اخبار داغ

آیت الله جمی چه کسی است؛

نماد مقاومت دفاع مقدس در آبادان و غربتی که امروز در تنگستان دارد

نماد مقاومت دفاع مقدس در آبادان و غربتی که امروز در تنگستان دارد
مرحوم آیت الله جمی امام جمعه سابق آبادان که زادگاهش شهر اهرم است شخصیت والای مذهبی و علمی داشت که در اهرم غریب مانده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سپاس، مرحوم آیت الله جمی امام جمعه سابق آبادان که زادگاهش شهر اهرم است شخصیت والای مذهبی و علمی داشت که در اهرم غریب مانده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس,

نماد مقاومت و ایستادگی در دوران دفاع مقدس و در شهر آبادان کسی نیست جز آیت الله جمی که همه ساله مورد توجه مردم ولایت مدار آبادان قرار می گیرد این در حالی است که با توجه به شخصیت والای علمی و معنوی این عالم فرهیخته هنوز که هنوز است در زادگاه خود مورد توجه کافی قرار نگرفته و به جرات می توان گفت که غریب واقع شده است.

,

نتیجه تصویری برای آیت الله جمی

, نتیجه تصویری برای آیت الله جمی,

آیت الله جمی در سال 1327 خورشیدی از اهرم به آبادان مسافرت کرد و با روحانی مبارز شیخ عبدالرسول قائمی موسس حوزه علمیه آبادان آشنا و برای ادامه تحصیل وارد این مدرسه شد.

,

آیت الله جمی در طول زندگی بابرکت خود، منبر را به کانونی برای روشنگری و اطلاع رسانی مردم علیه رژیم تبدیل کرده بود و از همین طریق با رژیم پهلوی مبارزه می کرد.

,

تصویر مرتبط

, تصویر مرتبط,

مرحوم آیت الله جمی در طول دوران دفاع مقدس یکی از دژهای تسخیر ناپذیر بود و همیشه یار و یاور رزمندگان و مردم بی دفاع آبادان بود.

,

آیت الله جمی 24 سال امامت جمعه آبادان را عهده دار بود و در دوران دفاع مقدس و بازسازی در آبادان حضوری فعال داشت.

,

تصویر مرتبط

, تصویر مرتبط,

آیت الله غلامحسین جمی در سن 83 سالگی در بیمارستان امام (ره) آبادان به دیار باقی شتافت و بنا به وصیت آن مرحوم، پیکر آن در وادی السلام نجف اشرف آرام گرفت.

,

, ,

جمی امروز نماد عزت مندی، ایستادگی و مقاومت ملت ایران و مردم شهید پرور آبادان است و افتخار تنگستانیها و اهرمی ها نیز این آیت الهی و شیخ فقید است و امید است مسئولین تنگستان و شهر اهرم و همه فرهنگ دوستان این دیار تلاش کنند تا اسطوره های نامدار دیار دار الحماسه تنگستان بیش از پیش برای نسلهای امروز و فردا شناسانده شوند.

,

حرکتهای بزرگی در راستای شناساندن مشاهیر این دیار بزرگانی چون آیت الله علم الهدی, آیت الله معتقد اهرمی، زائر خضرخان اهرمی، رئیسعلی دلواری و... صورت گرفته و امید است برای این مرد بزرگ نیز یاد بود و همایشی برگزار شود تا شخصیت والای این روحانی والا مقام برای همگان بازخوانی و شناسانده تر شود.

,

خبرنگار: عابد تمدنی

, خبرنگار: عابد تمدنی ,

انتهای پیام/

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه