیری کرده و برای آقای ظریف نوشتم که «می‌دانم مشکلاتی دارید. اما این اقدام در این شرایط به نفع کشور نیست.» آقای ظریف هم پاسخ داد که به این مساله واقف است اما ماندنش هم با این شرایط صحیح نیست. در ادامه گفتم اگر ممکن باشد، ادامه گفت‌وگو را تلفنی ادامه دهیم. اما آقای ظریف گفتند که معذورند و نمی‌توانند پاسخ بدهند.»
, , « متن استعفا احیانا همان متنی است که بخش‌هایی از آن در فضای رسانه‌ای نیز منتشر شد و به فاصله‌ اندک ساختمان وزارت خارجه و محل دیدار با بشار اسد، رییس‌جمهوری سوریه اشاره داشت؟», «فکر می‌کنم همان باشد. بله، که گفته بودند حدود 5 دقیقه با محل مذاکره فاصله داشته و اگر به او اطلاع داده می‌شد، خود را می‌رساند. به هر حال، از همان زمانی که پیامک آقای ظریف را دریافت کردم، موضوع را جدی‌تر پیگیری کرده و برای آقای ظریف نوشتم که «می‌دانم مشکلاتی دارید. اما این اقدام در این شرایط به نفع کشور نیست.», «فکر می‌کنم همان باشد. بله، که گفته بودند حدود 5 دقیقه با محل مذاکره فاصله داشته و اگر به او اطلاع داده می‌شد، خود را می‌رساند. به هر حال، از همان زمانی که پیامک آقای ظریف را دریافت کردم، موضوع را جدی‌تر پیگیری کرده و برای آقای ظریف نوشتم که «می‌دانم مشکلاتی دارید. اما این اقدام در این شرایط به نفع کشور نیست.»,
 
,
جلالی با بیان اینکه ظریف گفت آن ملاقات حداقل یک ربع به طول انجامیده است. حتی اگر همان ابتدای ملاقات هم تماس می‌گرفتند، بنده نهایتا به انتهای جلسه می‌رسیدم و لااقل در عکس‌ها حضور می‌یافتم! مطابقت متن استعفانامه منتشره در این رسانه با علت استعفای ظریف را تایید می کند. 
,
 
,
این درحالی است که در چند روز گذشته «بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت خارجه بارها با غیر واقعی توصیف کردن این متن بیان کرد: « آنچه از هفته گذشته در برخی سایت ها منتشر شد بخش‌های گزینشی و متنی دست کاری شده از قسمت‌هایی از متن استعفا بوده و فاقد اعتبار و صحت است و  دور از  همه واقعیت‌های مندرج در متن اصلی به حساب می‌آید.»
,
 
,
انتهای پیام/ ح 
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه