اخبار داغ

رییس دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان‌غربی:

افزایش ۳۰۹ کیلومتری وسعت دریاچه ارومیه/ ۱۰۰ درصد اعتبارات پروژه‌های ملی احیای دریاچه ارومیه تخصیص یافت

افزایش ۳۰۹ کیلومتری وسعت دریاچه ارومیه/ ۱۰۰ درصد اعتبارات پروژه‌های ملی احیای دریاچه ارومیه تخصیص یافت
رییس دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان‌غربی، با بیان اینکه وسعت دریاچه ارومیه ۳۰۹ کیلومتر افزایش داشته، گفت: ۱۰۰ درصد اعتبارات پروژه های ملی احیای دریاجه ارومیه تخصیص یافت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا فرهاد سرخوش در گفت و گو با خبرنگار اروم‌نیوز، اظهار داشت: تراز امروز با ۱۲۷۰٫۸۵ سانتی متر نسبت به سال گذشته ۲۷ سانتی متر افزایش تراز در سطح دریاچه ارومیه وجود دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم‌نیوز,

وی، افزود: وسعت دریاچه ۲ هزار و ۴۰۲ کیلومتر مربع است که افزایش ۳۰۹ کیلومتری در وسعت دریاچه داریم. وسعت حجم آب ۲ میلیارد و ۲۵۰ میلیون متر مکعب است که حجم آن نیز ۶۱۰ میلیون مترمکعب افزایش یافته است.

,

رییس دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی، ادامه داد: رهاسازی در پشت سدها در مرحله دوم همچنان از سد مهاباد و شهید کاظمی بوکان ادامه دارد که در کل رهاسازی ابلاغی مرحله اول و دوم ۵۱۵ میلیون متر مکعب است که ۴۸۰ میلیون مترمکعب تا کنون رها سازی شده است.

,

وی، تصریح کرد: میزان بارندگی در سال آبی از اول مهر حجم ۹۰۰ میلیون متر مکعب بوده که امروز ۲ میلیارد و ۲۵۰ میلیون مترمکعب وارد شده که یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون مترکعب روان‌آب بوده و ۵۱۵ میلیون مترمعکب رهاسازی از پشت سدهای استان انجام شده است.

,

سرخوش، خاطرنشان کرد: بارندگی سال زراعی استان تا به امروز ۲۷۵٫۹ میلیمتر بوده که در ارومیه ۲۵۸٫۴ و حوضه آبریز دریاچه ارومیه بود این میزان نسبت به بلند مدت ۷۱ درصد افزایش داشته، البته در ارومیه ۶۰ درصد افزایش و در حوضه آبریز دریاچه ارومیه ۶۸ درصد افزایش داشته است.

,

وی، در خصوص تخصیص اعتبارات مصوب ده دریاچه ارومیه، بیان کرد: در سال ۹۷ مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان ابلاغ شده بوده که  ۱۰۰ درصد این مبلغ از ماده ۱۰ و ۱۲ تخصیص یافت در بین ۶ دستگاه اجرایی اعم از شرکت آب منطقه ای، آب و فاضلاب استان، محیط زیست، منابع طبیعی، جهادکشاورزی و هواشناسی که در پروژه های ملی احیای دریاچه ارومیه فعالیت داشته و به نسبت پروژه های اولویت دار تخصیص یافته است.

,

رییس دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی، افزود: اعتبار تونل کانی سیب از صندوق توسعه ملی بوده که ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار ابلاغ شده و تخصیص یافته، این پروژه که بزرگ‌ترین و شاخص ترین پروژه ستاد احیای دریاچه ارومیه است، اکنون ۷۳ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و برای انتهای سال آینده زمانبندی اتمام و افتتاح دارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه