اخبار داغ

امام‌جمعه یزد:

جدیت مسئولین در کارها، موجب عدم دلزدگی مردم نسبت به انقلاب می شود

جدیت مسئولین در کارها، موجب عدم دلزدگی مردم نسبت به انقلاب می شود
امام‌جمعه یزد با اشاره به اهمیت بیانیه گام دوم انقلاب، گفت: اگر هر مسؤولی در راستای وظیفه خود احساس مسؤولیت داشته باشد و با جدیت کار خود را انجام دهد، مردم نسبت به انقلاب دل‌زده نمی‌شوند و انقلاب همیشگی می‌ماند و جهانی می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، آیت‌الله محمدرضا ناصری‌یزدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر یزد، ضمن عرض تبریک میلاد با سعادت حضرت امام باقر (ع)، گفت: خدای متعال در همه زمینه‌ها دستور به تقوا می‌دهد؛ چنانچه اگر همه حرکات و عملکردها با تقوا صورت گیرد، پیشرفت و نتیجه آن قطعی است و سعادتمند شدن انسان امری قطعی محسوب می‌شود؛ اما اگر کاری بدون تقوا صورت گیرد، ابتر و بیهوده است و انسان را دچار مشکل می‌سازد؛ چراکه تقوا، اطاعت از خداوند و دوری کردن از معصیت خداوند متعال است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

وی با اشاره به اهمیت بیانیه گام دوم انقلاب، افزود: این بیانیه دارای موضوعات بسیار خوبی است و هر یک از این موضوعات، درسی برای مسؤولین به شمار می‌رود؛ همچنین مسأله معنویت و اخلاق در این بیانیه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

,

امام‌جمعه یزد، اندیشه برخی‌ها مبنی بر اینکه تاریخ انقلاب از بین رفته است را امری بیهوده برشمرد و اظهار داشت: در بیانیه گام دوم انقلاب اشاره شده است که انقلاب ما اولاً جهانی و دوما همیشگی است؛ چراکه پایداری همه حرکت‌ها بستگی به شعارها و محتوای آن دارد و پایه‌ها و شعارهای انقلاب اسلامی، شعارهای فنا ناپذیر  و بر اساس فطرت‌های انسانی است.

,

ناصری‌یزدی، انقلاب اسلامی را بر پایه ایمان، آزادگی، اخلاق، معنویت، استقلال، عزت و برادری عنوان کرد و بیان داشت: این شعارها زیربنای حرکت انقلاب به شمار می‌روند و تمام‌نشدنی هستند، چراکه این شعارها فطری است و همه نسل‌ها را در برمی‌گیرد و فرد را دل‌زده نمی‌کند.

,

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد تأکید کرد: هرگاه در بین مردم دل‌زدگی از انقلاب پیش‌آمده است، در سایه رویگردانی مسؤولان از ارزش‌ها و مبانی انقلاب میسر شده است؛ چنانچه اصلاً انقلاب اصلی اساسی است؛ اما کارکرد مسؤولان است که باعث شده تا مردم نسبت به انقلاب دل‌زده و ناامید شوند؛ لذا بایستی توجه داشت که اگر هر مسؤولی در راستای وظیفه خود احساس مسؤولیت داشته باشد و با جدیت کار خود را انجام دهد، مردم نسبت به انقلاب دل‌زده نمی‌شوند و انقلاب همیشگی می‌ماند و جهانی می‌شود.

,

وی با تأکید بر اهمیت نقش کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در زمینه جذب جوانان به مساجد، خاطرنشان کرد: کانون‌هایی که در مساجد به وجود آمده‌اند، در راستای ارتقای فرهنگ کودکان و نوجوانان بایستی اقدام کنند؛ چنانچه ضرورت دارد دست‌اندرکاران این مهم نسبت به این موضوع جدیت داشته باشند و از هیچ تلاشی فروگذار نباشند؛ چراکه مساجد به‌عنوان پایگاهی برای خنثی کردن تبلیغات دشمنان است و باید از آن‌ها نهایت استفاده صورت گیرد.

,

ناصری‌یزدی ادامه داد: درواقع بایستی راهکارها را در کانون‌های مساجد تدوین کرده و روی آن‌ها کار کنیم و مسؤولان فرهنگی مساجد را نیز نسبت به آن‌ها آگاه کنیم تا بتوانیم جذب و تبلیغات مناسب داشته باشیم.

,

امام‌جمعه یزد، رجب را ماهی مبارک برشمرد و اذعان کرد: رجب ماه استغفار و خودسازی است و اولین ماهی به شمار می‌رود که انسان سیر تکاملی را به دست می‌آورد و مقدمات را آغاز می‌کند تا به ماه رمضان دست یابد و نهایت استفاده را از این ماه بندگی خداوند ببرد؛ چنانچه توجه و سفارش به موضوع استغفار در ماه رجب و شعبان بسیار است.

,

نماینده ولی‌فقیه در استان یزد ضمن سفارش مردم به توجه بیشتر به جشن نیکوکاری، عنوان کرد: کمک به همنوعان ازجمله سفارش‌های خداوند است و بهترین راه برای جذب برکت الله، کمک به یکدیگر است؛ لذا جشن نیکوکاری فرصت مغتنمی برای خیران است تا در جنگ اقتصادی که نیازمندان و مستضعفان جامعه را در بردارد، بیش‌ازپیش به یاری اقشار آسیب‌پذیر بشتابند.

,

وی در پایان با تأکید بر لزوم افزایش بصیرت، اتحاد و قرار گرفتن همه زیرچتر ولایت و رهبری، به مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم اشاره کرد و گفت: مسؤولین باید با برنامه‌ریزی دقیق و خالصانه برای برون‌رفت از مسائل موجود، تلاش کنند؛ چراکه دشمن برای ناامید کردن مردم از هیچ تلاشی فروگذار نیست؛ کمااینکه ملت ایران قطعاً با ایستادگی بر تمام مشکلات روانی و اقتصادی غلبه کرده و بدون شک وحدت کلمه و اتحاد مردم ایران هر توطئه‌ای را در نطفه خفه خواهد کرد.

,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه