اخبار داغ

در خطبه های نماز جمعه آذربایحان غربی مطرح شد؛

مسئولان قوا به فسادستیزی و محرومیت زدایی توجه داشته باشند/مسئولان به فکر حل مشکلات مردم و گرانی ها باشند

مسئولان قوا به فسادستیزی و محرومیت زدایی توجه داشته باشند/مسئولان به فکر حل مشکلات مردم و گرانی ها باشند
آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در شهرستانهای آذربایجان غربی برگزار و مطالبی درباره مباحث روز مطرح شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز،  آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در سراسر شهرستانها و بخشهای آذربایجان غربی برگزار و ائمه جمعه مطالبی را درباره مباحث روز مطرح کردند که به شرح ذیل است:

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

مسئولان قوا به فسادستیزی و محرومیت زدایی توجه داشته باشند

, مسئولان قوا به فسادستیزی و محرومیت زدایی توجه داشته باشند, مسئولان قوا به فسادستیزی و محرومیت زدایی توجه داشته باشند,

حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی در خطبه های این هفته نماز جمعه ارومیه، اظهار داشت: در بخشی از بیانیه گام دوم انقلاب صادر شده از سوی رهبری بر اصل رعایت عدالت و فسادستیزی تاکید شده است.
وی، افزود: در حکم رئیس جدید قوه قضائیه نیز به موارد مهمی اشاره شده و با کنارهم قرار دادن این بخش‌ها متوجه اهمیت موضوع خواهیم شد.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، عنوان کرد: رهبر انقلاب عدالت را راس محورهای بعثت انبیاء دانسته‌اند و شان عدالت را در راس امور دانستند.
وی، گفت: در کشور گام‌های بلندی در راستای ایجاد عدالت برداشته شده که جای تقدیر و تشکر دارد، هرچند این وضعیت راضی کننده نیست و باید در شان و جایگاه جمهوری اسلامی اقدام شود.
حجت‌الاسلام قریشی، ادامه داد: تزریق ثروت و امکانات به سراسر کشور از مرکزیت تنها یکی از محورهای عدالت است که بهت آور و قابل اهمیت است.
وی، بیان داشت: در بحث تقسیم منابع اقدام بسیار عالی شده هرچند ما راضی به این وضعیت نیستیم و معتقدیم باید ارتقا یابد. اما وسوسه مال حتی در حکومت امام علی(ع) موجود بود که درجامعه امروز هم نمی‌توان منکر آن شد. این وضعیت باید بررسی و رسیدگی شود.
امامجمعه ارومیه، تاکید کرد: تمام قوا باید در راستای محرومیت زدایی و اصلاح وضعیت معیشتی مردم تلاش کنند.
وی، ضمن ابراز امیدواری از تحول در قوه قضائیه، گفت: با تحول ایجاد شده امیدواریم که قوه قابل قبول و هم‌تراز انقلاب اسلامی تشکیل شود.
وی، در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به برا رسیدن ماه رجب، خاطرنشان کرد: ورود ماه رجب زمینه ساز و فرصتی برای آماده سازی جهت ورود به ماه رمضان است که باید به خوبی از این فرصت بهره ببریم.
حجت‌الاسلام قریشی، ابراز داشت: دعا و استغفار در ماه رجب تاکید شده و به خصوص شب زنده‌داری و روزه را در این ماه مناسب می‌دانند.
وی، در مورد عید نوروز نیز گفت: عید نوروز باید فرصتی برای نزدیکی به خدا و انجام عبادات باشد که در کنار دید و بازدیدها و رفع کدورت از زندگی دارای اهمیت است.
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی، در پایان سخنان خود، عنوان کرد: گردش سیاحتی در داخل کشور را اولویت بدهید چراکه در داخل کشور اماکن گردشی سالم و مناسب است که خانواده‌ها از آن‌ها استفاده کنند.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

مسئولان به فکر حل مشکلات مردم و گرانی ها باشند/لعنت خدا بر آنکسی که به حقوق میلیونی افتخار کرده و اشرافی گری می کند

, مسئولان به فکر حل مشکلات مردم و گرانی ها باشند/لعنت خدا بر آنکسی که به حقوق میلیونی افتخار کرده و اشرافی گری می کند, مسئولان به فکر حل مشکلات مردم و گرانی ها باشند/لعنت خدا بر آنکسی که به حقوق میلیونی افتخار کرده و اشرافی گری می کند,

حجت الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده در خطبه های نماز جمعه این هفته میاندوآب با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب، اظهار کرد: در کنار توجه به محتوای بیانیه گام دوم انقلاب، باید به ویژگی های برجسته ای که این بیانیه دارد توجه داشته باشیم.

,

امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه نخستین ویژگی  بیانیه گام دوم انقلاب به نویسنده آن اختصاص دارد، افزود: نویسنده بیانیه گام دوم انقلاب کسی است که دلسوزترین فرد برای اسلام و مسلمین، نظام، انقلاب و کشور بوده و مشرف ترین و مطلع ترین فرد بر مسائل جهان اسلام و مشکلات کشور است.

,

وی گفت: رهبر انقلاب اسلامی، به عنوان نویسنده بیانیه گام دوم انقلاب به لحاظ تجربه مدیریتی و اندوخته های علمی و دینی نه تنها در سطح ملی بلکه در مقیاس جهانی بی نظیر هستند و به این مورد نیز دشمنان به صراحت اعتراف می کنند.

,

حسن زاده با اشاره به اعتراف دشمنان به رهبری های داهیانه مقام معظم رهبری، تصریح کرد: خود دشمنان اعتراف می کنند که سخنرانی یک ساعته رهبر معظم انقلاب همه برنامه ریزی های دشمنان را خنثی می کند.

,

حسن زاده حکیمانه بودن بکارگیری مفاهیم و کلمات در بیانیه بر اساس مقاصد عالیه در قالب عبارت های دقیق و جملات پرمعنا، هوشمندانه و هدفمند را دیگر ویژگی بیانیه گام دوم انقلاب معرفی و تصریح کرد: ترسیم افق و چشم انداز برای آینده، تشبیه تمامی ۴۰ سال گذشته به یک گام و لزوم بر داشتن گام دوم برای ۴۰ سال آینده و تاکید عقلانی و منطقی بر آسان تر بودن پیمودن گام دوم انقلاب نسبت به گام اول از جمله نمونه هایی از حکمت های این بیانیه هستند.

,

امام جمعه میاندوآب به رویکرد جوانگرایی و توجه ویژه به جوانان در این بیانیه اشاره و اظهار کرد: مقام معظم رهبری در این بیانیه مخاطب اصلی خودشان را جوانان قرار داده و بیش از ۴۰ بار بر لزوم استفاده از این ظرفیت مهم کشور تاکید کرده اند.

,

وی افزود: جوانان در هر صحنه ای اعم از هشت سال دفاع مقدس و یا جبهه مقاومت به عنوان مدافعان حرم و عرصه های علمی و فناوری و… موفق بوده اند و مقام معظم رهبری نیز بر لزوم استفاده از ظرفیت جوانان در همه دستگاهها تاکید می کنند.

,

حسن زاده با تاکید بر اینکه اتحاد رمز پیروزی است، تصریح کرد:  در ۴۰ سال گذشته در هر جا متحد بوده و دست به دست هم داده ایم، موفق بودیم  و دشمنان را به عقب رانده و پوزه آنان را به خاک مالیده ایم ولی جایی که اختلاف و دودستگی و دو قطبی داشته ایم، دشمن پیشروی کرده است.

,

امام جمعه میاندوآب با اشاره به اینکه شرط داشتن شهری آباد، کنار گذاشتن دودستگی ها است، افزود:باید گروه بازی را کنار گذتاشته و نباید به یک گروه اولویت دهیم و مغرضانه حرف بزنیم و از خود ضد انقلاب درست کنیم بلکه هرکس در چارچوب این نظام فعالیت می کند، مورد قبول است.

,

وی با بیان اینکه مردم از مشکلات گله مند هستند، گفت: برخی مشکلات مانند گرانی مردم را گله مند کرده است و این ربطی به فلان گروه و جناح ندارد و لذا مسئولان باید به آن توجه داشته باشند.

,

حسن زاده اظهار کرد: باید جلوی تورم و رکود را گرفت و به فکر مردم بود و گام دوم انقلاب علیه مسئولان کم کار خواهد بود.

,

امام جمعه میاندوآب با تاکید بر اینکه باید عدالت و رسیدگی به مشکلات مردم در اولویت مسئولان قرار گیرد، تصریح کرد: قوه قضاییه باید با مفسدان برخورد کند و مانع از ایجاد گله مندی در مردم شود.

,

وی با اشاره به اینکه اشرافی گری از سوی مسئولان به هیچ وجه مورد قبول نیست، گفت: کارگر شهرداری از آن کس که به حقوق میلیونی خود افتخار کرده و اشرافی گری می کند، بیشتر زحمت می کشد و لعنت خدا بر این گونه افراد که اشرافی گری می کنند، شاید هم در ابتدای انقلاب زحمت کشیده باشد.

,

حسن زاده اظهار کرد: مردم ولی نعمتان ما هستند و مردم هستند که این نظام وانقلاب را حفظ کرده و با حضور خود در صحنه جلوی جنگ را گرفته اند.

,

امام جمعه میاندوآب با تاکید بر تشدید نظارت و بازرسی بر بازار در آستانه عید نوروز، تصریح کرد: بازرسی اگرچه وجود دارد ولی کافی نیست و باید تشدید شود و مراقیت کنیم تا با ندانم کاری زمینه گله مندی مردم را فراهم نسازیم.

,

وی هم چنین با اشاره به اقدامات انجام گرفته برای بیانیه گام دوم انقلاب در میاندوآب، افزود: در میاندوآب با حضور گروهی از نخبگان علمی و حوزوی در فضای مجازی و حقیقی گروهی تشکیل یافته و امیدواریم با تشکیل دبیرخانه گام دوم در میاندوآب، به صورت علمیاتی و کاری و با حضور مسئولان دلسوز و نیروهای انقلابی آن را عملیاتی کنیم.

,

حسن زاده به روز راهیان نور و بزرگداشت شهدا اشاره کرد و گفت: جوانان باید با ایثار و از خودگذشتگی های رزمندگان اسلام آشنا شده و در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گام برداریم.

,

وی هم چنین از تلاش های مسئولان شهرستانی و استانی و نماینده مجلس برای حل موضوع اعمال ماده ۱۱۲ قانون ششم توسعه برای کارکنان ادارات تقدیر و تشکر کرد.

,

 امنیت و اقتدار خود را مدیون شهداء هستیم

,  امنیت و اقتدار خود را مدیون شهداء هستیم,  امنیت و اقتدار خود را مدیون شهداء هستیم,

حجت الاسلام و المسلمین میرزا قربان بابایی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه پلدشت با تبریک ماه رجب و ولادت امام محمد باقر(ع) گفت: ماه رجب یکی از ماه های پر خیر و برکت است و اعمال صالح در این ماه چندین برابر ثواب دارد.

,

وی تصریح کرد: حضرت علی (ع) در خصوص افراد با تقوا فرموده اند، فرد با تقوا، فردی است که در نامه اعمالش موردی نباشد که او را شرمنده کند.

,

وی اظهار کرد: نامه اعمال انسان های با تقوا به دست راست آنها داده می شود.

,

امام جمعه موقت پلدشت با اشاره به روز راهیان نور افزود: 19 اسفند به روز راهیان نور نامگذاری شده است و تاثیر بسیاری بر نسل جدید دارد.

,

به گفته وی ملت ایران در طول 8 سال دفاع مقدس ابهت و اقتدار دشمن را در هم شکست.

,

بابایی با اشاره به 22 اسفند ماه گفت: 22 اسفند سالروز تاسیس بنیاد شهید  و امور ایثارگران و روز شهید بوده و هدف از تاسیس این نهاد حفظ و زنده نگه داشتن روحیه ایثار، شهادت و تجلیل از شهداء و خانواده شهداء است.

,

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری فرموده اند، ملت ایران اقتدار و امنیت خود را تا ابد مدیون شهداء است.

,

خطیب نماز جمعه پلدشت افزود: کشورمان از امنیت و اقتدار کامل برخوردار بوده و هیچکسی نمی تواند نگاه چپ به این مملکت بکند.

,

انقلاب پُرشکوه ملّت ایران که بزرگ‌ترین و مردمی‌ترین انقلاب عصر جدید است

, انقلاب پُرشکوه ملّت ایران که بزرگ‌ترین و مردمی‌ترین انقلاب عصر جدید است, انقلاب پُرشکوه ملّت ایران که بزرگ‌ترین و مردمی‌ترین انقلاب عصر جدید است,

حجت‌الاسلام سیدرضی موسوی شکوری امروز در آیین نماز جمعه خوی با دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و با اشاره به جایگاه تقوا اظهار کرد: در عظمت و جایگاه صله ارحام همین بـس کـه رسـول خـدا(ص) فـرمـود، حاضر و غائب امتم و کسانی که در اصلاب مردان و ارحام زنان هستند را تا روز قیامت سفارش به انجام صلۀ رحم می‌کنم، هر چند به فاصلۀ پیمودن یک سال راه باشد، چرا که صلۀ رحم کردن جزء دین است.

,

وی در ادامه با اشاره به آثار صله ارحام گفت: در روایات اهل بیت(ع) برای صله ارحام آثار مـتعـددی ذکـر شـده که از جمله آن، عمران و آبادانی جامعه، ازدیاد ثروت‌ها، طولانی شدن عمرها، آسانی و راحتی مرگ انسان و آسانی حساب روز قیامت را می‌توان برشمرد.

,

امام جمعه خوی با تبریک اول رجب میلاد امام باقر(ع) گفت: با وجود اینکه ایشان همانند اجداد خود تحت کنترل خلفای جور بود اما در عین حال در دوران امامت 19 ساله خویش در جهت حفظ دین مقدس اسلام و حراست از مسلمانان اقدامات مهمی را انجام داد.

,

وی افزود: این اقدامات شامل به وجود آوردن جـنبـش علمـی در فـقه، حدیـث، اخلاق، تلاش برای زدودن تحریفات ناشی از اقدامات خلفای جور، مبارزه جدی با انـدیـشه خوارج، مبارزه با بدعت گذاران و غالیان و نیز پاسخگویی به شبـهات و پرسـش‌ها بوده است.

,

شکوری با تسلیت چهار رجب روز شهادت حضرت امام علی النقی(ع) اظهار کرد: امام هادی (ع) فعالیت‌های عمیق سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و تبلیـغی مـاندگـاری از خود به یـادگار گـذاشت مانند
ایجاد ارتباط مخفی مستمر با شیعیان و معرفی نـمایـنده در منـاطـق مختـلف شـیعه‌نشـین، مبارزه با مکتب‌های کلامی منحرف مانند اشاعره و مُعتزله، مبارزه با غالیان و فقهای درباری و نفوذ معنوی در میان مردم و تربیت ۱۸۵ نفر شاگرد در رشته‌های مختلف علوم اسـلامی از جمله این فعالیت‌ها بود.

,
,

وی در بحثی تحت عنوان مروری بر بیانیه رهبر معظم انقلاب گفت: آن بزرگوار در بخشی از بیانیه می‌فرمایند«امّا انقلاب پُرشکوه ملّت ایران که بزرگ‌ترین و مردمی‌ترین انقلاب عصر جدید است، تنها انقلابی است که یک چلّه‌ پُرافتخار را بدون خیانت به آرمان‌هایش پشت سر نهاده و در برابر همه‌ وسوسه‌هایی که غیرقابل مقاومت به نظر می‌رسیدند، از کرامت خود و اصالت شعارهایش صیانت کرده است.

,

تبعیت از فرهنگ‌های وارداتی و بیگانه به مثابه زدن تیشه به ریشه اسلام و مقدسات دینی است

, تبعیت از فرهنگ‌های وارداتی و بیگانه به مثابه زدن تیشه به ریشه اسلام و مقدسات دینی است, تبعیت از فرهنگ‌های وارداتی و بیگانه به مثابه زدن تیشه به ریشه اسلام و مقدسات دینی است,

ماموستا ملا سیدمصطفی خاتمی ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اشنویه اظهار کرد: همه اقوام و ملل در بین خود دارای عرف و عادت‌های ویژه بوده و اقوام ایرانی نیز دارای فرهنگ، رسوم، عرف و عادت‌هایی هستند و در این راستا عرف هر جامعه‌ای به شرطی که مخالف اسلام نباشد، مورد تایید شرع است اما چنانچه هر عرف و عاداتی مخالف اسلام باشد شرع آن را قبول ندارد.

,

وی تصریح کرد: چهارشنبه سوری یا سیزده بدر اگر به صورت اصولی و منطقی برگزار شود هیچ اشکالی ندارد اما اگر برگزاری این عادت‌ها موجب آسیب رساندن به افراد، تخریب اموال عمومی و هدر دادن نعمت‌های الهی شود اشکال و گناه هم دارد از سویی اگر بگویند عرف و عادت‌ها شرک بوده این افراط است و همچنین اگر بگویند همه عرف و عادت‌ها با هر شیوه‌ای مورد تایید بوده این نیز هم تفریط است.

,

امام جمعه اشنویه خاطرنشان کرد: استحاله فرهنگی یعنی اگر جوان و نوجوان ایرانی رسم و عادت زیبای اسلامی و فرهنگی خود را رها و از فرهنگ و عادت بیگانه تبعیت کند این را استحاله فرهنگی می‌گویند و جوانان باید فرهنگ، آداب، سنن، عرف و عادت جامعه خودشان را پیروی کنند و تبعیت از فرهنگ‌های وارداتی و بیگانه به مثابه زدن تیشه به ریشه اسلام و مقدسات دینی است بنابراین همه باید مراقب باشند.

,

وی افزود: منابع طبیعی مانند آب، خاک، جنگل و مرتع که امروزه در محافل علمی از آن با عنوان بستر حیات انسان‌ها و زیربنای توسعه پایدار جوامع نام برده می‌شود، مانند نگین سرسبزی است که نه فقط به نسل حاضر، بلکه به تمامی نسل‌های آینده کشور تعلق دارد و باید به خوبی حفظ و به آیندگان سپرده شود بنابراین حفظ و حراست از منابع طبیعی به آحاد مختلف مردم به صورت موکد توصیه می‌شود.

,

خاتمی ادامه داد: امروز نخستین روز از ماه پرفیض و پربرکت ماه رجب است و پیامبر اکرم(ص) می‌فرماید: رجب، ماه استغفار برای امت من بوده پس در این ماه بسیار از خداوند آمرزش بطلبید که همانا او بسیار آمرزنده و مهربان است و روزه در این ماه بسیار ثواب دارد و پیامبر اسلام(ص) در این ماه سه روز را روزه گرفته و روزه گرفتن حداقل به مدت سه روز را به امت خود توصیه کرده‌اند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه