اخبار داغ

نماینده مردم زاهدان:

دستگاه دیپلماسی در برابر تروریست‌ها قاطع عمل نمی‌کند/ دولت مشکلات کشور را به نپذیرفتن لوایح استعماری گره می‌زند

دستگاه دیپلماسی در برابر تروریست‌ها قاطع عمل نمی‌کند/ دولت مشکلات کشور را به نپذیرفتن لوایح استعماری گره می‌زند
نماینده مردم زاهدان با انتقاد شدید از عدم قاطعیت دستگاه دیپلماسی کشور در برابر تروریست‌ها، گره زدن مشکلات کشور به لوایح استعماری را امری نادرست توصیف کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسینعلی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگارمرآت با انتقاد نسبت به عدم قاطعیت دستگاه دیپلماسی کشور در قبال تروریست‌ها و دولت‌هایی که از تروریسم حمایت می‌کنند تا در رابطه آن موضع نمی‌گیرند گفت: میان ما و پاکستان قانون استرداد مجرمین حاکم است؛ این قانون سال‌هاست که وجود دارد اما جمهوری اسلامی ایران هرگز نتوانسته است در راستای این قانون عمل کند و با اشراری که جایگاه و پایگاه آن‌ها در پاکستان مشخص است و روشن است که سیستم اطلاعاتی پاکستان از آن‌ها حمایت می‌کند، برخورد قانونی داشته باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

شهریاری با اشاره به برخی از قوانین بین‌المللی مبنی بر این که اگر از خاک کشوری به کشور دیگری حمله تروریستی شود، کشوری که مورد حمله قرار گرفته حق دارد که متجاوزان را حتی در خاک کشور نخست دنبال کند گفت: متأسفانه از ظرفیت این قوانین استفاده نمی‌شود و هنوز 7 نفر از مرزبانان ما در پاکستان اسیر هستند.

,

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره تأثیر آزمون و خطای دولت در قبال غرب بر کوچک شدن سفره‌های مردم گفت: سیاست‌های خارجی غلط دولت قطعا در کوچک شدن سفره‌های مردم تأثیرگذار بوده است؛ متأسفانه هرگاه که اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها وعده‌ای دادند، باور دولت بر این بود که آن‌ها به وعده‌های خود عمل می‌کنند؛ دولت باور داشت که جهان کدخدایی دارد و آن کدخدا هم آمریکاست که دیگران باید از او اطاعت کنند.

,

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی تجربه برجام را تجربه‌ای تلخ توصیف کرد و گفت: در برجام، هم اروپا و هم آمریکا به وعده‌های خود عمل نکردند؛ اروپا حتی پس از آن که آمریکا از برجام خارج شد هم اقدام درخوری انجام نداد.

,

شهریاری افزود: اروپایی‌ها پس از خروج آمریکا از برجام اعلام کردند که ما ظرف چند هفته مشکلات را برطرف می‌کنیم و اکنون چندین ماه از وعده‌های آنان گذشته است.

,

دولت مشکلات کشور را به نپذیرفتن لوایح استعماری گره می‌زند

, دولت مشکلات کشور را به نپذیرفتن لوایح استعماری گره می‌زند, دولت مشکلات کشور را به نپذیرفتن لوایح استعماری گره می‌زند,

وی با تصریح بر این که دولت هنوز این باور غلط را دارد که شاید اروپا به ایران کمک کند گفت: دولت با این باورها هرگاه به مشکلی برخورد می‌کند فضا را به سمت و سویی می‌برد تا به مردم بقبولاند که اگر در کشور مشکلاتی هست و سفره‌های شما کوچک شده و اگر ارتباطات بانکی ما دچار مشکل است، علت آن است که ما زیر بار لوایح استعماری نمی‌رویم!

,

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی با بیان این که وزارت امور خارجه، بانک مرکزی و به طور کلی دولت به مردم القاء می‌کنند که اگر می‌خواهید مشکلات برطرف شود باید برنامه‌های دیکته‌شده آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها از جمله الزامات FATF را اجرا کنیم گفت: مسلمان نباید از یک سوراخ دوبار گزیده شود؛ آن‌ها یک‌بار مسأله تلخ برجام و بدعهدی آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها را تجربه کرده‌اند اما می‌خواهند بار دیگر این خطا را تجربه کنند.

,

 شهریاری افزود: عده‌ای در دولت یا ناآگاه هستند-که ان‌شاءالله همین‌گونه است- و یا خائن هستند؛ ما امیدواریم که این افراد ناآگاه باشند.

,

اگر از موضع انفعال خارج شویم، اوضاع بسامان‌تر خواهد شد

, اگر از موضع انفعال خارج شویم، اوضاع بسامان‌تر خواهد شد, اگر از موضع انفعال خارج شویم، اوضاع بسامان‌تر خواهد شد,

وی با بیان این که جمهوری اسلامی ایران هرگاه بر اساس فرامین رهبری، از موضع قدرت پای کار آمده موفق بوده است گفت: در مقابل هرگاه که از موضع انفعال عمل کرده‌ایم، دولت و مردم ضرر کرده‌اند؛ اگر این رویه پایان بپذیرد، امور به نحو مطلوب‌تری پیش خواهد رفت.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه