اخبار داغ

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی:

عدم پاسخ‌گویی وزارت خانه‌ها مصیبت روز کشور/ انحصار عده‌ای خاص در مورد کالاهای اساسی باید شکسته شود

عدم پاسخ‌گویی وزارت خانه‌ها مصیبت روز کشور/ انحصار عده‌ای خاص در مورد کالاهای اساسی باید شکسته شود
نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در حال حاضر در بخش گوشت مافیای بزرگی داریم و حتی مافیا رشوه می‌دهند تا از افغانستان، پاکستان و هند گوشت وارد نشود و این به خاطر انحصار ایجادشده در این زمینه است. این انحصارها باید شکسته شود و دولت اجازه ندهد که انحصار به وجود بیاید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی در خصوص وضعیت بازار کالاهای اساسی و نقش دولت در آن در گفتگو با دیار آفتاب؛ ضمن اشاره به اینکه اگر دولت چند اقدام را انجام دهد قطعاً می‌تواند قیمت‌ها را کنترل کند، گفت: مجلس نیز درزمینهٔ کالاهای اساسی مصوب کرد که ۱۴ میلیارد دلار با ارز ۴۲۰۰ تومانی به ۲۵ کالای اساسی اختصاص یابد که این پول کمی نیست و به نظر می‌رسد دولت باید بر این اساس چند اقدام را انجام دهد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

سلیمی افزود: اقدام اولی که دولت باید در این زمینه انجام دهد این است که این ارز را به کسانی بدهد که اهلیت داشته باشند. متأسفانه دیده شد که در سال جاری دلار آقای جهانگیری به کسانی داده شد که اهلیت لازم را نداشتند و مشخص نشد که آیا کالا را وارد کشور کردند یا نکردند؟ اگر وارد کردند کجا توزیع شد؟ و اگر درست توزیع شد چرا قیمت اجناس به نحو چشم‌گیری افزایش پیدا کرد؟

,

حاشیه سود ۲۰۰ هزارمیلیاردی برای عده‌ای خاص!!

, حاشیه سود ۲۰۰ هزارمیلیاردی برای عده‌ای خاص!!,

وی ضمن اشاره به افزایش چشم‌گیر قیمت کالاهای اساسی بیان کرد: این افزایش قیمت‌ها نشان می‌دهد که بخشی از دلار ۴۲۰۰ که در سال ۹۷، ۲۲ میلیارد دلار بوده، به کسانی داده‌شده است که اهلیت نداشتند و یک حاشیه سود نزدیک ۲۰۰ هزار میلیارد تومانی برای یک عده خاص فراهم شد و این اتفاقات نشان از این دارد که باید دلار را به کسانی بدهیم که اهلیت داشته باشند.

,

در شبکه توزیع با مشکلات روبه‌رو هستیم

, در شبکه توزیع با مشکلات روبه‌رو هستیم,

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: نکته دومی که دولت باید رعایت کند اصلاح شبکه توزیع است. دولت شبکه توزیع خودش را باید به‌اصطلاح چابک، فعال و پویا نگه دارد و لازم نیست خود دولت شبکه توزیع ایجاد کند ولی به‌هرحال ساختار توزیعی را باید دولت فراهم و در موردش سیاست‌گذاری کند و سرمایه‌گذاری‌ها را به این سمت سوق دهد.

,

وی ادامه داد: متأسفانه در این شبکه توزیع هم امروز با مشکلات و  اماواگر مواجه هستیم که اگر دولت بتواند این شبکه توزیع را به هر نحو فعال و پویا نگه دارد قطعاً تأثیرگذار خواهد بود.

,

سلیمی تقویت رصد ارزی توسط دولت را دیگر لازمه تنظیم بازار دانست و تصریح کرد: دولت باید مراقبت کند ارزی که به افراد داده می‌شود حتماً در مقابلش کالا وارد کشور شود اما واردات کالا با ارز ۴۲۰۰ تومانی و صادرات همین کالا به خارج از کشور که گاهی از اوقات اتفاق می‌افتد خیلی خطرناک است. یعنی آقایان چند قبضه می‌خورند و این را باید دولت مراقبت کند و از این اتفاق جلوگیری شود.

,

دولت با زندگی مردم شوخی نکند!

, دولت با زندگی مردم شوخی نکند!,

وی تشریح کرد: نکته چهارم در رابطه با ارز ۴۲۰۰ تومانی این است که دولت باید بداند که این ۲۵ قلم کالای اساسی زندگی مردم است و با زندگی مردم شوخی نکند و قصه را جدی بگیرد و به‌موقع ثبت سفارش کند، به‌موقع کالا وارد و با مافیا برخورد کند.

,

انحصار عده‌ای خاص در مورد کالاهای اساسی باید شکسته شود

,

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در حال حاضر در بخش گوشت مافیای بزرگی داریم و حتی مافیا رشوه می‌دهند تا از افغانستان، پاکستان و هند گوشت وارد نشود و این به خاطر انحصار ایجادشده در این زمینه است. این انحصارها باید شکسته شود و دولت اجازه ندهد که انحصار به وجود بیاید.

,

وی ضمن تأکید بر اینکه انحصار فساد آور است و موجب می‌شود که عده‌ای مانند زالو خون مردم را بمکند ادامه داد: دولت در بخش‌های دیگر مانند روغن و شکر نیز از ایجاد انحصار جلوگیری کند. امروز مثلاً سلطان موز داریم، سلطان گوشت داریم این چه بساطی است در کشور ما؟ چرا باید یک عده خاص انحصار بازار کالاهای خاصی را داشته باشند، اگر دولت انحصار را بشکند قطعاً می‌تواند موفق باشد.

,

عدم پاسخ‌گویی وزارت خانه‌ها مصیبت روز کشور

, عدم پاسخ‌گویی وزارت خانه‌ها مصیبت روز کشور,

سلیمی اظهار کرد: وقتی‌که در بازار تنش ایجاد می‌شود باید سازمان‌ها و وزارتخانه‌هایی که مسئولیت دارند در مقابل اتفاقات رخ‌داده پاسخ‌گو باشند. متأسفانه وزارت خانه‌های خاص پاسخ گوی رفتارهای خودشان نیستند و امروز این‌یکی از مصیبت‌هایی است که در کشور ما با آن مواجه هستیم .

,

وی افزود: مسئول یا وزیر به نحوی سخنرانی و صحبت می‌کنند که گویا نماینده مجلس هستند. از جملاتی مانند باید بشود، استفاده می‌کنند گویا این‌ها فراموش کردند که مسئولیتشان اجراست و نماینده مجلس نیستند.

,

برخورد با شاه‌مهره‌ها، انتظار و توقع از مدیر جدید قوه قضاییه

, برخورد با شاه‌مهره‌ها، انتظار و توقع از مدیر جدید قوه قضاییه,

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی ضمن بیان اینکه مسئولین باید در مقابل اخلال پاسخ‌گو باشند خاطرنشان کرد: قوه قضاییه هم باید در اینجا ورود پیدا کند. قوه قضاییه در این زمینه می‌تواند نقش فوق‌العاده‌ای را اجرا کند و باید در مقابل ارز پاشی‌ای که در سال ۹۷ صورت گرفت و چوب حراج به بیت‌المال زده شد، که بنا بر تأکید رهبری که به سراغ آمرین بروید، قوه قضاییه باید به سراغ مهره‌های اصلی برود و باید پرسید چرا به سراغ مهره‌های دست چندم می‌رود؟ چه کسی دستور داد ارز ۴۲۰۰ تومانی در سال ۹۷ این شکل این بلا سرش بیاید و به دست عده‌ای خاص برسد. این را باید ورود پیدا کند و نگران هم نباشد و انتظار و توقع و امید داریم که مدیر جدید قوه قضاییه با این افراد و مهره‌های اصلی و شاه‌مهره‌ها برخورد کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه