اخبار داغ

به بهانه ۲۰ اسفند، روز ملی راهیان نور؛

ایلام؛ از سجدگاه شهیدان تا قدمگاه زائران راهیان نور

ایلام؛ از سجدگاه شهیدان تا قدمگاه زائران راهیان نور
امروز 20 اسفند در تقویم رسمی کشورمان بعنوان روز ملی راهیان نور نامگذاری شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از ایلام بیدار، امروز 20 اسفند در تقویم رسمی کشورمان بعنوان روز ملی راهیان نور نامگذاری شده است، روزی که اهمیت آن در این سال های شروع به کارش توانسته حرفی برای گفتن داشته باشد و یک روز از عناوین سال را به خود اختصاص دهد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ایلام بیدار, ایلام بیدار,

"راهیان نور"، همان موضوعی است که با وجود اینکه در چند سال اخیر بحث آن در کشور نهادینه شده اما در این مدت کم توانسته توجه مردم و اقشار مختلف را به خود جذب کند.

,

آنچه امروزه می توان به آن اشاره کرد این است که راهیان نور بعنوان طلایه دار ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مدنظر است به طوری که محال است کمتر کسی در جریان سفر خود به اردوهای راهیان نور تحت تأثیر جانفشانی ها و از خودگذشتگی های رزمندگان در دوران هشت سال دفاع مقدس تحت تأثیر قرار نگیرد.

,

علاوه بر این، اهمیت این موضوع در این سال ها تا حدی است که مقام معظم رهبری در ابتدای سال تحصیلی جدید و در ایام نوروز سفر خود را به این مناطق اختصاص می دهند و این نشان از تئجه معظم له به راهیان نور حکایت دارد.

,

حتی اخیرا نیز دست اندرکاران این موضوع مهم و معنوی با رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز دیدار کردند و ایشان در این دیدار بیانات مهی را ابراز کردند.

,

تجربه کوتاه در این سال ها از راهیان نور نشان می دهد که این سفر معنوی منشا دستاوردهای خوبی است به طوری که باید نسبت به آن اهتمام ویژه داشت از جمله این دستاوردها می توان به خودسازی و بصیرت افزایی افرادی که در این سفرها حضور می بند اشاره کرد.

,

از انجا که راهیان نور خود نیز از دستاوردهای دفاع مقدس شناخته می شود لذا در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیز امری اجتناب ناپذیر محسوب می شود.

,

امروزه بسیاری از اقشار مختلف مردم از دانش آموزی، دانشجویی، اصناف و بازاریان، پیشکسوتان و دیگر اقشار با حضور خود در یادمان های دفاع مقدس و راهیان نور به نوعی به تکلیف خود در قبال شهدا عمل می کنند.

,

ایلام طلایه دار راهیان نور

, ایلام طلایه دار راهیان نور, ایلام طلایه دار راهیان نور,

استان ایلام نیز یکی از استان های مهم در بحث راهیان نور محسوب می شود استانی که با داشتن چندین مناطق یادمانی در چندین شهرستان این استان نقش مهمی را در پیروزی دفاع مقدس داشته است به طوری که اولین حمله و اولین پیروزی در دفاع مقدس در استان ایلام رخ داد.

,

استان ایلام بعنوان استانی استراتژیک در بحث راهیان نور در طول سال پذیرای هزاران هزار زائری است که از اقصی نقاط مختلف کشور خود را برای حضور در مناطق یادمانی جنگ می رسانند.

,

مناطق عملیاتی شرهانی، قلاویزان، میمک، قرارگاه حضرت امیر(ع)، یادمان جندالله، نقطه ایثار، تپه شنی و بسیاری دیگر در استان این روزها و در آستانه عید نوروز حس و حال دیگری دارد.

,

دست اندرکاران و بانیان این مراسم معنوی زمینه های لازم را برای حضور مسافران در این مناطق آماده کرده اند و مسیرهای منتهی به این مناطق در استان ایلام این روزها کم از دوران دفاع مقدس ندارد.

,

همین شرایط و بازدید سالانه 200 هزار زائر از یادمان های ایلام باعث شده تا استان در این موضوع طلایه دار راهیان نور باشد اپر چه توسعه زیرساخت های یادمانی همچنان باید در اولویت کاری مسئولان قرار گیرد تا این مهم برای استان همچنان ادامه داشته باشد.

, , یادمان های دفاع مقدس ایلام آماده میزبانی از کاروان های راهیان نور, یادمان های دفاع مقدس ایلام آماده میزبانی از کاروان های راهیان نور, یادمان های دفاع مقدس ایلام آماده میزبانی از کاروان های راهیان نور,

این روزها به روزهای پایانی سال نزدیک می شویم و استان و شهرستان ها خود را برای سال آینده و نوروز 98 آماده می کنند.

,

شهرستان مهران یکی از شهرستان های مرزی استان ایلام است که به دلیل مسیر اصلی عتبات عالیات در کشور در ایام نوروز مسافران زیادی این مسیر و شهر را برای گردشگری هم انتخاب می کنند.

,

آنچه بیشتر باعث شده تا مسئولان به فکر توسعه و اماده سازی برای این شهر مرزی بیفتند وجود یادمان های دفاع مقدس در این شهرستان است.

,

سرهنگ پاسدار "روح الله جاویدان"، فرمانده سپاه ناحیه مهران در گفتگو با ایلام بیدار در این خصوص از آمادگی برای استقبال از کاروان های راهیان نور در شهرستان مهران خبر داد و گفت: یادمان های دفاع مقدس در شهرستان از هم اکنون با انجام فضاسازی ها توسط خادمین آماده بازدید علاقمندان و مسافران نوروزی است.

,

وی اظهار کرد: اینجا کربلای ایران است؛ اینجا همان جایی است که یاوران حسین با لبانی تشنه پرپر شدند و اینجا جایی است که مردان خدا راه خاک تا افلاک را در کمترین زمان پیمودند و سعادتی که شایسته‌اش بودند، رسیدند.

,

سرهنگ جاویدان افزود: همچنین برنامه هایی از جمله روایتگری ایثار و رشادت شهدا، برپایی ایستگاه های صلواتی و برنامه های متنوع و آموزنده دیگر در این مناطق در دستور کار قرار دارد که در ایام نیز ادامه خواهد داشت.

,

وی تصریح کرد: آشنایی با مناطق عملیاتی در راستای زنده نگه داشتن یاد شهدا و ارزش های هشت سال دفاع مقدس از تاکیدات مقام معظم رهبری است که چراغ راه را برای هدایت جوانان و تربیت اسلامی آنها روشن می دارد

,

 سرهنگ جاویدان افزود: پیش ​بینی می​شود امسال بیش از 30 هزار نفر از زائرین راهیان نور از یادمان​های هشت سال دفاع مقدس بازدید کنند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه