اخبار داغ

امام جمعه سربیشه:

در جامعه اسلامی باید عمارگونه برخورد کنیم/ ازدواج آسان از خانواده‌های نخبگان و مسئولان شروع شود

در جامعه اسلامی باید عمارگونه برخورد کنیم/ ازدواج آسان از خانواده‌های نخبگان و مسئولان شروع شود
امام جمعه سربیشه با بیان اینکه باید آرمان‌های انقلاب اسلامی را نشر دهیم گفت: در جامعه انقلابی و اسلامی باید عمار باشیم و عمارگونه برخورد کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام و المسلمین علی‌اکبر سنجری امام جمعه سربیشه در گفت‌وگو با خاورستان، در خصوص سخنان امام خامنه‌ای در دیدار اخیر با مداحان اظهار کرد: جوانان به دلیل روحیه لطیف و پاکی که دارند سرمایه هستند.

وی افزود: مسئولان باید به جوانان فرصت دهند و قدرت ریسک‌پذیری آن‌ها را بالا ببرند چراکه اگر این طور شود اوضاع کشور تغییر خواهد کرد.

امام جمعه سربیشه تصریح کرد: همه ما مسئول هستیم به این معنا که بدانیم ما در یک کشور اسلامی زندگی می‌کنیم، این کشور اسلامی انقلابی است و اهداف و آرمان‌هایی نیز دارد که باید به آن‌ها برسد.

سنجری ادامه داد: نسل اول و دوم انقلاب تجربیاتی دارند که باید این تجربیات را به سمع و نظر نسل‌های بعدی انقلاب برسانند.

وی با بیان این‌که انقلاب اسلامی متکی به معارف دینی است، متذکر شد: مردم ما کشف حجاب رضاخان، کودتای 28 مرداد و جریان‌های مختلفی که در سال 1342 و 1343 اتفاق افتاد را دیدند؛ این‌ها مواردی است که به نظر می‌رسد برخی دارند فراموش می‌کنند که چرا انقلاب کردیم.

امام جمعه سربیشه عنوان کرد: عده‌ای هراس دارند از این‌که اسم خود را انقلابی بگذارند و گویا انقلابی که باشند در اهداف حزب‌گرایی‌شان اسم انقلاب نمی‌گنجد.

سنجری ادامه داد: انقلاب ما بر مبانی اسلام تحت زعامت ولی فقیه اهداف و آرمان‌هایی دارد که باید این آرمان‌ها را نشر دهیم و نترسیم از این‌که ادعا کنیم انقلابی هستیم.

وی بیان کرد: اگر قرار است در جامعه انقلابی و اسلامی زندگی کنیم باید عمار باشیم و عمارگونه برخورد کنیم قطعا جامعه ما جای عمروعاص‌ها نیست ممکن است مردم  از کید و مکر عمروعاص‌ها و عدم درک مطلب ابوموسی‌ها در امان نباشند بنابراین باید عمارهایی باشند تا از این مطالب دفاع کنند.

امام جمعه سربیشه گفت: زمانی که ولی فقیه ندای این عمار سر داد یعنی همه کم‌کاری کردند به نظر می‌رسد در جامعه گاهی اوقات خواصی کم‌کاری کردند و آن‌طورکه باید در مسیر انقلاب و آرمان‌های ولایت نبودند.

سنجری با بیان این‌که مداحان یکی از مصادیقی هستند که می‌توانند اهداف و آرمان‌های انقلاب را تبیین کنند، تأکید کرد: اگر مداحی بخواهد در جامعه اسلامی و انقلابی با شعار حسین‌بن‌علی(ع)  مداحی کند باید بداند حسین‌بن‌علی(ع) و یزیدهای زمان چه کسانی هستند و آن‌ها را بشناسند و گوش به فرمان رهبری به وظایف خود عمل کنند.

وی تصریح کرد: بنیان خانواده را بسیاری می‌خواهند از بین ببرند چراکه این تجربه را بین خودشان با اباهی‌گردی و کشف حجاب ترویج دادند و می‌خواهند در جوامع اسلامی نیز این اتفاق بیافتد.

امام جمعه سربیشه عنوان کرد: وقتی کانون خانواده متلاشی شد فرزند خانواده هر طور تربیت شود دیگر آن فضا، فضای تدین و افکار او افکار مذهبی نخواهد بود.

سنجری گفت: اگر ما اکنون آبرویی داریم به برکت حمایت‌های خانواده‌ها است چراکه اگر خانواده نباشد و آن خانواده دارای عقاید و تدین نباشد سنگ روی سنگ بند نخواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: دولت اسلامی باید از کانون خانواده حمایت کند وقتی حمایتی در بحث فرزندآوری از سوی مسئولان نمی‌شود در نتیجه تشویقی در بحث ازدواج نیز اتفاق نمی‌افتد.

امام جمعه سربیشه افزود: مسائل اقتصادی، عدم مسئولیت‌پذیری جوانان و عدم توجه به اهمیت کانون خانواده باعث شده که سن ازدواج بالا رود و عده‌ای نیز در بین قشر مرفه میل به بچه‌دارشدن نداشته باشند.

 وی یادآور شد: ازدواج آسان باید از خانواده‌های نخبگان و مسئولان شروع شود نه این‌که خود به آن عمل نکنند اما آن را برای زیرمجموعه خود ترویج دهند.

امام جمعه سربیشه گفت: مسئولان مزایایی را به جوانان دهند تا به ازدواج ترغیب شوند و جلوی بسیاری از مسائل مانند ازدواج‌های سفید گرفته شود.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان, خاورستان, خاورستان,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه