اخبار داغ

شش ماه تا گوشت گوسفند ۸۰ هزار تومانی؛ با یک امّا و اگر!

شش ماه تا گوشت گوسفند ۸۰ هزار تومانی؛ با یک امّا و اگر!
رئیس اتحادیه گوشت قرمز گفت: اگر از هم‌اکنون با داشتن یک قاعده درست و با همکاری و همفکری کارشناسان این امر عمل شود امکان اینکه وضعیت گوشت گوسفند در شش ماه آینده به تعادل برگردد و حتی به قیمت ۸۰ هزار تومان برسد وجود دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عبدالرضا آقاجانی کردآبادی در گفت‌وگو با خبرنگار صاحب نیوز اظهار کرد: بازار خرید و فروش گوسفند هنوز به شرایط سال گذشته نرسیده و در حال حاضر گوسفند زنده با قیمت هر کیلو ۴۵ تا ۴۶ هزار تومان خریداری می‌شود و گوشت هم با قیمت ۱۰۰ تا ۱۰۵ هزار تومان به فروش می‌رسد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عبدالرضا آقاجانی کردآبادی در گفت‌وگو با خبرنگار , صاحب نیوز, اظهار کرد: بازار خرید و فروش گوسفند هنوز به شرایط سال گذشته نرسیده و در حال حاضر گوسفند زنده با قیمت هر کیلو ۴۵ تا ۴۶ هزار تومان خریداری می‌شود و گوشت هم با قیمت ۱۰۰ تا ۱۰۵ هزار تومان به فروش می‌رسد.,

رئیس اتحادیه گوشت قرمز تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود قیمت‌ها در بخش گوشت گوسفند روند بهتری را در پیش بگیرد؛ با تلاش رئیس اداره کل دامپزشکی استان مبنی بر مجوز ورود دام‌های استان‌های دیگر به اصفهان از روند افزایش قیمت‌ها جلوگیری شده و به یک ثبات قیمت برسیم.

,

وی با بیان اینکه مسئله کمبود گوشت وجود دارد و در این رابطه نیاز به حمایت از دامدار و تولید کننده بیشتر دیده می‌شود، افزود: با توجه به اینکه ما قبل از این هم در شرایط کمبود گوشت بودیم و در عین حال با افزایش قیمت دلار که با قاچاق دام هم همراه شد افزایش بیشتر کمبود دام را  دامن زد  و وضعیت به شکل کنونی تبدیل شد.

,

آقاجانی عنوان کرد: با توجه به اینکه بازار تا قبل از این در شرایط ثبات قرار داشت ولی در شرایطی که به نظر می‌رسد عواملی همچون اختلال در روند صادرات و واردات دام یا روند توزیع گوشت وارداتی با مشکل مواجه بوده و مهم‌تر از آن روند خروج دام به خارج از کشور که با قیمت بالاتر به دلیل معامله با دلاری که به کشور وارد می‌شد، قیمت گوشت را با چالش مواجه کرد.

,

رئیس اتحادیه گوشت قرمز همچنین بیان کرد: اگر از هم‌ اکنون با داشتن یک قاعده درست و با همکاری و همفکری کارشناسان این امر عمل شود، امکان اینکه وضعیت گوشت گوسفند در شش ماه آینده به تعادل برگردد و حتی به قیمت ۸۰ هزار تومان برسد وجود دارد ولی اگر روند کنونی ادامه پیدا کند روزبه‌روز با افزایش قیمت همراه خواهد بود و فشار روی مردم بیشتر می‌شود.

,

وی در پایان تصریح کرد: دام‌های ماده بعد از یک بازه مشخص که دیگر از لحاظ کارایی و ارزش نگهداری ندارند برای کشتار و عرضه گوشت استفاده می‌شوند و این چرخه همیشه وجود داشت، اما در ماه‌های اخیر روند خروج دام‌های مولّد از کشور افزایش پیدا کرده و این امر آغازگر مشکلات شد که قطعاً این امر در دراز مدت بر قیمت گوشت تأثیر گذار است و باید از آن جلوگیری شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه