اخبار داغ

افزایش بازار ماشین آلات صنعتی دست دوم

افزایش بازار ماشین آلات صنعتی دست دوم
بازار ماشین آلات دست دوم همیشه در کشورها و صنایع مختلف وجود داشته و بسته به شرایط اقتصادی و تولیدی فراز و نشیبهایی را در طول زمان تجربه میکند. این بازار در حال حاضر در کشور ما بسیار مورد توجه است و صنایع مختلف علاقه بسیاری دارند تا تجهیزات مختلف مورد نیاز خود را از این بازار تامین کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ گفتگویی با آقای مهندس علی طهرانی دانش آموخته دانشگاه صنعتی شریف و یکی از کارشناسان فنی ماشین آلات صنعتی در حوزه صنایع غذایی که سالها به عنوان مشاور  تامین و تجهیز کارخانجات صنایع غذایی فعالیت داشتند انجام دادیم و نظر ایشان را در مورد دلایل افزایش حجم بازار دست دوم پرسیدیم .ایشان همچنین به منظور مدیریت بازار ماشین آلات و تجهیزات صنایع غذایی یک پلتفرم صنعتی آنلاین به نام تامین آنلاین را طراحی و پیاده سازی کردند که به مانند یک نمایشگاه آنلاین برای تامین کنندگان و صنعتگران  این حوزه عمل می کنند و فعالان این صنعت می توانند از این بازار رو به رشد به شکل دیجیتال و مدرن بهره ببرند و از مزایای تکنولوژیک آن استفاده کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تامین آنلاین,

ایشان در پاسخ به این سئوال که چرا بازار ماشین آلات دست دوم صنایع غذایی در حال افزایش است اعلام کردند. دلایلی مختلفی برای بالارفتن جذابیت این بازار و رشد آن وجود دارد .یکی از مهمترین دلایل آن وابستگی صنعت ماشین سازی ایران به اقلام و قطعات خارجی است . بالا رفتن قیمت ارز و بوجود آمدن تحریمها و قوانین داخلی برای واردات کالا ، کار را برای صنعتگران و تولیدکنندگان داخلی سخت تر از قبل کرده و هزینه های نهایی و زمان تحویل محصولات را به شدت بالا برده است . این در حالی است که خرید و تهیه تجهیزات دست دوم خارجی و داخلی از نظر قیمت به صرفه تر و نقدتر خواهد بود.

,

همچنین تعطیلی واحدهای تولیدی بسیاری در این صنعت باعث شده تا حجم زیادی از ماشین آلات خارجی و داخلی دست دوم آماده عرضه در بازار تامین و تجهیز کارخانجات باشند که فروشندگان آن به دلیل ورشکستگی و یا عدم موفقیت در بازار خود حاضر هستند به کمترین قیمت و سریعترین حالت ماشین آلات موجود خود را نقد کنند.

,

از طرف دیگر نرخ ارز و کاهش ارزش ریال باعث شده تا صادارت ماشین آلات و تجهیزات داخلی کشور نیز رونق پیدا کند . نکته جالب توجه اینکه این رونق اقتصادی بیشتر از اینکه برای ماشین آلات و تجهیزات نو باشد ، بیشتر محصولات و تجهیزات کارکرده می باشد و کشورهای اطراف بویژه عراق و افغانستان تبدیل به یک بازار بزرگ برای ماشین آلات خارجی و داخلی دست دوم داخل کشور شده اند .البته بعضا پیش می آید که ماشین آلات خارجی مورد خرید و فروش در این بازار دست سوم ،چهارم و پنجم هستند و بیش از 20 الی 30 سال از عمر آنها گذشته است.

,

 

,

رشد بازار ماشین آلات دست دوم باعث تقویت بازار جانبی تعمیرات و قطعات یدکی شده است و دلالان و واسطه گران زیادی در حال ورود به این بازار هستند.حجم زیادی از این بازار وارادتی است و حجم قطعات داخلی در آن زیاد نیست ولی خوشبختانه شرکتهای مهندسی و صنعتی در مسیر مهندسی معکوس قطعات و ساخت داخلی مشابه قطعات داخلی هستند هرچند کیفیت و هزینه های تمام شده تولید قطعات یدکی در مقایسه حتی با نمونه چینی هم قابل رقابت نیست ولی در صورت حمایت بخش تولیدی و صنعتی از این بخش می تواند به کیقیت مطلوب و رقابتی با هزینه و قیمت متناسب دست پیدا کند علاوه بر آن بخش قابل توجه این رویکرد توسعه تکنولوژیک تولید داخلی است که باعث بهبود ریزساختهای صنایع تولیدی و تبدیلی در کشور میشود.

,

لینک تامین آنلاین www.taminonline.com

, www.taminonline.com,

انتهای پیام/

,

 

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه