اخبار داغ

مرگ ۱۱۴ شهروند سیستان و بلوچستان بر اثر سوختگی/بخاری های نفتی و دپوی سوخت مهمترین دلایل آتش سوزی در استان

مرگ ۱۱۴ شهروند سیستان و بلوچستان بر اثر سوختگی/بخاری های نفتی و دپوی سوخت مهمترین دلایل آتش سوزی در استان
همه ساله شاهد بروز آتش سوزی های تلخ و ناگواری در جای جای سیستان و بلوچستان هستیم که موجب بروز خسارات مالی و جانی جبران ناپذیری در این استان می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرهامون، عدم دسترسی به سیستم گازکشی شهری در سیستان و بلوچستان همه ساله موجب بروز مشکلات فراوانی برای ساکنین این استان پهناور می شود به گونه ای که همه روزه شاهد انتشار اخبار حوادثی چون آتش سوزی و گازگرفتگی در جای جای شهرها و روستاهای سیستان و بلوچستان هستیم.

در بسیاری از حوادث آتش سوزی سیستان و بلوچستان، عواملی چون استفاده از بخاری های غیراستاندارد نفتی، مشکلات ناشی از سیلندرهای گاز، ذخیره سازی نفت سفید در منازل و بسیاری دیگر از این گونه موارد موجب وقوع آتش سوزی و بروز سوختگی های شدید و مرگ شهروندان این استان می شود.

از ابتدای هفته جاری تاکنون چندین مورد آتش سوزی و سوختگی در سیستان و بلوچستان گزارش شده که موجب مرگ و یا سوختگی شدید شهروندان شده که در آخرین حادثه بر اثر بر اثر انفجار کپسول گاز مایع خانگی در روستای کی بند لهاباد شهرستان سرباز دو کودک خردسال بر اثر سوختگی شدید جان باختند و مادر این دو کودک هم به علت سوختگی زیاد به بیمارستان ایرانشهر اعزام شد.

مرگ 114شهروند سیستان و بلوچستان بر اثر سوختگی
در همین رابطه  رضا عبدی با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون 114 نفر در سیستان و بلوچستان بر اثر سوختگی جان خود را از دست داده اند، اظهار کرد: از این تعداد 58 نفر مرد و 56 نفر‌ زن بر اثرسوختگی جان خود را از دست داده و بسیاری دیگر نیز مجروح شده اند.

وی افزود: به طور کلی آمارهای سوختگی در سیستان و بلوچستان نسبت به سال گذشته با رشد 24درصدی روبه رو بوده است به گونه ای که از مجموع 92 نفر فوت شدگان سال قبل53 نفر زن و 39 نفر مرد بودند.

مدیرکل پزشکی قانونی سیستان و بلوچستان با اشاره به عوامل تاثیر گذار بر افزایش حوادث سوختگی در استان، بیان کرد: از جمله مهمترین عواملی که موجب بالارفتن درصد فوت ناشی از سوختگی در سیستان و بلوچستان شده، استفاده نامناسب شهروندان از وسایل گرمایشی نفتی و جابجایی غیراستاندارد سوخت در فصول سرد سال است.

وی با اشاره به اینکه با رعایت موارد ایمنی و دسترسی به سیستم گاز شهری میتواند موجب کاهش چشمگیر حوادث ناشی از سوختگی شود، گفت: استفاده از وسایل گرمازای استاندارد، توجه به نکات ایمنی، دور نگه داشتن مواد قابل احتراق از محل لوازم گرمایشی و داشتن کپسول آتش نشانی در منازل از جمله راه های مهم پیشگیری و کنترل در این زمینه است‌.
 
نبود گاز شهری مهمترین عامل حوادث در استان
یکی از حادثه دیدگان آتش سوزی سرباز در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون، با گلایه از عدم توجه دولت به مشکل گازکشی در سیستان و بلوچستان، اظهار کرد: اگر همه استان به سیستم گازکشی استاندارد مجهز بود دیگر شاهد بروز بسیاری از اینگونه حوادث نبودیم.

آسکانی افزود: متاسفانه مهمترین عامل آتش سوزی در استان، چراغ های نفتی و سیلندرهای گاز شهری است که اگر این دو عامل خطر حذف شود دیگر شاهد چنین حوادث تلخی در استان نخواهیم بود.

وی بیان کرد: حل مشکل گاز سیستان و بلوچستان نیازمند توجه کامل دولت و اقدامی جهادی است تا هرچه زودتر تمامی شهرها و روستاهای این استان از نعمت گاز شهری بهره مند شوند.
 
انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,
,
,
,
,
,
, مرگ 114شهروند سیستان و بلوچستان بر اثر سوختگی,
,
,
,
,
,
,
,
,
, نبود گاز شهری مهمترین عامل حوادث در استان,
, عصرهامون,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه