اخبار داغ

محاسبه هزینه خانواده‌ها در شب عید؛

از آجیل صد هزار تومانی تا شیرینی 25 هزار تومانی/ شب عید برای ایرانی‌ها چقدر آب می‌خورد؟

از آجیل صد هزار تومانی تا شیرینی 25 هزار تومانی/ شب عید برای ایرانی‌ها چقدر آب می‌خورد؟
محاسبه سرانگشتی هزینه‌های شب عید برای یک خانواده چهار نفره با احتساب خرید پوشاک رقمی بالای 2 میلیون تومان را نشان می‌دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، تداوم افزایش قیمت در بازار و سخت شدن معیشت مردم باعث شده تا عید نوروز امسال آنچنان به کام مردم شیرین نباشد. هزینه سرسام آور میوه و آجیل شبِ عید برای بسیاری کلافه کننده است و باعث شده تا بسیاری از ماه‌های پیش به محاسبه هزینه‌های شب عید بپردازند. گروه اقتصادی آناج نیز سعی کرده با یک نگاه گذرا هزینه شبِ عید خانواده‌ها را محاسبه کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

میوه اولویت اصلی خانواده‌های ایرانی

, میوه اولویت اصلی خانواده‌های ایرانی,

پذیرایی از مهمان با میوه یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های خانواده‌های ایرانی است که در عید نوروز نیز تداوم دارد. اگر هر خانواده برای پذیرایی عید از سه نوع میوه سیب زرد، موز و پرتقال به اندازه سه کیلوگرم خریداری کند صورت حساب میوه چه قدر خواهد شد؟

,

قیمت هر کیلو سیب زرد در بازار 3 هزار تا 4 هزار تومان، هر کیلو موز 10 هزار تومان و هر کیلو گرم پرتقال 5 هزار تومان است که با احتساب خرید سه کیلو گرم از هرکدام از میوه‌ها، هرخانواده ایرانی باید 55 هزار تومان بابت میوه شبِ عید پرداخت کند و این در حالی است که اگر تعداد مهمانان خانواده‌ای بیشتر شود هزینه بیشتری نیز متقبل خواهند شد.

,

هر کیلوگرم شیرینی و آجیل برای خانواده‌ها چقدر آب می‌خورد؟

,

قیمت هر کیلوگرم شیرینی دانمارکی و زبان در شیرینی فروشی‌ها بسته به نوع و کلاس کاری آنها بالا 25 هزار تومان به فروش می‌رسد و هر خانواده با تهیه دو کیلوگرم شیرینی زبان یا دانمارکی بای نزدیک به 50 هزار تومان بابت شیرینی هزینه کنند، در حالیکه شیرینی‌هایی مانند قرابیه تبریز هر کیلو بالای صدهزار تومان است!

,

هرکیلوگرم اجیل نیز با توجه به اقلام و شور یا غیر شور بودن آن نیز از 90 هزار تومان تا 150 هزار تومان در بازار تبریز به فروش می‌رسد که در صورت تهیه دو کیلوگرم آجیل نیز هر خانواده حداقل باید 200 هزار تومان خرج کنند. در کنار اینها از نرخ قند و چای که در اکثر خانه‌ها موجود است و امروز قیمت آن سر به فلک کشیده است چشم‌پوشی می‌کنیم.

,

سبزی پلو با ماهی عید و ارقام نجومی

,

اگرچه مردم آذربایجان بیشتر در شب عید از دلمه و آش و غذاهای اینچنینی استفاده می‌کننداما سبزی پلو با ماهی نیز طرفداران خودش را دارد. با توجه به قیمت هر کیلوگرم قزل آلا که نزدیک به 40 هزار تومان، برنج هندی هر کیلوگرم هشت هزار و برنج ایرانی بین 12 تا 18 هزار تومان است این غذای محبوب نیز برای یک خانواده چهار نفری چیزی در حدود 50 هزار تومان آب می‌خورد.

,

در کنار اینها باید محاسبه کرد که هزینه پوشاک نیز برای عید نوروز وجود دارد که هزینه‌های به نسبت سرسام آوری است و در رقابت تنگاتنگ با مواد غذایی قرار دارند. با در نظر گرفتن این هزینه‌ها هر خانواده ایرانی در کمترین حالت باید برای خرید پذیرایی شب عید نزدیک به 400 هزار تومان هزینه کند و این عدد فارغ از هزینه البسه که با محاسبه آن برای یک خانواده چهار نفری شاید شب عید برای هر خانواده ایرانی بالای دومیلیون تومان آب بخورد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه