اخبار داغ

آیا آب اصفهان نارسایی کلیه به همراه می آورد؟

آیا آب اصفهان نارسایی کلیه به همراه می آورد؟
رئیس مرکز تحقیقات بیماری های کلیوی گفت: به‌صورت علمی اثبات نشده که آب شرب اصفهان آلوده به فلزات سنگین است و به‌طور قطع نمی‌توان اظهار نظر کرد که مصرف آب در اصفهان علت شیوع بیماری‌های کلیوی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از  صاحب نیوز؛ مژگان مرتضوی پیش از ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت روز جهانی کلیه برگزار شد، اظهار کرد: تحقیقاتی در خصوص تأثیر مصرف آب چاه بر بروز بیماری‌های کلیه صورت نگرفته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

رئیس مرکز تحقیقات بیماری‌های کلیوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد: به‌صورت علمی اثبات نشده که آب شرب اصفهان آلوده به فلزات سنگین است و به‌طور قطع نمی‌توان اظهار نظر کرد که مصرف آب در اصفهان علّت شیوع بیماری‌های کلیوی است.

,

وی افزود: مصرف مسکن‌ها مثل قرص‌های دیکنوفناک‌، پروفن و ژولوفن حتماً باید با تجویز پزشک مصرف شود؛ زیرا مصرف خودسرانه آن نقش زیادی در بروز بیماری‌های کلیوی دارد و مواردی بوده که گاهی با خوردن یک یا دو تا از آن‌ سبب نارسایی کلیه در مصرف کننده می‌شود..

,

مرتضوی عنوان کرد: مصرف طولانی‌مدت و خودسرانه استامینوفن و سرماخوردگی هم باعث نارسایی کلیه می‌شود.

,

رئیس مرکز تحقیقات بیماری‌های کلیوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: اجرای طرح بررسی علت‌های شیوع بیماری‌های مزمن کلیه در اصفهان از چند ماه پیش آغازشده است.

,

در ادامه هم این نشست محمد سوداوی اظهار کرد: در صورتی که به شکل روز افزون شاهد مصرف بالای فست فودها و غذاهای آماده و مواد افزودنی از سوی مردم باشیم و‌جزو غذاهای اصلی خانوار قرار گیرد به طور قطع در آینده نزدیک با مشکل شیوع بیماری های کلیوی مواجه می شویم.

,

رئیس مرکز خیریه پزشکی تخصصی حضرت ابوالفضل(ع) تصریح کرد: امروز آمار بیماری‌های کلیوی در کشورهای غربی به خاطر مصرف بالای غذای فوری چندین برابر ایران است

,

وی افزود: در این مرکز ۸۶ تخت دیالیز در چهار سالن مستقر است و ظرفیت پذیرش ۵۰۰ تا ۶۰۰ بیماری دیالیزی را داریم و ۳۰ تا ۴۰ درصد بیماران زیر ۵۰ سال سن دارند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه