اخبار داغ

عملکرد 40 ساله؛ از قوه قضائیه تا آستان قدس رضوی:

همه چیز در ارتباط با سید ابراهیم رئیسی

همه چیز در ارتباط با سید ابراهیم رئیسی
بهترین راه برای شناخت مدیران کلان کشور بررسی سابقه فعالیت‌ آن‌ها در دوران مسئولیت محوله است که رئیس قوه قضائیه از این قائده مستثنی نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به‌نقل از شبکه خبری تهران نیوز ؛ قوه قضائیه، یکی از ارکان اصلی نظام به شمار می‌رود و حکم بازوی دو قوا را بر عهده دارد. عملکرد این قوه نه تنها بر فعالیت قوای دیگر تاثیر دارد بلکه حکم امنیت و آسایش مردم در دست این قوه است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران نیوز, شبکه خبری تهران نیوز,

تا کنون ۶ نفر  بر صندلی ریاست قوه قضائیه تکه زدند که برخی از آن‌ها با عنوان رئیس دیوان عالی کشور این منصب را برعهده داشتند. رئیس قوه قضائیه توسط رئیس کل قوا به مدت پنج سال انتخاب  می‌شود که این مدت می‌تواند تمدیدی شود.

,

آیت الله لاریجانی آخرین رئیس قوه قضائیه بود که ۱۰ سال با حکم رهبر انقلاب بر صندلی این قوه تکه زده بود. به تازگی حجت الاسلام رئیسی تولیت آستان قدس رضوی به عنوان رئیس این قوه معرفی شده است اما هنوز حکم آن توسط رهبر انقلاب صادر نشده است.

,

 

,

سید ابراهیم رئیسی کیست؟

, سید ابراهیم رئیسی کیست؟,

طبق نوشته برخی از سایت‌ها سید ابراهیم رئیسی در سال ۱۳۳۹ در محله نوغان مشهد به دنیا آمد، او تحصیلات خود را در حوزه پیش اساتید بزرگی همچنون، علی مشکینی، حسین نوری همدانی، محمد فاضل لنکرانی، ابوالقاسم خزعلی ، فاضل هرندی و جمعی دیگر از بزرگان سپری کرد.

,

, ,

وی فعالیت قضائی خود را از سال ۵۹ با دادیاری در کرج آغاز کرد. او به دلیل عملکرد خوبی که داشت به سرعت به دادستانی کرج و سپس همدان منصوب شد. در سال ۶۴ «معاونت گروهکی»، برخورد با گروه‌های سیاسی زندان را برعهده گرفت و سه سال بعد از آن با حکم امام خمینی(ره) مامور رسیدگی مشکلات قضائی در چند استان کشور شد.

,

اما این تازه شروع فعالیت‌های ابراهیم رئیسی به شما می‌رفت، از سال ۶۸ تا ۷۳ دادستان تهران شد تا به پرونده‌های قضائی این استان رسیدگی کند اما بعد از آن به دلیل اهمیت بازرسی کل کشور در آن زمان با حکم رئیس وقت قوه قضائیه به ریاست بازررسی کل کشور منصوب شد.

,

دادستانی کل کشور، معاون قوه قضائیه و دادستان ویژه روحانیت از دیگر فعالیت‌ها و مسئولیت‌های قضائیه این فرد است. اما بعد از ان با حکم رهبر انقلاب به تولیت آستان مقدس رضوی منصوب و در این رشته فعالیت خود را آغاز کرد.

,

 

,

برخورد با سران فتنه

, برخورد با سران فتنه,

یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های آقای رئیسی برخورد قاطع با سران فتنه بود که بدون هیچ گونه کاستی و مد نظر گرفتن پست و مقام آن‌ها در کشور بود. در تمام مراحل قضائی با حکم قاطع با متخلفان و مفسدان کشور برخورد کرد.

,

, ,

وی را شاید بتوان تنها رئیس قوه قضائیه دانست که دارای سوابق قضائی در این دستگاه بود. او بیشترین دوران زندگی خود را در دستگاه‌ قضا گذرانده  و همیشه به عنوان مسئولیت رده بالای این دستگاه عمل کرده است.

,

یکی دیگر از پروندهای مهم برخورد قاطع با مفسدان کشوری بود که می‌توان به دادگاه کرباسچی شهردار وقت تهران اشاره کرد.

,

یکی از اقداماتی که در سال‌های اخیر نسبت به ابراهیم رئیسی و افراد نظیر شهید بهشتی، شهید سید اسدالله لاجوردی و بزرگان دیگر وارد شد جابه جا کردن جای شهید و جلاد است.

,

اقدامات سال ۶۰ تا ۶۷ برای بسیاری از جوانان و نسل امروزی ناآشنا است. ترروهای پی در پی، ایجاد رعب و وحشت در بین مردم، اقدامات وحشیانه در وسط خیابان، تجاوزهای گروهی به بانوان، انجام عملیات خرابکارانه مانند فروغ جاویدان و غیره از جمله فعالیت گروهای منافق مانند مجاهیدن بود.

,

بعد از دستگیر این افراد و کشته شدن  تعداد از مسئولان عالی رتبه کشور و مردم بی گناه، طبق حکم دستگاه قضا اعدام شدند. این درحالی است که حرکت بسیار خزنده‌ای در این سال‌ها راه افتاد که از ناآگاهی نسل جوان نسبت به اقدامات دهه ۶۰ به دنبال تغییر دادن جای جلاو شهید بودند.

,

 

,

هجمه به رئیسی

, هجمه به رئیسی,

در سال های اخیر عده ای به عمد تلاش دارند با شبهه وارد کردن و وارونه نمایی، اتفاقات سال ۶۰ و ۶۷ را به گونه‌ای نشان دهند تا برای نسل جوان اینگونه القا شود که تیم های ترور مجاهدین و افرادی که در عملیات فروغ جاویدان حضور داشتند و بعدها دستگیر و اعدام شدند انسان‌های مظلوم و بیگناهی بودند و افراد عضو در دادستانی انسان‌های جلاد و خون خواری بودن که بی دلیل اعدام می‌کردند و از این اعدام کردن هم لذت می بردند.

,

در راس تمامی افرادی هم که در سال های اخیر مورد تخریب و تهمت قرار گرفته‌اند شهید سید اسدالله لاجوردی بوده است و نمونه اخیرش هم به دلیلی سیاسی کاری و تخریب ابراهیم رئیسی مورد هجمه قرار گرفت و وی را باعث اعدام های عده‍ای جوان بی گناه معرفی کردند! (آن هم در شرایطی که مسئولین شورای عالی قضایی در دهه ۶۰ افرادی همانند حضرات آیات موسوی اردبیلی، موسوی خوئینی ها ،موسوی تبریزی و موسوی بجنوردی بودند که آن روزهای از اعضای جناح چپ خط امامی بودند که این روزها ما آنها را به نام اصلاح طلبان سینه چاک می شناسیم.)

,

 

,

تولیت آستان قدس بعد از رئیسی

, تولیت آستان قدس بعد از رئیسی,

, ,

 

,

در ۱۷ اسفند ماه سال ۹۴ طی حکمی از سوی مقام معظم رهبری حجت السلام سید ابراهیم رئیسی به تولیت آستان قدس رضوی منصوب شد.  در قسمتی از این آمده بود خدمت به زائران آن بارگاه مقدس بویژه ضعفاء و نیازمندان را از رؤس برنامه‌های خود قرار دهید.

,

همچنین رهبر انقلاب در این حکم به  خدمت به مجاوران و بویژه مستمندان و مستضعفان وظیفه‌ی دیگری است که شایسته است به آن اهتمام ورزید.

,

در این حکم مقام معظم رهبری بر ظرفیت فرهنگی آستان قدس و ظرفیت فرهنگی عظیمی آستان قدس رضوی اشاره کردند. علاوه بر آن حفاظت از موقوفات و بهره‌گیری بهینه از آن در مصارف خود که متولی فقید بدان اهتمامی ویژه داشتند و بویژه بهره‌مند ساختن تهیدستان نقاطی از کشور که آن موقوفات در آن قرار دارند، بر حسب گنجایش وقفنامه‌ها نیز وظیفه‌ی بزرگ دیگری است.

,

در توصیه‌های مقام معظم رهبری در این حکم آده بود: سامان بخشیدن به بنگاههای اقتصادی و خدماتی آستان قدس رضوی و انضباط قانونی آنها نیز باید همواره مد نظر بوده از آن غفلت نشود.

,

 

,

۳۰ میلیون زائر در سال

, ۳۰ میلیون زائر در سال,

از زمان انتصاب حجت الاسلام والمسلیمین سید ابراهیم رئیسی به تولیت آستان قدس تا امروز ۳ سال گذشته است، و باید دید در این مدت زمان کوتاه و با توجه به امکانات آستان چقدر ایشان توانسته به اهداف خواسته شد از سوی مقام معظم رهبری برسد.

,

بنا به آمار منتشر شده هر ساله حدود ۳۰ میلیون زائر برای زیارت حرم امام رضا(ع) از ایران و سراسر دنیا به مشهد مقدس می‌آیند. علاوه بر این آستان دارای فعالیت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی متعددی با نام رضوی می‌باشد که سبب اشتغال‌زایی طیف زیادی از جوانان شده است.

,

در سال ۹۵  از سوی دولت و طیف اصلاح طلب بیان شد که کارخانجات آستان قدس رضوی معالیات پرداخت نمی‌کنند این درحالی بود که آستان بر مبنای استفتایی که تولیت فقید از محضر امام(ره) کرده بودند، آستان قدس در طی ۳۰ و چند سال گذشته از پرداخت مالیات معاف بود که بعد از  سال ۹۵ مالیات آستان همانند سایر بنگاه‌های اقتصادی پرداخت شد.

,

علاوه بر توسعه واحدهای تولید منصوب به آستان قدس، این مجموعه بزرگ معنوی به ساخت بزرگراه‌ها، ایجاد مسکن برای زوج‌های جوان، ساخت مسکن برای نیازمندان، ایجاد اشتغال‌زایی در مناطق محروم، توسعه کارهای و فعالیت‌های پژوهشی، جلوگیری از ورشکستیگی برخی از کارخانجات بخش خصوصی و غیره از دیگر اقدامات آستان قدس رضوی بود.

,

 

,

۱۰ هزار فرصت شغلی توسط آستان قدس

, ۱۰ هزار فرصت شغلی توسط آستان قدس,

سابقاً نظارت و شفافیت بر عملکرد مالی آستان قدس توسط متولیان داخلی صورت می‌گرفت اما یکی از اقداماتی که در اوایل سال ۹۵ صورت گرفت اجازه ورد بازرسی کشور به شفافیت مالی این مجموعه بزرگ معنی شد.

,

ایجاد ۱۰ هزار فرصت شغلی یکی از اقدامات آستان قدس است که با توجه به شرایط فعلی کشور جزو دستاوردهای بزرگ در عرصه اقتصاد می‌باشد.طرح اجرای توانمندسازی نیازمندان از دیگر فعالیت‌های بود که توسط آستان قدس در طول این سه سال صورت گرفت.

,

در طول سه سال تمام شرکت‌های آستان توانسته به سود دهی برسند درحالی که قبل از سال ۹۵ تعدادی از شرکت‌ها و واحدهای تولید به سمت زیان‌دهی پیش می‌رفتند.

,

 

,

نگذاشتیم شرکت‌های زیان دهم تعطیل بشوند

, نگذاشتیم شرکت‌های زیان دهم تعطیل بشوند,

حجت السلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس می‌گوید: در سال ۹۵ تمام مجامع عمومی شرکت‌های آستان قدس رضوی برگزار و مشخص شد که اکثر این شرکت‌ها زیان‌ده هستند، فقط شش شرکت سودده بودند و ما باتوجه به وجود مشکلات در حوزه تولید، نگذاشتیم این شرکت‌ها تعطیل شوند و بحران مسایل کارگری به وجود بیاید.

,

وی با اشاره به این مطلب که برخی از سهام آستان قدس در تعدادی از مراکز تجاری را واگذار کردیم، ادامه داد: برخی شرکت‌هایی که موقوفه نیستند را می‌توان واگذار کرد که البته برخی از آنها، مانند مشهدمال را واگذار و سرمایه آن را صرف پروژه ساخت بزرگراه کردیم.

,

 

,

ساخت دارو در آستان قدس رضوی

, ساخت دارو در آستان قدس رضوی,

, ,

با توجه به اینکه دانش پزشکی ایران و همچنین داروسازی آن جزو کشورهای مطرح دنیا به شمار می‌آید اما با این حال یکی از عمده کشورهای وارد کننده دارو هستیم. داروهای خاصی که وارد ایران می‌شوند با قیمت بسیار بالای توسط مافیای دارو در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

,

از اقدامات بسیار نادر آستان قدس راه اندازی شرکت داروسازی بود که در  آن با توجه به دانش جوانان داخلی و بهره‌گیری از دانشگاهیان کشور توانستند داروهای بیماران خاص را که با چندین برابر قیمت وارد کشور می‌شد تولید کنند.

,

به عنوان مثال یکی از داروهای گران قیمت و کم یاب داروهای بیماران هموفیلی است که  آستان قدس رضوی توانسته داروی ۴۵ درصد از بیماران هموفیلی کشور را تأمین کند  که گفته شده در آینده نزدیک می‌تواند صد در صد نیاز بیماران هموفیلی کشور را نیز تأمین کند.

,

قابل توجه است که با وجود تمام اقدامات آستان، دولت حاضر به همکاری با این مجموعه بزرگ نیست. به‌عنوان مثال وزارت بهداشت و درمان حاضر به همکاری برای برطرف کردن کمبود تخت بیمارستانی در مشهد نشده است در حالی که آستان این مسئولیت را برعهده گرفته بود.

,

بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد که استان مقدس رضوی نه تنها در مراکز شهرها بلکه در دورافتاده‌ترین مناطق کشور علاوه بر اقدامات خیرخواهانه و ساخت و ساز، در حال ایجاد اشتغال برای عموم مردم است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه