اخبار داغ

مراجع عظام تقلید و علما تاکید کردند؛

دشمن برای جوانان و کودکان نقشه کشیده است/ فرهنگ غربی جایی در آموزش و پرورش ندارد

دشمن برای جوانان و کودکان نقشه کشیده است/ فرهنگ غربی جایی در آموزش و پرورش ندارد
مراجع عظام تقلید و علما با بیان این که دشمنان برنامه ریزی های زیادی برای تاثیرگذاری روی آموزش و پرورش کرده اند، تصریح کردند: نباید اجازه دهیم فرهنگ غربی در برنامه های آموزش و پرورش رسوخ کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از  قم فردا، وزیر آموزش و پرورش امروز در سفری یک روزه به قم با مراجع عظام تقلید دیدار و گفتگو کرد. البته وی تنها مهمان امروز قم نبود، عیسی کلانتری رئیس سازمان محیط زیست نیز دیگر نماینده‌ عالی دولت بود که امروز به قم سفر کرد.

تحول در نظام آموزش و ارتباط گیری با حوزه های علمیه دو موضوع مهمی بود که در دیدارهای وزیر آموزش و پرورش با مراجع عظام تقلید بر روی آن تاکید شد.

آیت الله مکارم شیرازی : دشمن برای جوانان و کودکان نقشه کشیده است

این مرجع تقلید در دیدار با وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت:ما در طول تاریخ شاهد نفوذ بودیم، حتی بیوت مراجع گذشته از این مساله در امان نبوده اند و افرادی به عنوان عامل استکبار و استعمار نفوذ داشته اند.

وی اضافه کرد: بنابراین نمی توان گفت در وزارتخانه ای مانند آموزش و پرورش با این همه نیرو، دشمن در صدد نفوذ نباشد.

این مرجع تقلید در ادامه، آموزش و پرورش را منبع سعادت یا خدای نکرده شقاوت یک جامعه دانست و تاکید کرد: دشمن برای جوانان و کودکان ما نقشه کشیده است و اگر خدای ناخواسته غفلت کنیم جبران ضررها مشکل خواهد بود.

وی اظهار کرد: از نظر تشکیلات، ارتباط آموزش و پرورش با حوزه علمیه بیشتر شود، چراکه در حوزه علمیه افرادی دارای طرح و برنامه سازنده برای آموزش و پرورش وجود دارند که می توان از آنها استفاد کرد.

آیت الله مکارم شیرازی خاطرنشان کرد: ارتباط با حوزه و روحانیت واستفاده از ظرفیت های حوزه های علمیه برادران و خواهران را توسعه داده و در قالب همایش ها، سمینارها و کرسی های آزاد اندیشی، ابعاد علمی، فرهنگی و تربیتی فعالیت های را مورد بحث و بررسی قرار دهید.

آیت الله نوری همدانی: نباید اجازه دهیم فرهنگ غربی در برنامه های آموزش و پرورش رسوخ کند

این مرجع تقلید نیز ظهر امروز در دیدار وزیر آموزش و پرورش و هئیت همراه با انتقاد از شیوه های دوگانه مدیریتی در برخی بخش های اجرایی کشور تصریح کرد: امروز برخی از مشکلاتی که در زمینه آموزش و پرورش وجود دارد، ریشه در داخل و وجود اراده های دوگانه در مدیریت کشور دارد؛ ما باید بدانیم که تا زمانی که دو اراده در کشور حاکم باشد، مشکلات زیادی کشور را تهدید خواهد کرد؛ زیرا وجود دو اراده در عرصه مدیریتی، زمینه سوء استفاده های دشمن را فراهم می آورد.

معظم له خاطرنشان کرد: متولیان عرصه آموزش و پرورش باید از اهمیت کار خود آگاه باشند و بدانند که اگر بتوانند یک نفر را به خوبی تربیت کنند،
گویا همه انسان ها را تربیت کرده اند؛ همچنین باید دانسته شود که اضلال و گمراهی یک نفر نیز به مثابه گسترش گمراهی در همه عالم است.

وی با تأکید بر اینکه دانش آموزان باید به شیوه های اسلامی تربیت شوند، عنوان کرد: بر اساس روایات، اگر شخصی می خواهد دیگران را تربیت کند، ابتدا باید خودسازی کند، زیرا بدون خودسازی، تربیت دیگران ممکن نیست.

وی با بیان اینکه نباید اجازه دهیم فرهنگ غربی در برنامه های آموزش و پرورش رسوخ کند، گفت: آموزش و پرورش باید برنامه های بنیادین برای تربیت نسل جدید داشته باشد، لذا برنامه ها باید مبتنی بر فرهنگ اصیل اسلامی پایه ریزی شود.

آیت الله نوری همدانی با اشاره به اینکه همه انسان ها به جز معصومان(ع) از بدو تولد خام و ناپخته هستند، گفت: انسان ها نیاز دارند تا همواره عده ای با تعلیم و تربیت، استعدادهای آن ها را شکوفا کنند.

وی کار آموزش و پرورش را در زمینه شکوفاسازی استعدادهای کودکان و نوجوانان بسیار با اهمیت دانستند و اظهار داشت: مسؤولان این دستگاه با اهمیت باید در زمینه انتخاب اساتید بسیار دقت داشته باشند و اساتیدی مطلع، آگاه به زمان و کارآمد را انتخاب کنند.

آیت الله صافی گلپایگانی: ارزش انسان به علم است

وی نیز در دیدار وزیر آموزش و پرورش، ضمن تقدیر از فعالیت های فرهنگی و مذهبی این وزارتخانه اظهار کرد: اینکه شخص وزیر درک درستی از مساله و اهمیت آموزش و پرورش دارد جای بسی خرسندی است؛ ولی کافی نیست و باید با عمل و تلاش بیشتر در جامعه نمود داشته باشد.

وی گفت: اهمیت مساله آموزش و پرورش بر کسی پوشیده نیست و بدانید هرچه در این مسیر حرکت و تلاش کنید، دنیا و آخرت خود را ساخته اید.

این مرجع تقلید ادامه داد: مساله علم موضوع مهمی است که باید نسبت به توسعه آن برنامه ریزی کرد؛ باید به گونه ای برخورد کنیم که جامعه جهانی نیازمند علم و دانش ما باشد؛ نه اینکه ما به دنبال دانش آنها باشیم.

آیت الله صافی گلپایگانی بیان داشت: ارزش انسان به علم است و هر چه این علم ارتقاء یابد ارزش انسانی بیشتر و پررنگ تر می شود.

آیت الله علوی گرگانی نیز در دیدار وزیر آموزش و پرورش بر ضرورت همکاری این وزارتخانه به حوزه های علمیه تاکید کرد.

حجت الاسلام شهرستانی: باید از استعدادهای جامعه بهره مند شد

حجت الاسلام والمسلمین شهرستانی در این دیدار تصریح کرد: انقلاب اسلامی بر پایه تلاش‌های  برخی از مدارس قبل از انقلاب مانند مدارس علوی شکل گرفت.

وی افزود: باید از استعدادهای موجود جامعه به نحو احسن بهره مند شد لذا باید استعدادها را مدیریت کنیم تا به پیشرفت و توسعه برسیم.

نماینده آیت الله العظمی سیستانی  ادامه داد: با گذشت ۴۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی  انتظار می رود در برخی عرصه ها پیشرفت‌ها بیشتر از وضع موجود باشد.

برنامه‌های آموزشی و تربیتی با محوریت فضای مجازی در دستور کار قرار دارد

سید محمد بطحایی نیز در این دیدار ها اظهار داشت: در دیدار قبل در خصوص هجمه هایی که دانش آموزان را مورد هدف قرار داده است صحبت کردیم واکنون این موضوع در دستور کار وزارتخانه قرار دارد.

بطحایی با اشاره به آسیب‌های  اجتماعی ناشی از فضای مجازی افزود: برای کاهش این نوع از آسیب‌های اجتماعی، باید برنامه‌های آموزشی و تربیتی در مدارس لحاظ شود. همچنین برای آشنایی دانش آموزان با علوم دینی، تلاش می‌کنیم که در بخشی از مدارس، برخی علوم حوزوی به دانش آموزان ارائه شود تا دانش آموزان علاقه‌مند پس از آشنایی با آن، وارد حوزه‌های علمیه شوند.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: ضروری است تا دستگاه آموزش و پرورش بیش از پیش از رهنمودهای مراجع در امر تعلیم و تربیت بهره مند شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا,
,
,
,
, آیت الله مکارم شیرازی : دشمن برای جوانان و کودکان نقشه کشیده است,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, آیت الله نوری همدانی: نباید اجازه دهیم فرهنگ غربی در برنامه های آموزش و پرورش رسوخ کند,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, آیت الله صافی گلپایگانی: ارزش انسان به علم است,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, حجت الاسلام شهرستانی: باید از استعدادهای جامعه بهره مند شد,
,
,
,
,
,
,
,
, برنامه‌های آموزشی و تربیتی با محوریت فضای مجازی در دستور کار قرار دارد,
,
,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/

انتهای پیام/

,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه