اخبار داغ

مدیرکل بیمه سلامت لرستان خبر داد؛

آغاز طرح «نسخه نویسی الکترونیک» در لرستان

آغاز طرح «نسخه نویسی الکترونیک» در لرستان
مدیرکل بیمه سلامت لرستان گفت: طرح «نسخه نویسی الکترونیک» هفته آینده به صورت رسمی در شهرستان ازنا اجرایی می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سفیرافلاک، شاهدخت فتحی بیرانوند امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان لرستان اظهار داشت: هم اکنون حدود یک میلیون و 100 هزار نفر از جمعیت استان لرستان تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک,

 

,

وی در ارتباط با چرایی عدم قرارداد با مراکز خصوصی، عنوان کرد: افرادی که دارای دفترچه بیمه همگانی می‌شوند این طور برداشت شده که تمکن مالی ندارند لذا برای کاهش هزینه‌ها باید به مراکز دولتی مراجعه کنند و بر همین اساس با مراکز خصوصی نباید مراجعه‌ای صورت گیرد.

,

 

,

مدیرکل بیمه سلامت لرستان از آغاز نسخه نویسی الکترونیک طی هفته آینده به طور رسمی در شهرستان ازنا خبرداد و گفت: نسخه نویسی الکترونیکی در گام اول در مراکز خصوصصی انجام می‌شود و اجرای آن در مدیریت هزینه‌ها تاثیر مثبت بسیار زیادی به همراه دارد.

,

 

,

فتحی بیرانوند با بیان این که طرح نسخه نویسی الکترونیکی سال 98 به صورت پایلوت در سراسر استان لرستان اجرایی می شود، گفت: در نسخه نویسی الکترونیکی شاهد کاهش زیاد خطاهای پزشکی خواهیم بود و دیگر از خبری از نسخه‌های ناخوانا نیست.

,

 

,

وی حذف دفترچه‌های کاغذی و جلوگیری از قطع درختان را دستاوردی بزرگ در طرح نسخه نویسی الکترونیکی برشمرد و افزود: پیشتر شاهد بودیم به دلیل اشتباه در خواندن نسخه پزشک داروی اشتباه به بیمار داده شده بود اما با این طرح دیگر چنین مشکلی به وجود نخواهد آمد.

,

 

,

فتحی بیرانوند بیان داشت: پس از آنکه نسخه الکترونیکی توسط پزشک تایید شود بیمار می‌تواند داروی خود را از هر داروخانه‌ای که تمایل داشته باشد دریافت نماید و این منجر به آن می‌شود که دیگر زدوبندهایی که بعضا در برخی جاها مشاهده شده بود از بین برود.

,

 

,

پرداخت مطالبات مراکز درمانی دولتی و خصوصی

, پرداخت مطالبات مراکز درمانی دولتی و خصوصی,

مدیرکل بیمه سلامت در خصوص پرداخت مطالبات به پزشکان و مراکز درمانی نیز ظهار کرد: سال 97 در مجموع 319 میلیارد تومان جذب اعتبار داشتیم که 100درصد مطالبات بخش خصوصی و 96 درصد مطالبات بخش خصوصی مربوط به سال 96 پرداخت شد.

,

 

,

وی ادامه داد: از مطالبات سال 97 نیز برای مراکز دولتی 100 درصد مطالبات نیمه اول پرداخت شده و 60 درصد مطالبات مهر و آبان را نیز پرداخت کرده‌ایم که در مجموع 101 میلیارد تومان در این زمینه پرداخت شده است.

,

 

,

فتحی بیرانوند با اشاره به این که پرداختی‌ها به مراکز دولتی و خصوصی تا پایان سال ادامه دارد،گفت: در مورد مطالبات بخش خصوصی در سال 97 نیز برای 6 ماهه اول سال به طور 100 درصد و برای مهر و آبان نیز 40 درصد پرداختی داشتیم که در مجموع 24 میلیارد و 800 میلیون تومان در این حوزه پرداخت شده است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه