اخبار داغ

جهانگیری، حاتمی و حجتی در استان سمنان چه گفتند؟

از تحسین اقدام انقلابی برای ادغام بانک‌های نظامی تا پرداخت 18 هزار میلیارد تومان تسهیلات در حوزه تولید روستایی

از تحسین اقدام انقلابی برای ادغام بانک‌های نظامی تا پرداخت 18 هزار میلیارد تومان تسهیلات در حوزه تولید روستایی
معاون اول رئیس‌جمهور و وزرای دفاع و کشاورزی صبح امروز برای افتتاح چند طرح مهم صنعتی به غرب استان سمنان سفر کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور صبح امروز با همراهی امیر حاتمی، وزیر دفاع، با حضور در شهرستان آرادان تا در آیین رسمی افتتاح مجتمع صنعتی فجر 2، بزرگ‌ترین واحد تولید سرب کشور شرکت کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

جهانگیری در نخستین بخش از سفر یک‌روزه خود به سمنان در مجتمع صنعتی فجر 2، استان سمنان را استانی پرظرفیت و یکی از استان‌های استراتژیک کشور توصیف کرد و گفت: این استان از ذخایر مطلوبی برخوردار است و ظرفیت‌های بالایی در حوزه کشاورزی دارد.

,

وی در بخش دیگری از سخنان خود ادغام بانک‌های نظامی را اقدام انقلابی نیروهای مسلح خواند و گفت: برای این ادغام سه سال بررسی صورت گرفته بود.

,

معاون اول رئیس‌جمهور در این ارتباط افزود: این بنگاه‌های اقتصادی البته از شرایط خوبی برخوردار بودند و تنها یکی از بانک‌های نیروهای مسلح شرایط خوبی نداشت؛ با این وجود با ادغام این بانک‌ها تا حد زیادی از دغدغه‌ها و نگرانی‌های مشتریان و سهامداران بانک‌ها کاسته شد.

,

وی تصریح کرد: این اقدام با موافقت رهبر انقلاب همراه بود.

,

معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به تأکیدات فرمانده معظم کل قوا درباره فعالیت‌های اقتصادی نیروهای مسلح گفت: نیروهای مسلح چارچوب سیاست‌هایی را که فرمانده معظم کل قوا طراحی کرده‌اند، به خوبی مورد اجرا قرار دادند.

,

جهانگیری با تجلیل از همکاری نیروهای مسلح در واگذاری بانک‌های خود به دولت گفت: وقتی این موضوع با رئیس‌جمهور مطرح شد؛ نیروهای مسلح علاقه‌مند بودند که بانک‌های خود را به دولت واگذار کرده و خود را از چرخه بانکداری خارج کنند.

,

معاون اول رئیس‌جمهور از ایران به عنوان بخشی از راه‌حل‌های منطقه یاد کرد و گفت: دشمنان و بدخواهان ایران به دروغ اصرار دارند که جمهوری اسلامی ایران را مشکل منطقه معرفی کنند.

,

وی با تصریح بر این که وزارت دفاع با ارتقاء توان موشکی خوش درخشید گفت: ایران یکی از کانون‌های ثبات در منطقه است.

,

معاون اول رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان ابراز اطمینان کرد: مشکلی در تأمین کالاهای شب عید مردم وجود ندارد.

,

حاتمی، وزیر دفاع نیز در این آیین با تأکید بر اهمیت کارکرد انرژی به عنوان یک مقوله حساس و مهم در صنعت دفاعی گفت: توسعه و پیشرفت روزافزون سامانه‌های دفاعی پیشرفته موشکی، هوایی، دریایی و زمینی با رویکرد هوشمندسازی و شبکه‌سازی نیازمند توسعه متناسب در حوزه انرژی است.

,

وی با بیان این که امروز توسعه و پیشرفت اقتصادی و صنعتی جوامع نوین به انرژی و تأمین پایدار منابع قابل اطمینان آن وابسته است گفت: انرژی پیشران کلیدی هر کشور در دستیابی به قله‌های رفیع علمی و حوزه دفاع و امنیت آن کشور است.

,

وی ضمن بیان این مطلب ایران اسلامی در زمینه انرژی به توفیقات بزرگی دست یافته است بر ضرورت جلوگیری از خام‌فروشی در حوزه‌های مختلف تأکید کرد.

,

جهانگیری پس از این آیین به ایوان‌کی رفت تا کشتارگاه صنعتی طیور سیمرغ آسیا را افتتاح کند. در این بخش از سفر جهانگیری، حجتی، وزیر کشاورزی نیز به جمع میهمانان استان سمنان پیوست. جهانگیری و حجتی ضمن بازدید از کشتارگاه مذکور در جریان ظرفیت، میزان سرمایه‌گذاری و اشتغالزایی این واحد صنعتی قرار گرفتند.

,

حجتی، وزیر کشاورزی در آیین افتتاح کشتارگاه سیمرغ با اعلام این مطلب که سالانه 3 میلیون تن گوشت مرغ در کشور تولید می‌شود، از فعالیت 260 کشتارگاه مکانیزه در کشور خبر داد.

,

وی حل مشکل مرغ در کشور را نیازمند «مدیریت» دانسته و افزود: خوشبختانه صنعت مرغداری در کشور روز به روز پس از انقلاب توسعه یافته است و در حالی که در اوایل انقلاب میزان تولید مرغ یکهزار تن بود، امروز این رقم به 3 میلیون تن رسیده است.

,

وزیر کشاورزی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که برای تکمیل زنجیره تولید از ابتدا تا انتها سرمایه‌گذاری‌های خوبی در کشور صورت گرفته است گفت: البته هنوز در مدیریت زنجیره تولید کامل نیستیم و می‌بایست واسطه‌ها حذف شوند.

,

در سفر یک‌روزه جهانگیری به غرب استان سمنان همچنین 110 پروژه اشتغال روستایی نیز به طور همزمان افتتاح شد.

,

جهانگیری در آیین افتتاح این پروژه‌ها با وعده به مردم استان سمنان برای انجام سفری دیگر به این استان گفت: سیاست جدی ما این است که روستاها به عنوان کانون‌های اصلی تولید در کشور باقی بمانند.

,

وی با تأکید بر این که زندگی در روستاها نباید به معنای محرومیت از برخی امکانات رفاهی باشد گفت: اشتغال روستایی باید با قوت به انجام برسد و زنجیره تولید محصولات کشاورزی کامل شود.

,

معاون اول رئیس‌جمهور با اعلام این خبر که 18 هزار میلیارد تومان تسهیلات با نرخ سود پایین در اختیار کسانی قرار می‌گیرد که در روستاها اقدام به ایجاد واحدهای تولیدی کنند گفت: مسئولان باید نظارت کنند که دریافت‌کنندگان تسهیلات روستایی، اقداماتشان را در روستاها تکمیل کنند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه