اخبار داغ

زوایایی جدید از بی احترامی مدیران به معارف اسلامی؛

وقتی «رقص مختلط» مقدم بر «آزمون مفاهیم قرآن» می‌شود/ اثبات دوباره غربت قرآن نزد مدیران

وقتی «رقص مختلط» مقدم بر «آزمون مفاهیم قرآن» می‌شود/ اثبات دوباره غربت قرآن نزد مدیران
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی به همراه 3 تن از فرمانداران در حالی با حضور در جشنواره موسیقی شمالغرب کشور نظاره‌گر رقص مختلط دختران و پسران نوجوان و بالغ بودند که همزمان با این مراسم، آزمون مفاهیم قرآن توسط اداره اوقاف و امور خیریه بوکان برگزار می‌شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از اروم‌نیوز، پنجشنبه هفته گذشته در بوکان و در جریان اختتامیه جشنواره موسیقی شمالغرب کشور، 4 تن از مدیران ارشد استانی و شهرستانی نظاره‌گر رقص مختلط دختران و پسرانی بودند که تعدادی از آن‌ها در سن نوجوانی و بالغ بودند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم‌نیوز,

این ماجرا که با حضور مدیرکل فرهنگی و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی و نیز فرمانداران بوکان، شاهین‌دژ و مهاباد رخ داد، پس از انتشار رسانه‌ای در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های مختلف، توسط نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی به خطبه نماز جمعه مرکز استان نیز راه یافته و انتقادات وی را موجب شد.

,

پس از سخنان حجت‌الاسلام و المسلمین قریشی در خطبه‌های نماز جمعه ارومیه، عصر همان روز، روابط عمومی فرمانداری بوکان که خود مسئولیت دبیرخانه جشنواره را نیز بر عهده داشت و به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین عوامل چنین اتفاقی به شمار می‌آید، با صدور بیانیه‌ای این‌گونه ادعا کرد که برگزاری مراسم رقص در اثنای جشنواره موسیقی در ادامه مسیر شهدا و نیز در لبیک به فرمان رهبر انقلاب مبنی بر مقابله با تهاجم فرهنگی انجام شده است!

,

این در حالی بود که ظهر روز شنبه یعنی فردای ایراد خطبه‌ها توسط نماینده ولی‌فقیه در استان، روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی با ارسال متنی کوتاه، بدون هیچ عذرخواهی یا ابراز ندامت از حضور مدیرکل در مراسم رقص مختلط، چنین مدعی شد که این حضور بدون اطلاع از ریز برنامه بوده و از این پس برای جلوگیری از ناراحتی علما دقت بیشتری در حضور مدیرکل در برنامه‌ها انجام خواهد شد!

,

هرچند بخش اصلی سخنان نماینده ولی‌فقیه در استان خطاب به استاندار به‌عنوان مقام ارشاد اجرایی بود، اما تا امروز و با وجود گذشت یک هفته از ماجرا همچنان شاهد سکوت «محمدمهدی شهریاری» هستیم.

,

با توجه به این سکوت و نیز با نگاهی به بیانیه و نامه صادر شده از سوی 2 مسئول حاضر در مراسم رقص مختلط، این بار نگاهی متمایز و متفاوت به ماجرا داریم.

,

صبح روز پنجشنبه یعنی همزمان با برگزاری مراسم اختتامیه جشنواره موسیقی و مشاهده صحنه‌های رقص مختلط توسط مدیرکل و فرمانداران، آزمون سراسری مفاهیم قرآن کریم توسط اداره اوقاف و امور خیریه بوکان برگزار می‌شد.

,

جدای از اینکه سازمان اوقاف و امور خیریه یکی از زیرمجموعه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده و این آزمون نیز با مشارکت معاونت امور قرآنی وزارت برگزار می‌شد، عدم حضور هیچ‌کدام از مسئولین شهرستانی و البته مدیرکل ارشاد اسلامی در جریان آزمون جای تعجب دارد.

,

بر اساس گفته‌های رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی، شهرستان بوکان در آزمون مفاهیم سال‌جاری پس از ارومیه رتبه دوم از نظر حضور متسابقین را به خود اختصاص داده بود و همین موضوع می‌توانست بهانه‌ای برای حضور مسئولین در سطح شهرستانی و استانی باشد تا به این ترتیب زمینه ترغیب اقشار مختلف به ویژه جوانان به سوی کلاس‌ها و برنامه‌های قرآنی نیز فراهم شود.

,

اما اینکه مدیر استانی مرتبط با موضوعات فرهنگی و قرآنی به جای بازدید حتی کوتاه در چنین آزمونی که جزو برنامه‌های تعریف شده اداره کل خود و نیز ابلاغیه یکی از سازمان‌های زیرمجموعه وزارت متبوعش محسوب می‌شود، در مراسم رقص مختط حضور یابد و در روابط عمومی دستگاهش نیز در توجیه دلایل این حضور، رسانه‌های پرداخت کننده به موضوع را کم آگاه، جوگیر و تهییج کننده عالم و آدم معرفی کند، موضوع را بیش از پیش غیرقابل قبول و باور می‌کند.

,

حال با گذشت 8 روز از ماجرا و عدم پذیرش مسئولیت ماجرای رقص مختلط از جانب هیچ‌کدام از مسئولین و دستگاه‌های مرتبط و دخیل در برگزاری جشنواره موسیقی، انتظار برای صدور حکم «توبیخ» یا «عزل» این مدیران حاضر در مراسم رقص مختلط دختران و پسران از سوی استاندار آذربایجان‌غربی همچنان پابرجاست و باید دید که آیا شهریاری در این زمینه اقدامی که مورد انتظار نماینده ولی‌فقیه در استان بوده را اجرایی خواهد کرد؟

,

اگر علاوه بر اقدام غیرقابل قبول و نادرست مدیران که به تماشای رقص مختلط نشسته‌اند، بی توجهی به ساخت قرآن کریم و عدم حضور در مراسم قرآنیِ همزمان با این مراسم را هم اضافه کنیم قطعا باید دخالت و ورود مستقیم استاندار به عنوان شخص اول دولت و مدیر ارشد اجرایی را شاهد باشیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه