اخبار داغ

آخرین تحولات منطقه؛

حمله جنگنده‌های امریکایی به بهانه مبارزه با داعش برای سیطره به شرق فرات

حمله جنگنده‌های امریکایی به بهانه مبارزه با داعش برای سیطره به شرق فرات
صدها تن از آوارگان موجود در شرق رود فرات در اثر حمله گسترده جنگنده‌های آمریکایی و شبه‌نظامیان دموکراتیک، کشته و زخمی شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ و به نفل از  صاحب نیوز؛ هم‌زمان با ادامه خروج آوارگان، تروریست‌های داعش و خانواده‌هایشان از مناطق محاصره‌شده در شرق رود فرات، شبه‌نظامیان دموکراتیک با پشتیبانی هوایی آمریکایی‌ها و توپخانه فرانسوی‌ها، در چند روز گذشته حمله گسترده‌ای را به‌منظور سیطره بر بخش محاصره‌شده آغاز کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

شماری از تروریست‌های موجود در اردوگاه محاصره‌شده در شرق رود فرات حاضر به مذاکره با شبه‌نظامیان نیستند و اعلام کرده‌اند تا آخر در مقابل آن‌ها ایستادگی خواهند کرد.

,

هم‌زمان شبه‌نظامیان دموکراتیک به بهانه نجات آوارگان حمله گسترده‌ای را علیه مواضع تروریست‌ها در شرق فرات آغاز کردند؛ جنگنده‌های آمریکایی و توپخانه فرانسوی‌ها نیز به بهانه مبارزه با داعش به‌شدت اردوگاه را مورد هدف قرار می‌دهند.

,

منابع میدانی اعلام کردند: جنگنده‌های آمریکایی در چند نوبت از حمله‌های خود از گاز فسفر و مواد ممنوعه استفاده کرده‌اند و در سه روز، بیش از یک هزار تن از افراد موجود در اردوگاه را کشته و زخمی کرده‌اند.

,

حمله‌های گسترده شبه‌نظامیان و ائتلاف به اردوگاه منجر به آتش گرفتن تعدادی از خودروهای حامی کمک‌های بشردوستانه و مواد اولیه و … شده است و شمار زیادی از خودروها و چادرهای آوارگان نیز آتش‌گرفته است.

,

بر اساس اعلام رسانه‌ها، شمار زیادی از آوارگان، تروریست‌های داعش و خانواده‌هایشان در چند نوبت توقف درگیری از مناطق محاصره‌شده خارج شدند و به سمت مناطق تحت سیطره شبه‌نظامیان انتقال داده شدند.

,

برخی از منابع اعلام کردند، صدها تن از تروریست‌ها به همراه خانواده‌هایشان بعد از خروج از منطقه محاصره‌شده، به پایگاه نظامی آمریکا در حومه استان دیرالزور منتقل‌شده‌اند.

,

بخش‌هایی از مناطق شرقی رود فرات در مساحتی کمتر از یک کیلومترمربع، تحت اشغال تروریست‌های داعش است و صدها آواره نیز به گروگان تکفیری‌ها درآمده‌اند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه