اخبار داغ

در نشست علمی «ولایت، کارکرد باطنی دین» مطرح شد:

هدایت با مغناطیس وجود امام معصوم صورت می گیرد / کارکرد مقام ولایت، رساندن انسان به جایگاه اصیل او است

هدایت با مغناطیس وجود امام معصوم صورت می گیرد / کارکرد مقام ولایت، رساندن انسان به جایگاه اصیل او است
حسین غفاری، استاد دانشگاه و عضو مجمع عالی حکمت در نشست علمی با موضوع "ولایت، کارکرد باطنی دین" با اشاره به اینکه اصل کارکرد مقام ولایت رساندن انسان به جایگاه اصیل و حقیقی خودش است، گفت: این معنای ولایت، باطن دین است و هدایت وجودی با مغناطیس وجود امام و ولی خدا صورت می گیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از خبرگزاری حوزه؛ در سومین نشست علمی مجمع علویه طهران روز گذشته(۵شنبه) حسین غفاری، عضو مجمع عالی حکمت و هیئت علمی دانشگاه تهران به عنوان  سخنران، به ارائه دیدگاه های خود پیرامون نظریه لایه های بطونی شریعت با محوریت کارکردهای باطنی ولایت در دین اسلام پرداخت.

این استاد دانشگاه با اشاره به اینکه عقیده و حکم خلاف فطرت در دین مبین اسلام وجود ندارد، گفت: در نوع نگرش معارف دینی _ عقلی و نقلی _  هدایت بشر یک امر واجب است که خدا بر خودش واجب کرده است و پیامبران آمده اند تا فطرت انسان ها را بیدار کنند و بیدار نگه دارند.

وی با بیان اینکه معنای صراط مستقیم هدایت وجودی و عینی است، گفت: اوج این هدایت در رسول اکرم و ائمه معصومین صلوات علیهم اجمعین است و از پیامبر و اولیاء ایشان یک راه عینی به سمت خدا وجود دارد که هرکس در آن وارد شود به خدا قطعا خواهد رسید.

عضو شورای عالی حکمت، با اشاره به اینکه اصل کارکرد مقام ولایت و امامت این است که انسان را به جایگاه اصیل و حقیقی خودش برساند، افزود: این معنای ولایت است باطن دین است و هدایت وجودی با مغناطیس وجود امام و ولی خدا صورت می گیرد.

این سلسله نشست های علمی به همت مجمع علویه تهران در جهت تبیین و تعمیق ولایت اهل بیت علیهم السلام در جامعه شیعی و با هدف ایجاد جنبش ولایی برگزار می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه