اخبار داغ

یادداشت؛

فساد زدایی اصلی ترین رسالت قوه قضائیه در گام دوم انقلاب

فساد زدایی اصلی ترین رسالت قوه قضائیه در گام دوم انقلاب
همچنان نیاز به ورود و صدور احکام قاطع از این قوه به خصوص در زمینه فساد احساس می شود، اهمیت این موضوع زمانی مشخص تر می شود که بدانیم رهبر انقلاب بارها در سال های اخیر به مبارزه با فساد تاکید کرده و در دو بند از حکم رئیس جدید این قوه نیز به آن اشاره فرموده اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  قم فردا، رهبر معظم انقلاب در حکمی که از چند ماه پیش زمزمه های آن به گوش می رسید، حجت الاسلام و المسلمین رئیسی را به عنوان رئیس قوه قضائیه منصوب کردند.

نزدیک به ده سال فعالیت آیت الله آملی لاریجانی در این سمت با فراز و نشیب های فراوانی همراه بود اما در دوره ای که وی عهده دار این سمت بود بیشترین هجمه ها و انتقادها روانه این قوه مستقل و انقلابی شد اما با این وجود برخورد با دانه درشت ها و مفسدین هیچگاه متوقف نشد.

برخورد و محاکمه افرادی مانند بقایی، مشایی، فریدون ، عراقچی و... از جمله مواردی بود که نشان داد قوه قضائیه خط قرمزی جزء انقلاب و ارزش های نظام برای خود متصور نیست.

اما با این حال همچنان نیاز به ورود و صدور احکام قاطع از این قوه به خصوص در زمینه فساد احساس می شود، اهمیت این موضوع زمانی مشخص تر می شود که بدانیم رهبر انقلاب بارها در سال های اخیر به مبارزه با فساد تاکید کرده و در دو  بند از حکم رئیس جدید این قوه نیز به آن اشاره فرموده اند.

در فرازهایی از حکم رهبر انقلاب به حجت الاسلام و المسلمین رئیسی آمده است: در همه‌ی فصول تحول، مردمی بودن و انقلابی بودن و ضد فساد بودن را رعایت کنید.

علاوه بر این عنصر نیروی انسانی صالح را در رأس عوامل تحول و پیشرفت قوه بدانید. سلامت قضات و پاکیِ دامن آنان از هر گونه فساد، شرط لازم و اوّل برای همه توفیقات شما است. در ریشه‌کنی فساد از درون قوه که مایه‌ی مباهات شما و سرافرازی اکثریت قضات دادگاهها و دادسراها است، هیچ تردید و درنگ نکنید.

البته رهبر انقلاب بارها بر ضرورت مقابله و برخورد جدی با مفسدین تاکید داشته اند به طوری که ایشان در تیرماه امسال و در دیدار با اقشار مردم فرمودند: فساد و مفسد؛ مفسد بایستی مجازات بشود. خب حالا چرا این را ما علنی میگوییم و اصرار می کنیم؟ برای خاطر اینکه تجربه نشان داده که وقتی با فساد و با مفسد، مواجهه و مقابله صورت می گیرد، جیغ‌ودادهایی از گوشه‌وکنار بلند می شود.

در این میان فارغ از هرگونه پیش داوری و قضاوت در خصوص رئیس جدید قوه قضائیه باید گفت که اصلی ترین رسالت قوه قضائیه برخورد با مفسد و فسادزدایی است و شاید هیچ فردی مانند حجت الاسلام و المسلمین رئیسی نتواند از عهده ای این کار مهم برآید.
نخست این که همانطوری که رهبر انقلاب فرمودند وی شناخت خوبی و دقیقی از قوه قضائیه دارد و نزدیک به 40 سال در مناصب مختلف این قوه عهده دار مسئولیت بوده است.

علاوه بر این وی که در انتخابات سال 96 رقیب اصلی رئیس جمهور فعلی کشور بود در طی رقابت های انتخاباتی به خوبی در جریان وضعیت زندگی و معشیت مردم قرار گرفت و علاوه بر این از وضعیت کلی دستگاه های مختلف نیز شناخت خوبی به دست آورد که همین شناخت می تواند وی را در ادامه مسیر یاری کند.




انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه