اخبار داغ

بازار شب عید در محله های پایین شهر شیراز؛ از خرید آشغال مرغ تا تهیه دویست گرم میوه!

بازار شب عید در محله های پایین شهر شیراز؛ از خرید آشغال مرغ تا تهیه دویست گرم میوه!
عمده خریدهای مردم در ماه پایانی سال، مرغ، گوشت، میوه و خشکبار در کنار پوشاک و کفش می باشد که خبرنگار شیرازه به بررسی بازار این محصولات در منطقه پایین شهر شیراز پرداخته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از شیرازه؛ اسفند که از راه می رسد، مردم متفاوتتر از سایر ماه ها به تلاطم و جنب و جوش می افتند و خود را به هر طریق ممکن برای فرارسیدن سال نو و تعویض فصل زمستان و سرما به بهار و هوای مطبوعش مهیا می کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شیرازه, شیرازه,
 
,
در ماه های پایانی سال بازار اجناس مختلف بسیار داغ است و حتی در برخی اصناف در یک ماه منتهی به سال نو به اندازه کل ماه های دیگر سال درآمدزایی دارند و به قولی کوله بار سال آینده خود را در این ماه می بندند.
,
 
,
در شیراز، نیز شور و شوق خاصی در بین مردم برای خرید وجود دارد، هرچند که بسیاری حضورشان در بازار منتهی به خرید کالا نمی شود، یکی از گرانی نمی تواند چیزی بخرد و دیگری مدل مورد علاقه خود را نمی یابد اما باز هستند افرادی که با چند کیسه در دست راهی منزل خود می شوند.
,
 
,
عمده خریدهای مردم در ماه پایانی سال، مرغ، گوشت، میوه و خشکبار در کنار پوشاک و کفش می باشد که خبرنگار شیرازه به بررسی بازار این محصولات در منطقه پایین شهر شیراز پرداخته است.

گوشت؛ عدم کشش بازار درصورت افزایش قیمت
,
,
, گوشت؛ عدم کشش بازار درصورت افزایش قیمت,
طی چندماه اخیر گوشت جز اقلامی بود که به طور سرسام آور شاهد افزایش قیمت آن بودیم به طوری که در پایین شهر شیراز قیمت حدودی هرکیلوگرم گوشت گوسفند بی استخوان 120 هزار تومان، گوشت گوسفند با استخوان 90 تا 96 هزار تومان، جگرو دل و قلوه گوسفند 90 هزار تومان، گوسفند زنده (به قولی گوسفند نفس) 45 هزار تومان و گوشت گوساله به ازای هر کیلوگرم 85 هزار تومان است.
,
 
,
یکی از قصاب های محله شریف آباد می گفت: امیدوارم که قیمت گوشت از این بالاتر نرود زیراکه بازار کشش افزایش قیمت را به هیچ وجه ندارد.
,
 
,
زارع درمورد توان خرید مردم گفت: فروش گوشت ما بد نیست اما به نسبت سال قبل بسیار بسیار کمتر شده و در شرایط اقتصادی کنونی و عدم توانایی خرید مردم معقول به نظر می رسد.
,
 
,
وی با انتقاد از ادغام اتحادیه قصابان با مرغ و تخم مرغ خاطر نشان کرد: متاسفانه سرکشی و نظارت درستی نسبت به بازار گوشت در شیراز و به ویژه پایین شهر شیراز وجود ندارد.
,
 
,
قصاب محله شهرک پرواز نیز به خبرنگار شیرازه گفت: بیش از 20 نفر از قصابان پروانه دار محله هایی همچون ده پیاله و کتس بس به دلیل نبود مشتری مجبور به کارگری برای کشتارگاه ها شده اند.
, شیرازه, شیرازه,
 
,
وی درمورد میزان فروش خود عنوان کرد: فروش بسیار پایین آمده و کسی توان خرید بیش از نیم کیلو را ندارد و متاسفانه نسبت به فروردین امسال فروش ما به میزان یک دهم رسیده است.
,
 
,
جعفری درمورد افزایش و یا کاهش قیمت گوشت در یکی دو هفته آینده متذکر شد: مدتیست که قیمت گوشت تقریبا راکد مانده اما مطابق هرساله در بازه 20 اسفند تا 29 اسفند قیمت گوشت افزایش پیدا خواهد کرد.
یکی از خریداران گوشت نیز به خبرنگار شیرازه گفت: طی چندماه گذشته تنها دوبار و هربار حدود نیم کیلو گوشت توانسته ام بخرم و جلوی خانواده ام شرمسارم
,
,
 
,
قیمت گوشت گوسفند در فسا و مهارلو نیز بین 74 تا 79 هزار تومان است.
,
 
,
مرغ؛ مشتری حتی برای آشغال آن
قیمت مرغ در محله های پایین شهر حدود 14 هزار می باشد که نسبت به چند روز گذشته شاهد کم شدن قیمت آن بوده ایم!
, مرغ؛ مشتری حتی برای آشغال آن,
,
 
,
حسن آقا که مغازه ای کوچک را در ده پیاله دارد با اشاره به پایین آمدن قیمت گوشت مرغ نسبت به کمی قبل تر گفت: خدارا شکر میزان فروش ما بد نبوده و به علت قیمت بسیار بالای گوشت قرمز، مردم بیشتر به مرغ روی خوش نشان می دهند.
,
 
,
وی درمورد قیمت مرغ تا شب عید عنوان کرد: هر روزی که مرغ را ارزان تر بخریم، ارزان تر خواهیم فروخت اما قیمت آن تا شب معلوم نیست که دستخوش چه تغییراتی شود.
,
 
,
مرغ فروش ده پیاله همچنین بیان کرد: در سال های قبل زیاد بودند کسانی که چندین مرغ می خریدند اما در حال حاضر مردم تکی خرید کرده و به دنبال مرغ های کوچک هستند.
,
 
,
وی با ناراحتی ادامه داد: متاسفانه هستند کسانی که برای گرفتن آشغال مرغ به سراغ من می آیند تا از آن آشغال مرغ ها در خورشت و سوپ استفاده کنند.

میوه؛ فروش تا دویست گرم
قیمت میوه در محله های پایین شهر نیز متفاوت بود به نحوی که در محله ای سیب را از قرار کیلویی 7 هزار تومان می فروختند و در محله ای آن را با قیمت 13 هزار تومان به فروش می رساندند.
,
,
, میوه؛ فروش تا دویست گرم,
,
 
,
رنج قیمتی پرتقال بین 5 هزار تومان تا 10 هزار تومان، نارنگی 8 هزار تا 10 هزار تومان، لیموشیرین 3 تا 5 هزار تومان و کیوی از 7 هزار تومان تا 10 هزار تومان بود.
,
 
,
دستفروش ها کمی منصف تر بوده و تقریبا همان جنس مغازه ها را با قیمتی به مراتب پایین تر به فروش می رساندند و در این میان قیمت سیب هرکیلو 6 هزار تومان، پرتقال 6 هزار تومان، نارنگی 6 هزار تومان، کیوی 7 هزار تومان و لیموشیرین 2 هزار و پانصد تومان به ازای هر کیلوگرم بود.
,
 
,
میوه فروش محله پودنک از وضع نامناسب اقتصادی اقشار مختف مردم به ویژه مردم پایین شهر گفت و بیان کرد: فروش ما نسبت به سال گذشته بیش از یک پنجم شده و خریدها بسیار جزئی و ریز شده است.
,
 
,
مسعود ادامه می دهد: سال های گذشته شاهد بودیم که مردم کیلو کیلو میوه خرید می کنند اما اکنون ما فروش درحد دویست گرم نیز داریم.
,
 
,
وی متذکر شد: میوه های نه چندان به درد بخور را با عنوان ضایعاتی جمع آوری می کنیم که بیشتر به درد آب گرفتن می خورند و از قرار کیلویی 3 تومان می فروشیم و از قضا مشتری بسیاری نیز دارند.
,
 
,
این میوه فروش با متزلزل بودن بازار اظهار کرد: نمی تان هیچ پیش بینی از قیمت میوه در روزهای آینده داشت اما امیدواریم بیش از این قیمت ها بالا نرود تا مردم به توانند میوه شب عید خود را به صورت حداقلی تامین نمایند.
,
 
,
یکی از مشتریان این میوه فروشی به خبرنگار شیرازه گفت: باتوجه به درآمد کارگری، مجبور به مدیریت بیش از پیش پول خود هستم و به همین دلیل توان خرید بیش از یک از سیب و پرتقال را ندارم.

خشکبار و آجیل؛ نوسان قیمت ها
علی مشهدی در گفتگو با خبرنگار شیرازه درمورد بازار خشکبار و آجیل عنوان کرد: اوضاع در بازار خشکبار و آجیل به هیچ وجه مناسب نیست و هر چند روز شاهد تغییر و عمدتا افزایش قیمت محصولات هستیم.
, شیرازه,
,
, خشکبار و آجیل؛ نوسان قیمت ها,
, شیرازه, شیرازه,
 
,
وی درمورد قیمت آجیل شب عید خاطر نشان کرد: بسته به نوع آجیل از کیلویی 40 هزار تومان تا کیلویی 120 هزار تومان می توان آجیل درست کرد.
,
 
,
این فروشنده خشکبار و آجیل در شیراز ادامه داد: بیشترین تقاضا با توجه به قیمت نسبتا مناسب برای آجیل 4 مغز و 5 مغز با قیمت های 59 هزار تومان و 64 هزار تومان می باشد.
,
 
,

وی با اشاره به تازه بودن محصولات خشکبار گفت: ممکن جایی قیمت هایی بسیار پایین داشته باشند اما باید توجه کرد که محصولات خشکبار و آجیل آن ها برای سالیان گذشته و مانده نباشد.
مشهدی از نبود برخی از اجناس و یا کمبودشان در بازار از جمله گردو گلایه کرد.

,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه