اخبار داغ

خروج یک کاروان نظامی آمریکا از رقه سوریه به سمت مرزهای عراق

خروج یک کاروان نظامی آمریکا از رقه سوریه به سمت مرزهای عراق
منابع خبری می‌گویند که یک کاروان نظامی آمریکا از استان رقه به سمت استان الحسکه در شمال شرق سوریه خارج شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ تحرکات نظامی آمریکا در داخل خاک سوریه به ویژه در شمال و شمال شرق این کشور همچنان ادامه دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد که «یک کاروان نظامی وابسته به نیروهای آمریکایی که شمال شرق سوریه را اشغال کرده‌اند، بعدظهر پنجشنبه (روز گذشته) از مقر لشکر ۱۷ واقع در شمال شهر [رقه] خارج شدند».

, اسپوتنیک, بعدظهر, رقه,


خبرنگار اسپوتنیک اعلام کرد که این کاروان نظامی از رقه به سمت استان الحسکه در شمال شرق سوریه حرکت کرد.

,
, اسپوتنیک, رقه, الحسکه,


به گفته وی، این کاروان نظامی شامل ۳۰ خودروی زرهی و «همر» و خودروهای حامل تجهیزات نظامی بوده است.

,
, همر,


این خبرنگار تصریح کرد که عملیات خروج این کاروان با اسکورد بالگردهای متعلق به ائتلاف بین‌المللی موسوم به ضد داعش به رهبری امریکا صورت گرفت.

,
, اسکورد, امریکا,


وی می‌گوید که این برای نخستین بار است که نیروهای آمریکایی در طول روز از منطقه‌ای عقب‌نشینی می‌کنند؛ چرا که طی هفته‌های گذشته، عملیات خروج از رقه به سمت الحسکه در دل شب صورت می‌گرفت.

,
, رقه, الحسکه,


این خبرنگار همچنین تصریح کرد که نیروهای آمریکایی قبل از اینکه از لشکر ۱۷ خارج شوند، به همراه شبه‌نظامیان وابسته به خود (نیروهای دموکراتیک سوریه) در اطراف این منطقه دست به حمله و بمباران فرضی زدند.

,
,


گفته می‌شود که فقط تجهیزات لجستیکی و اطلاعاتی و برخی خودروها از این منطقه خارج شده است، و سربازان آمریکایی از این منطقه خارج نشدند، بلکه «سربازان دیگری تحت لوای ائتلاف نیز، در مواضع خود باقی ماندند».

,
,


نیروهای آمریکایی در ماه گذشته مقادیر زیادی از تجهیزات نظامی خود را از شمال و غرب رقه خارج و به استان الحسکه انتقال دادند، ولی نیروهای خود را در آن منطقه همچنان حفظ کرده‌اند.

,
, رقه, الحسکه,


دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا چندی پیش گفته بود که قصد دارد نیروهای این کشور را از سوریه خارج کند، ولی هنوز این تصمیم عملی نشده است.

,
,
منبع: فارس
, منبع: فارس]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه