اخبار داغ

به دنبال صدور پیام فرماندار بوکان در خصوص ماجرای رقص مختلط؛

آقای فرماندار؛ جایگاه «نماینده ولی‌فقیه» را می‌شناسید؟!

آقای فرماندار؛ جایگاه «نماینده ولی‌فقیه» را می‌شناسید؟!
فرماندار بوکان در پیامی که برای رفع شبهه در خصوص رقص مختلط دختران و پسران نوجوان صادر کرده، تاکید ویژه‌ای نیز به تنزیل جایگاه نماینده ولی‌فقیه در استان دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز، به دنبال وقایع هفته گذشته در مراسم جشنواره موسیقی غرب کشور و ماجرای رقص مختلط دختران و پسران بالغ و نوجوان در برابر یک مدیرکل و ۳ فرماندار، این بار فرماندار بوکان به عنوان فرد اصلی متولی مراسم، در پیامی به بیان دیدگاه‌های خود و نیز توهین به رسانه‌های منتشر کننده ماجرا پرداخته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

پس از آن‌که بیانیه این فرمانداری با عنوان دبیرخانه جشنواره بعد از اقامه خطبه‌های نماز جمعه ارومیه توسط نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی منتشر شد، این بار فرماندار بوکان به نمایندگی از ستاد برگزاری جشنواره موسیقی غرب کشور، در پیامی ضمن اشاره به اینکه بیانیه قبلی روابط عمومی این ارگان پیش از خطبه‌ها و تنها برای برخورد با رسانه‌های منتشر کننده اخبار بوده، بار دیگر به نحوی بر اصالت مسیر خود و نیز درستی اتفاقات رخ داده تاکید کرده است.

,

در این پیام که به طور کاملا مشخص و واضح با هدف حمله به رسانه‌ها و افراد منتقد به رقص مختلط در برابر مدیران نوشته شده، ۲ بار از عنوان «امام جمعه استان» و از لفظ «جناب دکتر قریشی» استفاده که به خوبی گویای واقعیت ماجرا و نگاه غیرواقعی فرماندار و اعضای ستاد برگزاری جشنواره به جایگاه «نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی» است.

,

اینکه در بیانیه رسمی یک ارگان دولتی از بکارگیری واژه‌های «نماینده ولی‌فقیه» و «حجت‌الاسلام و المسلمین» ممانعت شود و واژه نادرست «امام جمعه استان» به جای آن نشیند، امری است که نشان دهنده دید محدود نویسندگان این پیام و عدم آگاهی مسئولین مرتبط با جایگاه افراد است.

,

قطعا فرماندار و مسئولین مرتبط به خوبی می‌دانند که حجت‌الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی نه از جایگاه امامت جمعه ارومیه بلکه از مقام و جایگاه نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی و رئیس شورای فرهنگ عمومی استان به بیان این انتقادات پرداخته و استاندار را به‌عنوان فرد اجرایی استان خطاب قرار داده است.

,

به‌منظور روشن شدن موضوع برای فرماندار و کارکنان فرمانداری بوکان، ذکر این نکته لازم است که به کار بردن چنین واژه‌ای برای نماینده ولی‌فقیه در استان دقیقا به این مفهوم است که برای استاندار به‌عنوان فرد اول اجرایی و دولتی در استان از واژه «فرماندار آذربایجان‌غربی» استفاده کرد! و این یعنی تحقیر فرد برای کم‌اثر جلوه دادن مطالبات وی!

,

هرچند بیانیه قبلی فرمانداری بوکان نیز از نظر نوشتار و واژه‌گزینی دارای ایرادات و نگاه نادرست نویسندگان آن بود، ولی این بار که پیامی از سوی شخص فرماندار به‌عنوان مقام عالی دولت در سطح یک شهرستان صادر شده، قطعا چنین اقدامی که در خوش‌بینانه‌ترین حالت ممکن می‌توان نام «لجبازی» را بر آن نهاد، قابل قبول و پذیرش نیست.

,

متن کامل پیام فرماندار بوکان که هرچند به تازگی در سایت فرمانداری بوکان جای گرفته ولی به تاریخ یکشنبه ۱۲ اسفندماه و با ساعت نیمه شب درج شده، به شرح زیر است:

,

«در پی شبهات پیش آمده در آیین رونمایی از تندیس سومین جشنواره موسیقی کودکان غرب کشور لازم به تبیین است که بیانیه ستاد برگزاری جشنواره موسیقی استان‌های غرب کشور به تصریح و شفافیت تمام، گلایه از دوستان خرده‌گیر و درد‌ناآشنای فضای مجازی بود که در بازتاب فضای رونمایی مذکور به جای نقد منصفانه و خیرخواهانه راه تخریب شخصیت‌های حاضر در آن مجلس را در پیش گرفتند.

,

بیانیه‌ای که پنجشنبه و قبل از خطبه‌های نماز جمعه جناب دکتر قریشی امام جمعه معزز ارومیه تنظیم شده بود در واقع گلایه‌ای بود از این عزیزان فضای مجازی که قلم‌شان با بزرگنمایی و ایجاد تفرق در صفوف مرصوص ملت بزرگ ایران، دل‌هایی را مکدر و اذهانی را مشوش ساخت و چند صباحی راه را بر دلخوشی دشمن قسم خورده فریبکار گشود.

,

اما خرسندیم و مسرور از این که برخورد مشفقانه و ناصحانه و خیرخواهانه امام جمعه معزز و فرزانه استان جناب دکتر قریشی که سرشار از حکمت محمدی(ص) بود با تابش خورشیدوار خود هم نور محبت و دلسوزی و مکارم اخلاق را بر دل اعضای ستاد تاباند و هم در حین تذکرات لازم بار دیگر عیان ساخت که “ان الذکری تنفع المومنین”.

,

ما اعضای برگزاری جشنواره موسیقی کودکان سه استان غرب کشور، گوش جان می‌سپاریم به سخنان نغز برآمده از حسن نیت امام جمعه عزیزمان و به آن درود می‌فرستیم، درودی که از شمیم آن بوی اخلاص و هدایت به مشام گمگشتگان وادی ضلالت می‌رسد.

,

مستدام باد خیرخواهی مشفقانه افروخته تر باد شمع دینداری عالمانه منورتر باد نجم آسمان هدایت و اخوت.

,

فرماندار بوکان و اعضای ستاد برگزاری سومین جشنواره موسیقی کودکان استان‌های آذربایجان‌غربی، کرمانشاه و کردستان»

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه