اخبار داغ

بودجه ۹۸ در ایستگاه شورای نگهبان +متن کامل

بودجه ۹۸ در ایستگاه شورای نگهبان +متن کامل
مصوبه نهایی مجلس شورای اسلامی درباره لایحه بودجه سال ۹۸ ارسال شده به شورای نگهبان منتشر شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مصوبه نهایی مجلس شورای اسلامی درباره لایحه بودجه سال ۹۸ کل کشور ارسال شده به شورای نگهبان منتشر شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
برای مشاهده متن کامل مصوبه نهایی مجلس شورای اسلامی درباره لایحه بودجه ۹۸ ارسال شده به شورای نگهبان اینجا کلیک کنید.
, اینجا کلیک,
 
,
بررسی لایحه بودجه سال ۹۸ کل کشور در مجلس شورای اسلامی ۱۱ اسفندماه ۹۷ به پایان رسید.
,
 
,
گفتنی است روند بررسی لایحه بودجه سال ۹۸ کل کشور در ۱۲ روز و ۲۸ جلسه علنی مجلس شورای اسلامی به طول انجامید.
,
 
,
* روند بررسی لایحه بودجه از زمان تهیه آن تا تحویل به مجلس و ابلاغ آن به شرح زیر است:
,
 
,
ماده ۱۸۶ آئین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی در خصوص تصویب بودجه سالانه کل کشور توسط نمایندگان تصریح می‌کند: "دولت موظف است لایحه بودجه سالانه کل کشور را حداکثر تا ۱۵ آذر ماه هر سال به مجلس تسلیم نماید.
,
 
,
۱. در گام اول، نمایندگان مجلس از زمان چاپ و توزیع لایحه بودجه سالانه کل کشور و پیوست‌های آن تا مدت ۱۵ روز می‌توانند لایحه را بررسی و پیشنهادات خودرا به کمیسیون‌های تخصصی مجلس تقدیم کنند.
,
 
,
۲. در گام دوم کمیسیون‌های تخصصی موظفند حداکثر تا ۱۵ روز پس از چاپ و توزیع لایحه، گزارش خود را به کمیسیون تلفیق تقدیم کنند.
,
 
,
۳. تشکیل کمیسیون تلفیق مجلس که شامل ۹ نفر از اعضای کمیسیون برنامه و بودجه و ۳ نفر از اعضای هر یک از کمیسیون‌های تخصصی دیگر است.
,
 
,
۴. کمیسیون تلفیق موظف است حداکثر ظرف ۱۵ روز پس از پایان مهلت گزارش کمیسیون‌های تخصصی، ضمن رسیدگی به گزارش کمیسیون‌های تخصصی، گزارش نهایی خود را تنظیم و به مجلس شورای اسلامی تقدیم کند. البته کمیسیون تلفیق این اختیار را دارد که با موافقت هیئت رئیسه مجلس مهلت تقدیم گزارش نهایی خود را تا ۱۵ روز تمدید کند.
,
 
,
۵. پس از طی مراحل فوق و در ابتدای بررسی لایحه بودجه در صحن علنی، پیشنهاد نمایندگان در خصوص میزان چنددوازدهم مطرح و در صورت عدم تصویب نسبت به عدد چنددوازدهم پیشنهادی دولت رأی‌گیری می‌شود.
,
 
,
۶. در گام بعدی کلیات لایحه بودجه در صحن علنی مجلس مورد بررسی قرار گرفته و پس از تصویب کلیات، به پیشنهادهای مربوط به درآمدها و سایر منابع تأمین اعتبار بودجه عمومی دولت رسیدگی می‌شود و سقف آن نیز به تصویب خواهد رسید.
,
 
,
۷. در صورت عدم تصویب کلیات لایحه بودجه، فقط برای یک بار موضوع به کمیسیون تلفیق ارجاع می‌شود و این کمیسیون حداکثر ظرف ۷۲ ساعت باید گزارش اصلاحی خود را به مجلس ارائه کند.
,
 
,
۸. نمایندگان مجلس پس از تصویب کلیات لایحه بودجه، بررسی جزئیات لایحه را آغاز می‌کنند که شامل بررسی بخشهای هزینه‌ای و درآمدی این لایحه خواهد بود.
,
 
,
۹. پس از تصویب جزئیات لایحه بودجه در صحن علنی، این لایحه در صورتی قانونی و لازم الاجرا خواهد بود که شورای نگهبان آن را بررسی و تصویب کرده باشد.
,
 
,
۱۰. درصورت تصویب لایحه بودجه توسط شورای نگهبان، این لایحه به‌عنوان قانون بودجه سال آینده کل کشور لازم الاجرا بوده و توسط رئیس مجلس به دولت ابلاغ می‌شود.
,
 
,
۱۱. ابلاغ بودجه از سوی رئیس جمهور.
,
 
,
۱۲. اجرایی شدن قانون بودجه از اول سال.
,
 
,
منبع: فارس
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه