اخبار داغ

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس:

عدم کاندیداتوری افراد باتجربه برای مجلس با مصالح کشور منطبق نیست

عدم کاندیداتوری افراد باتجربه برای مجلس با مصالح کشور منطبق نیست
نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی درباره مصوبه اخیر در زمینه ممنوعیت کاندیداتوری نمایندگانی که سه دوره پیاپی در مجلس حضور داشته اند؛ آن را با مصالح کشور منطبق ندانست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدابراهیم رضایی در گفتگو با خبرنگار قم فردا، با بیان این که این مصوبه هم مانند بسیاری از مصوبات دیگر نقاط ضعف و قوتی دارد افزود: به هر حال به نظر می رسد که این مصوبه با مصالح امروز کشور منطبق نباشد و البته در هیچ کشور دنیا هم دیده نمی شود که چنین محدودیتی برای پارلمان در نظر گرفته شود؛ مصوبه ای که ورود برخی افراد باتجربه را منع می کند که در این بین عدم اجازه کاندیداتوری به افرادی مانند دکتر علی لاریجانی قطعا خسارتی برای مجلس خواهد بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا,


اثربخشی مجلس با افراد باتجربه بیشتر است
وی ادامه داد: در مجلس شورای اسلامی بیشتر کار فکری و قانونگذاری انجام می شود و از این رو بهتر است تا افراد باتجربه تر در این قوه حضور داشته باشند؛ چراکه قوه مقننه بیشتر متکی بر قابلیت های فردی نمایندگان است و از این رو هرچه افراد باتجربه تری در مجلس حضور داشته باشند؛ قطعا اثربخشی آن هم بیشتر است.

این مصوبه خلاف قانون اساسی نیست؛ نظر نهایی با شورای نگهبان است
عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس در پاسخ به پرسشی درباره خلاف قانون اساسی بودن این مصوبه گفت: البته این مصوبه خلاف قانون اساسی نیست؛ چراکه بر اساس اصل 62 قانون اساسی شرایط انتخاب کنندگان و انتخاب شوندگان و کیفیت انتخابات را قانون معیّن خواهد کرد و از این رو مجلس می تواند تغییراتی در این شرایط ایجاد و آن را تبدیل به قانون کند.

این استاد دانشگاه با اشاره به این که البته این مصوبه می تواند اثرات مثبتی هم داشته باشد اظهار داشت: برخی نمایندگان مجلس خود را نماینده مادام العُمر می بینند و این مصوبات می تواند این ذهنیت آنان را از بین ببرد و روح و انگیزه تازه ای به مجلس بدمد.

انتهای پیام/

,
, اثربخشی مجلس با افراد باتجربه بیشتر است,
,
,
, این مصوبه خلاف قانون اساسی نیست؛ نظر نهایی با شورای نگهبان است,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه