اخبار داغ

گزارش تصویری/

امامزاده بی بی رقیه(ع) روستای تبایین/تصاویر

امامزاده بی بی رقیه(ع) روستای تبایین/تصاویر
بر اساس نوشته روی سنگ قبر از بی بی رقیه از نوادگان امام هفتم شیعیان حضرت امام موسی کاظم (علیه السلام) و خواهر امامزادگان ابراهیم و اسماعیل (علیهما السلام) است که در مسیر خراسان چون به ری می رسند، به دست عباسیان شهید می شود. (کنزالانساب، ص ۶۴).
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه خبری تهران نیوز، آستانه امامزاده بی بی رقیه (علیها السلام) در شهرستان ری، بین کهریزک و اتوبان قم ـ تهران، روستای تبائین واقع شده است. بنای ساختمان بقعه محقر و نوساز، دارای گنبد کوچک ضربی سیمانی و یک ورودی است. نمای ورودی تماماً کاشی است و نام صاحب بقعه بر بالای آن با کاشی کوچک لاجوردی نقش بسته است . در میان حرم مطهر که ۱۶ مترمربع وسعت آن است مقبره امامزاده به صورت مرتفع نمایان است. در سال ۱۳۸۲ ضریح هشت ضلعی با طرح مشبک با روکش آب طلا بر روی مرقد مطهر نصب گردیده است. ضمناً با اضافه شدن ملک مسکونی مجاور به حرم امامزاده توسط بانی خیّر، نسبت به توسعه آن اقدام شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران نیوز,
بر اساس نوشته روی سنگ قبر از بی بی رقیه از نوادگان امام هفتم شیعیان حضرت امام موسی کاظم (علیه السلام) و خواهر امامزادگان ابراهیم و اسماعیل (علیهما السلام) است که در مسیر خراسان چون به ری می رسند، به دست عباسیان شهید می شود. (کنزالانساب، ص ۶۴).
,
, , , , , , , , ,
, , , , , , , , , , , ,
 
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه