اخبار داغ

عضو کمیسیون صنایع مجلس:

عرضه خودرو ۵ درصد زیر قیمت بازار موجب ایجاد رانت شده است

عرضه خودرو ۵ درصد زیر قیمت بازار موجب ایجاد رانت شده است
عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه عرضه خودرو‌ها ۵ درصد زیر قیمت بازار باعث ایجاد رانت شده است گفت: علاوه بر این شرکت‌های خودروسازی قیمت‌ها را روزبه‌روز بالا می‌برند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدرضا منصوری نماینده مردم ساوه و زرندیه و عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار  دیار آفتاب؛ در خصوص پیش‌فروش‌های خودروسازان گفت: درحالی‌که خودروسازان هنوز به تعهدات قبلی خود عمل‌نکرده‌اند اما در قالب ۲۰ درصد نقد ثبت‌نام جدید انجام می‌دهند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

منصوری با اشاره به اینکه عرضه خودرو‌ها ۵ درصد زیر قیمت بازار باعث ایجاد رانت شده است اظهار کرد: علاوه بر این شرکت‌های خودروسازی قیمت‌ها را روزبه‌روز بالا می‌برند.

,

وی ادامه داد: خودروسازان با مدیریت عرضه، قیمت خودرو به یک مبلغ نجومی رسانده‌اند که علت اصلی آن‌هم به اجرای سیاست قیمت‌گذاری ۵ درصد زیر قیمت بازار برمی‌گردد.

,

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی افزود: در دورانی که خودروسازی در ایران انحصاری است، مشخص است که قیمت‌گذاری بر مبنای ۵ درصد زیر قیمت بازار، موجب افزایش بیشتر قیمت‌ها می‌شود.

,

منصوری در خصوص آسیب‌های این سیاست اظهار کرد: باسیاست غلطی که اتخاذ شد سرمایه افراد از بانک‌ها به سمت خودرو سرازیر می‌شود.

,

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس با تأکید بر اینکه نماینده‌ها از ابتدا با طرح قیمت‌گذاری خودروها بر اساس ۵ درصد زیر قیمت بازار مخالف بودند بیان کرد: با اجرای این طرح قیمت‌گذاری حقوق ثبت‌نام کننده‌ها، تضییع می‌شود.

,

عضو کمیسیون صنایع مجلس در خصوص نظارت بر اوضاع بازار خودرو عنوان کرد: نظارت بر عهده سازمان تعزیرات، سازمان بازرسی و قوه قضاییه است که تا الآن نتوانستند رسالت خود را به خوبی انجام دهند.

,

وی با بیان اینکه مجلس در خصوص نظارت بر اوضاع بازار خودرو نمی تواند کاری انجام دهد خاطرنشان کرد: تحقیق و تفحص ماه‌ها و گاهی سال‌ها طول می‌کشد تا جایی که هم نماینده‌ها و هم مدیر مجموعه موردنظر عوض می‌شود و موضوع به‌جایی نمی‌رسد. بنابراین موضوعات این‌چنینی باید سریعاً توسط سازمان بازرسی، سازمان تعزیرات، قوه قضاییه و دادستانی پیگیری شود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه