اخبار داغ

مدیرکل انتقال خون آذربایجان‌غربی:

۸۴ هزار نفر در آذربایجان‌غربی خون اهدا کردند/ آمادگی کامل برای خون‌گیری در ایام نوروز

۸۴ هزار نفر در آذربایجان‌غربی خون اهدا کردند/ آمادگی کامل برای خون‌گیری در ایام نوروز
مدیرکل انتقال خون آذربایجان‌غربی، با اشاره به اینکه طی سالجاری بیش از ۸۴ هزار نفر از هم‌استانی‌ها خون اهدا کردند، گفت: آمادگی کامل برای خون‌گیری از نیکوکاران در ایام نوروز را داریم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا مجتبی قهرمان رضائیه در گفت‌و‌گو با خبرنگار اروم‌نیوز، با اشاره به اینکه بیماران همیشه به خون و فرآورده‌های خونی نیاز دارند، اظهار داشت: خون و فرآورده‌های خونی ۳ تا ۵ روز قابلیت ماندگاری دارند و به همین دلیل در برخی ایام با کمبود خون مواجه می‌شویم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم‌نیوز,

وی، افزود: در سال‌جاری نزدیک به ۸۸ هزار نفر مراجعه کننده داشتیم که ۸۴ هزار نفر تاکنون در استان خون اهدا کرده‌اند.

,

مدیرکل انتقال خون آذربایجان‌غربی، خاطرنشان کرد: محدوده سنی اهدا کنندگان در سال‌جاری بین ۳۰ تا ۴۰ سال بوده که شهرهای ارومیه، مهاباد و میاندوآب بیشترین اهدای خون را داشته‌اند.

,

وی، با تاکید بر اینکه در سال‌جاری نسبت به سال گذشته میزان اهدای خون توسط مردم افزایش چشمگیری داشته، ادامه داد: ۵ پایگاه فعال در ارومیه، نقده، خوی، مهاباد و میاندوآب به همراه تیم سیار در سطح استان فعالیت داشته و نسبت به خون‌گیری از مردم متقاضی اهدای خون اقدام کرده‌اند.

,

قهرمان رضائیه، با اشاره به اینکه در سال‌جاری نسبت به سال گذشته مردم بیشتر نسبت به اهدای پلاسما رغبت نشان داده و اقدام کرده‌اند، تصریح کرد: در همه گروه‌های خونی مخصوصا گروه‌های خونی منفی نیاز به پلاسما وجود دارد که البته بیشترین نیاز مربوط به گلبول قرمز و سپس پلاکت است.

,

وی، در خصوص طرح عیدانه اهدای خون در استان، بیان داشت: طرح عیدانه اهدای خون از ۲۰ اسفندماه شروع شده و تا ۱۶ فروردین ادامه خواهد داشت که در روزهای تعطیل فقط پایگاه ارومیه فعالیت داشته و در روزهای بین تعطیل تمامی پایگاه‌ها دایر خواهند بود.

,

مدیرکل انتقال خون آذربایجان‌غربی، در خصوص ساعات فعالیت پایگاه‌های انتقال خون در زمان عید نوروز، گفت: پایگاه‌ها در روزهای تعطیل ساعت ۸:۳۰ لغایت ۱۳ و روزهای بین تعطیل طبق شرایط معمول فعالیت خواهند داشت. برای اهدای خون داشتن کارت ملی الزامی است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه