اخبار داغ

کولاک در گردنه های کردستان

کولاک در گردنه های کردستان
بارش برف در کردستان از صبح امروز آغاز شده و تردد در بیشتر راه های مواصلاتی با مشکل مواجه شده و در بعضی گردنه ها تردد امکان ندارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در حال حاضر شدت بارش برف در گردنه‌ها به گونه‌ای است که دید افقی در برخی مواقع به کمتر از چند متر رسیده و کولاک شدید نیز ارتفاعات را در برگرفته است و تردد در محورهای مواصلاتی سطح استان کردستان دچار مشکل شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

کولاک در گردنه های کردستان/تردد بدون زنجیر چرخ امکان پذیر نیست

رئیس پلیس راه‌های استان کردستان در خصوص آخرین وضعیت جاده‌های استان در گفت و گو با خبرنگار مهر, گفت: تمامی جاده‌های سطح کردستان زیر بارش برف و باران قرار دارد و در گردنه‌ها و ارتفاعات شاهد بارش شدید برف و کولاک هستیم به نوعی که تردد خودروها را با مشکل مواجه کرده و عملاً در گردنه‌ها تردد بدون زنجیر چرخ امکان پذیر نیست.

سرهنگ عیسی گوهری اظهار داشت: با توجه به وضعیت بارش و اینکه اداره کل هواشناسی استان تداوم این بارش‌ها را پیش بینی کرده در حال حاضر تردد کامیون‌های کشنده در محورهای مواصلاتی کردستان ممنوع است.

وی افزود: همچنین با توجه به اینکه خودروهای بسیاری در این محورها دچار کولاک شده و در برف گیر کرده‌اند از تردد خودروهای فاقد زنجیر چرخ و خروج آنها از پلیس راه‌ها جلوگیری می‌شود.

رئیس پلیس راه‌های استان کردستان یادآور شد: به شهروندان و مسافران تاکید می‌شود که از ترددهای غیر ضروری خودداری کنند و در صورت اجبار در سفر حتماً زنجیر چرخ, پتو, غذا و نوشیدنی همراه داشته و از سالم بودن وسایل گرمایشی و برف پاک کن خودرو نیز اطمینان حاصل کنند.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کردستان نیز در گفت و گو با خبرنگار مهر با بیان اینکه کولاک برف دید در جاده‌های کردستان را کاهش داده است, بیان کرد: بارش برف همراه با کولاک و مه غلیظ باعث کاهش دید افقی در گردنه‌ها و جاده‌های بین شهری استان کردستان شده و تردد در برخی محورها نیز فقط با زنجیر چرخ امکانپذیر است.

دانش زندی با اشاره به اینکه در مناطق مختلف استان بارش برف و باران گزارش شده است، ادامه داد: تردد در گردنه ژالانه و محور سروآباد به کامیاران و سنندج به کامیاران با زنجیر چرخ امکانپذیر است.

وی در ادامه سخنان خود گفت: در گردنه خان بانه نیز مه غلیظ و کاهش دید و بارش برف و در محور سقز کولاک شدید, بارش برف و کاهش دید افقی تا ۱۰۰ متر گزارش شده است.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کردستان با اشاره به اینکه گردنه‌های ماموخ، سوفیان و صلوات آباد در سنندج هم بارش برف دارند، افزود: با این وجود، تمام راه‌های اصلی و فرعی استان به غیر از گردنه تته باز است.

مدیرکل هواشناسی استان کردستان نیز در گفت و گو با خبرنگار مهر, اظهار داشت: سامانه سرد بارشی که از اوایل صبح امروز وارد استان شده موجب بارش برف و باران در اقصی نقاط کردستان شده است.

رحیم صدیقی ادامه داد: در حال حاضر در شهرستان کامیاران و بیجار بارش شدید برف و در ایستگاه‌های هواشناسی واقع در زرینه و هزار کانیان هم کولاک شدید برف گزارش شده است.

وی با اشاره به اینکه مریوان و سنندج بارش پیوسته باران دارند، یادآور شد: در گردنه‌ها و ارتفاعات و جاده‌های استان کولاک برف و مه غلیظ و کاهش دید قابل توجه وجود دارد.

به گزارش خبرنگار مهر, مدیرکل هواشناسی استان کردستان بیان کرد: شرایط جوی مذکور تا فردا اول وقت در آسمان این استان وجود دارد و در مدت زمان فعالیت این سامانه دمای هوا نسبت به روز پنجشنبه هفت تا ۹ درجه سانتیگراد کاهش پیدا می‌کند.

, کولاک در گردنه های کردستان/تردد بدون زنجیر چرخ امکان پذیر نیست,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه