اخبار داغ

معاون درمان بیمه سلامت مازندران:

۲۰ درصد مازندرانی‌ها بیش از یک دفترچه بیمه دارند

۲۰ درصد مازندرانی‌ها بیش از یک دفترچه بیمه دارند
معاون درمان اداره کل بیمه سلامت مازندران گفت: حدود 20درصد از افراد استان مازندران دارای بیش از یک دفترچه هستند و طرح نسخه الکترونیک به ما در کنترل این امر کمک خواهد کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، علیرضا طبرستانی صبح امروز در مراسم افتتاح نسخه‌نویسی الکترونیک در شهرستان سوادکوه، با بیان اینکه نسخه الکترونیک بیمه سلامت برای کلیه بخش‌های دولتی و خصوصی قابل اجرا است و فرد می‌تواند نسخه خود را به همه داروخانه‌ها ببرد، اظهار کرد: زیرساخت لازم در سطح تمامی داروخانه‌ها، رادیولوژی‌ها و آزمایشگاه‌های کشور در رابطه با انجام این طرح وجود دارد و تنها باید برنامه نصب و کد رمز به موسسه هدف داده شود و در سوادکوه نیز، در پنج‌شنبه گذشته طرح به صورت آزماشی به‌طور موفقیت آمیز اجرا شده است.

وی مبنای انتخاب شهرستان سوادکوه به عنوان پایلوت اجرای این طرح را عدم اجرای نظام پزشک خانواده در این شهر عنوان کرد و گفت: مدل کار دو استان مازندران و فارس با دیگر نقاط کشور متفاوت است و برای اجرای همزمان نسخه‌نویسی الکترونیک در کل کشور ما باید این طرح را در استان مازندران با شهرهای دارای جمعیت زیر 20هزار نفر که نظام ارجاع در آنها انجام نمی‌شود شروع می‌کردیم که در این میان سوادکوه انتخاب شد.

 معاون درمان اداره کل بیمه سلامت استان مازندران، یکی از مشوق‌ها برای همکاری موسسات در بحث نسخه الکترونیک به اولویت پرداخت پول بیمه این موسسات اشاره کرد و گفت: حدود 20درصد از افراد استان مازندران دارای بیش از یک دفترچه هستند و این طرح به ما در کنترل این امر کمک خواهد کرد.

طبرستانی از جمله مزایای اجرای این طرح به مشخص شدن زمان بیمه اعتبار فرد به صورت آنلاین، هشدار اشتباه علمی یا فنی نسخه تجویزی به پزشک برای جلوگیری از خطاها اشاره کرد و این طرح را در راستای کاهش مراحل انجام کار دانست و گفت: در این سیستم نیازی به تحویل نسخه کاغدی به بیمه وجود ندارد و رسیدگی نیز توسط خود سیستم انجام می‌شود.

سعید یزدانی،فرماندار سوادکوه نیز در این مراسم با بیان اینکه نسخه‌نویسی الکترونیک یکی از شعارهای دولت و وزارت بهداشت بوده است، گفت: مشکلاتی در این راستا وجود دارد که در حیطه زیرساختی و فناوری است که در کل کشور مشهود بوده اما در سوادکوه کمتر دیده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سواد سلامت جامعه در حد استانداردهای جهانی نبوده و سواد رسانه‌ای مردم نیز پایین است، این موارد را عاملی برای مقاومت در راستای اجرایی شدن این امر عنوان کرد و گفت: عدم درک درست از خدمات الکترونیک موجب مقاومت در برابر انجام آن خواهد شد و در این راستا رسانه‌ها، بیمه سلامت و شبکه بهداشت و درمان می‌توانند با اطلاع رسانی میزان این مقاومت را کاهش دهند.

فرماندار سوادکوه ارائه خدمات الکترونیک در بخش سلامت مانند نسخه‌نویسی الکترونیک را موجب کاهش هزینه و وقت برشمرد و گفت: در شهرستان سوادکوه، بواسطه فعال بودن بستر الکترونیک، نسخه الکترونیک به صورت پایلوت انجام و در این مرحله، حذف کامل دفترچه بیمه سلامت انجام نخواهد شد و دریافت خدمات درمانی در دیگر شهرستان منع قانونی ندارد.

یزدانی با اشاره به وجود برخی مشکلات در عملیاتی‌سازی اقدامات در مراحل اولیه و بکارگیری این تجربیات در اقدامات بعدی، از جمله راهکارها برای کاهش نارضایتی را جلسه مشترک با تمام دستگاه‌های زیرساختی فنی و مراکز ارائه خدمت هدف‌گذاری شده برشمرد و افزود: همه خدمت‌دهنده‌ها باید در بستر الکترونیک باشند تا فرد قدرت انتخاب داشته باشد و محدود به چند مرکز نباشد.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نقل از بلاغ, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه