اخبار داغ

ورود سامانه بارشی به لرستان/ اختلال در تردد جاده ای و لغزندگی سطح جاده ها

ورود سامانه بارشی به لرستان/ اختلال در تردد جاده ای و لغزندگی سطح جاده ها
مدیرکل هواشناسی لرستان گفت: از جمعه صبح با نفوذ موجی با قدرت متوسط به غرب کشور و استان بارش باران و برف آغاز می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سفیرافلاک محمدناصر هاشمی صبح امروز در جمع خبرنگاران از ورود سامانه بارشی به استان لرستان خبرداد و گفت: بر اساس آخرین نقشه های پیش یابی، از اواخر وقت امروز پنجشنبه شاهد ورود سامانه بارشی به جو منطقه خواهیم بود که بتدریج  و به تناوب  تا ‏ساعات اولیه روز شنبه  به فعالیت خود ادامه خواهد داد.  

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک,

 

,

وی با بیان این که طی این مدت علاوه بر کاهش دمای روزانه برای روز جمعه، بارش باران، گاهی ‏وزش باد قابل ملاحظه تا نسبتاً شدید، برای مناطق سردسیر و کوهستانی (شمال و شرق)، گردنه ها و ارتفاعات مناطق معتدل بارش برف و در مناطق گرمسیری ‏گاهی با رعد و برق پیش بینی می شود،گفت:شدت بارش ها در برخی نواحی سبب آبگرفتگی معابرعمومی و نیز اختلال در تردد جاده ای و لغزندگی سطح جاده ها می شود از این رو توصیه می شود جهت جلوگیری از خسارات احتمالی تمهیدات لازم بکار گرفته شود‎.‌‏ ‏ 

,

 

,

,

مدیرکل هواشناسی لرستان با اشاره به این که از جمعه صبح با نفوذ موجی با قدرت متوسط به غرب کشور و استان بارش باران و برف آغاز خواهد شد، اظهارداشت: از صبح و به خصوص عصر با آغاز فعالیت موج بتدریج از شهرستان های نورآباد، الشتر، کوهدشت، خرم آباد، پلدختر، سراب دوره و رومشکان بارش باران و در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف آغاز شده و دامنه بارندگی ها به سمت شهرستان های بروجرد، دورود، ازنا و الیگودرز کشیده و سبب باران و برف می شود.

,

 

,

به گفته هاشمی میزان ریزش ها در خرم آباد، کوهدشت، نورآباد، الشتر، سراب دوره، رومشکان، پلدختر، سپیددشت، شول آباد، دورود و بروجرد بین 8 تا 20 و در ازنا و الیگودرز بین 4 تا 10 میلیمتر برآورد می شود.

,

 

,

وی افزود: بارش ها در شهرستان های نورآباد، الیگودرز، ازنا، بیرانشهر، زاغه، فیروزآباد، الشتر، اشترینان، شول آباد و بروجرد در بعضی ساعات به شکل برف ظاهر می شود.

,

 

,

مدیرکل هواشناسی لرستان با بیان این که با تشکیل توده های تندری وقوع رگبار و رعدوبرق نیز مورد انتظار است،گفت: میزان بارش برف در ارتفاعات اشترانکوه، قالی کوه، گرین، سفید کوه و هشتاد پهلو بین 15 تا 35 سانتی متر می رسد.

,

 

,

هاشمی با اشاره به کاهش 4تا 7درجه ای دما در روز جمعه گفت: این موج به تناوب تا اواخر روز جمعه فعال بوده و بتدریج از جو استان خارج می شود وقوع وزش باد های نسبتا شدید نیز در برخی مناطق به خصوص شمال و شرق استان دور از ذهن نیست.

,

 

,

به گفته وی با خروج سامانه بارشی، برای روزهای شنبه و یکشنبه نیز کاهش دماهای کمینه را پیش رو خواهیم داشت که در اغلب نقاط به ویژه مناطق سردسیر شمال و ‏شرق سبب بروز پدیده یخبندان خواهد شد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه