اخبار داغ

پارکینگ طبقاتی هم جوابگوی شلوغی خیابان طالقانی یزد نیست!

پارکینگ طبقاتی هم جوابگوی شلوغی خیابان طالقانی یزد نیست!
مدیر مهندسی و ایمنی ترافیک شهرداری یزد در خصوص وضعیت ترافیک خیابان طالقانی گفت: حجم تقاضا در این خیابان به حدی بالاست که حتی پارکینگ طبقاتی هم جوابگوی مردم نیست و در واقع کاربری‌های ایجاد شده در این خیابان برای این نقطه شهر مناسب نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، بلوار طالقانی که در مرکز شهر واقع شده از جمله مسیرهای پر رفت و آمد در شهر یزد است، بویژه بعد از ظهرها تا ساعات اولیه شب که از ترافیک سنگینی برخوردار است و گاهی حجم زیاد خودروها، خیابان را قفل کرده و حرکت را مشکل می سازد. وجود درمانگاه تخصصی، آزمایشگاه تخصصی و همچنین وجود مطب پزشکان متخصص در این محدوده  موجب ایجاد ترافیک در کوچه‌ها و خیابان و کمبود همیشگی جای پارک خودرو شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

حمید دهقان بنادکی در مصاحبه با خبرنگار یزدرسا، در خصوص وضعیت ترافیک خیابان طالقانی گفت: عمده‌ترین مشکل در این خیابان وجود کاربری‌های جاذب سفر برای مردم است که متاسفانه فضا و زمینی نیز در محدوده این خیابان وجود ندارد که به عنوان پارکینگ بتوان از آن استفاده کرد.

, یزدرسا,

وی افزود: حجم تقاضا در این خیابان به حدی بالاست که حتی پارکینگ طبقاتی هم جوابگوی مردم نیست و در واقع کاربری‌های ایجاد شده در این خیابان برای این نقطه شهر مناسب نیست و بهتر بود مراکز درمانی و پزشکی واقع در این خیابان به یک شهرک سلامت انتقال پیدا می‌کرد تا مشکل ترافیکی این خیابان به صورت ریشه‌ای حل شود.

,

 

,

, ,

***اقدامات انجام شده برای کاهش ترافیک خیابان طالقانی

, ***اقدامات انجام شده برای کاهش ترافیک خیابان طالقانی, ***اقدامات انجام شده برای کاهش ترافیک خیابان طالقانی,

مدیر مهندسی و ایمنی ترافیک شهرداری یزد با اشاره به اقدامات انجام شده برای حل معضل ترافیک خیابان طالقانی گفت: پارکینگ مجتمع ستاره و پارکینگ جنب کوچه دادگستری با ظرفیت 400 خودرو تا حدی توانسته است در این زمینه کمک کند و طرحی نیز برای اختصاص پارکینگ شهرداری یزد و استفاده عموم از آن در زمان عصر به مراجع ذی صلاح ارسال شده که منتظر نتیجه آن هستیم.

,

دهقان بنادکی افزود: اجرای طرح پارکومتر در این خیابان نیز می‌تواند موثر باشد که در این زمینه برای اجرای طرح پارکومتر با یک شرکت معتبر در راستای توسعه عادلانه فضای پارک رایزنی‌های ابتدایی انجام شده است و گام‌های بعدی برای اجرای این طرح در حال اقدام است.

,

وی با بیان اینکه انتقال مراکز درمانی در این خیابان نیاز به بررسی و تصمیم‌گیری رده‌های بالای مدیریت شهری دارد، اضافه کرد: عمده مشکل ترافیکی در خیابان طالقانی در ساعت 7 تا 8 صبح هنگام باز شدن مدارس و ادارات، ظهرها در ساعت تعطیلی این مراکز و عصرها نیز زمانی که مردم با هدف خرید عیدانه در این نقطه از شهر حضور پیدا می‌کنند به وجود می‌آید.

,

***جابه‌جایی 70 درصد شهروندان یزدی با خودرو شخصی

, ***جابه‌جایی 70 درصد شهروندان یزدی با خودرو شخصی, ***جابه‌جایی 70 درصد شهروندان یزدی با خودرو شخصی,

مدیر مهندسی و ایمنی ترافیک شهرداری یزد با بیان اینکه متاسفانه امروز بالغ بر ۷۰ درصد از جابه جایی  شهروندان یزدی با خودروی شخصی انجام می شود، گفت: چنانچه به دنبال راهکاری برای حل معضل ترافیک باشیم باید توجه داشت که یک ارگان به تنهایی نمی تواند این معضل را حل کند بلکه باید همه از مردم، ارگان های مختلف و رسانه ها دست در دست هم در این زمینه و برای ترویج فرهنگ استفاده از حمل و نقل عمومی اقدام کنند.

,

 

,

, ,

***ضرورت تغییر رویکرد نسبت به معضل ترافیک

, ***ضرورت تغییر رویکرد نسبت به معضل ترافیک, ***ضرورت تغییر رویکرد نسبت به معضل ترافیک,

دهقان بنادکی با بیان اینکه در زمینه معضل ترافیک باید رویکرد و نگاه ها تغییر کند، تصریح کرد: دنیا به سمت مدیریت ترافیک حرکت می کند، براساس نظریه علمی در مبحث ترافیک هر چه عرضه را بیشتر کنیم تقاضا برای آن به وجود می آید بنابراین اینکه شرایط به گونه ای فراهم شود که رفت و آمدها بیشتر و خیابان ها بزرگتر شود درست نیست و تغییر رویکرد لازم دارد.

,

وی خاطرنشان کرد: باید مدیران شهری، مدیران دولتی و مجموعه های دیگر پای کار بیایند تا مشکلاتی که در این زمینه وجود دارد را حل کنیم و یک تصمیم مدیریتی بگیریم که یکی از راهکارها می تواند راه اندازی سرویس ادارات برای کارمندان باشد که به میزان قابل توجهی می تواند حجم بار ترافیکی خودروها را کاهش دهد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه